Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 11° 4n
Sutra: 11° 11° 4n
15. studenoga 2018.
Ispis članka: ŠPICA SEZONE Na Jadranu milijun i pol turista. Pohrlili Nijemci, povratak Turske nam nije štetio - Novi List

NoviList.hr

ŠPICA SEZONE Na Jadranu milijun i pol turista. Pohrlili Nijemci, povratak Turske nam nije štetio

Padaju rekordi

8. kolovoz 2018 07:04

Napisao: Andrea Bralić

Za lošije rezultate lipnja i prve polovice srpnja krivica se prebacivala na povratak Turske i Egipta, destinacija koje rado odabiru i Nijemci, naši tradicionalno najvjerniji gosti iako su oni u Hrvatskoj u tom razdoblju bili u plusu. Nijemci su i ovog vikenda pohrlili ka Hrvatskoj, a isto se očekuje i u narednim danima, pa sve do kraja rujna.

snimio Marko Gracin

RIJEKA - Prvi vikend kolovoza potvrdio je očekivanja turističkih djelatnika da će ovo biti mjesec u kojem se obaraju novi rekordi. Od početka sezone do hrvatskog je mora stiglo oko 11 milijuna i 400 tisuća gostiju, a u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje dolasci i noćenja u plusu su za 6 posto.

Narednih dana na Jadranu će se odmarati u isto vrijeme oko 1,5 milijuna turista, kapaciteti su popunjeni, a svi se nadaju da će tako ostati do kraja mjeseca. Proteklog vikenda najviše je došlo Talijana i Nijemaca kojima kreću ferragosto i školski praznici u na jugu Njemačke, a i većina domaćih gostiju odabire upravo prva dva tjedna kolovoza za odlazak na godišnji odmor.

Za lošije rezultate lipnja i prve polovice srpnja krivica se prebacivala na povratak Turske i Egipta, destinacija koje rado odabiru i Nijemci, naši tradicionalno najvjerniji gosti iako su oni u Hrvatskoj u tom razdoblju bili u plusu. Nijemci su i ovog vikenda pohrlili ka Hrvatskoj, a isto se očekuje i u narednim danima, pa sve do kraja rujna.

Avioni su važni

Romeo Draghicchio, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice za Njemačku, ističe da je lanjski kolovoz bio jako dobar, a nadamo se ponavljanju tih rezultata i ove godine.

– Lani smo iz Njemačke u kolovozu imali više od 750 tisuća dolazaka, a to u najmanju ruku očekujemo i ove godine. Iskoristili smo sve izazove s ciljem konsolidiranja lanjskih rezultata i ovogodišnji rezultati, a pogotovo srpanjski su bili bolji od lanjskih za više od 10 posto. U ovom trenutku smo od početka godine kumulativno na plus 6 posto u dolascima. Nama konkurentne zemlje na njemačkom tržištu poput Španjolske, Portugala i Italije ove sezone bilježe pad posjeta njemačkih gostiju dok smo, od europskih destinacija, u plusu samo mi i Grčka.

Najveće stope rasta imaju trenutno Turska i pogotovo Egipat, no unatoč tome Hrvatska ima pozitivne rezultate i rastemo u kontinuitetu već duži niz godina. Bitnu ulogu u tome imalo je jačanje avioprometa s postavljanjem brojnih novih linija tako da se trenutno iz gotovo svake zračne luke može letjeti na sve hrvatske detinacije, a najavljen je i daljnji razvoj u tom smjeru. Ove smo godine na milijun aviosjedala iz Njemačke i to su zaista bitne brojke po kojima njemačko tržište prednjači i u avio segmentu, usporkos činjenici što se to tržište percipira kao auto tržište – ističe Draghicchio.

Bitne promjene

Nijemci posjećuju cijelu Hrvatsku i uglavnom su na vrhu po posjetama u svim županijama. Tradicionalno najviše borave u Istri i na Kvarneru, gotovo dvije trećine, ali u zadnjim godinama u fokusu je i jug Hrvatske, pogotovo Splitsko-dalmatinska županija, no ne jenjava interes za regijama koje pokrivaju zračne luke Zadar, Rijeka i Pula.

– Događaju se bitne promjene na tržištu i mijenja se percepcija Nijemaca prema Hrvatskoj. Postajemo im simpatičniji i privlačniji. Sve bolje smo zastupljeni u medijima sa zanimljivim pričama, a ne moram ni govoriti na kakav je odjek u Njemačkoj naišao uspjeh naših nogometaša. Trenutno koristimo tu mogućnost i za jaču promociju kontinenta koji je pun potencijala. Tržište odlično reagira na nove investicije naših hotelijera, u nove proizvode i sadržaje pojedinih destinacija stoga tim putem treba i nastaviti.

Neprestano nam stižu pohvale njemačkih gostiju kada se vrate s odmora u Hrvatskoj i to je najbolja reklama i razlog zbog kojeg Hrvatska povećava udio na njemačkom turističkom tržištu i snaži brend. Dodatna ulaganja čine i turoperatori, u suradnji s našim hotelskim kompanijama i to je dodatna kombinacija. Nerijetko se događa da turoperatori koji su bili fokusirani na Španjolsku i Tursku, da se sada okreću Hrvatskoj i to nas zaista veseli. Stekli smo prepoznatljivost na tržištu i sada imamo mogućnost još bolje pozicionirati prema Nijemcima naše selektivne oblike turizma i tu se može očekivati dodatni napredak pogotovo u mjesecima pred i postsezone – kazao nam je Romeo Draghicchio.