80 milijuna eura

Rimac otkrio što će proizvoditi za Hyundai i Kiu: ‘Oduvijek smo imali velike snove i ambicije’

Portal Novilist.hr

Photo Davor Javorovic/PIXSELL

Photo Davor Javorovic/PIXSELL

S južnokorejskim divovima Rimac automobili rade na dva projekta - jedan je potpuno električni automobil, a drugi je hibrid električnog pogona i pogona na vodik



ZAGREB Izvršni potpredsjednik Hyundai grupe Euisun Chung potpisao s tvrtkom Mate Rimca ugovor težak čak 80 milijuna eura, pri čemu će Kia u Rimac automobili uložiti 16, a Hyundai 64 milijuna eura. Osim toga ugovoreno je i tehnološko partnerstvo kako bi u idućih šest godina Hyundai na tržište mogao izbaciti 44 vlastita modela električnih automobila.


Prvi zajednički projekt je razvoj električnih vozila visokih perfomansi. Sportski automobili na struju, kakvi su proslavili Rimčevu tvrtku, trebali bi biti razvijeni do 2020. godine.


U razgovoru za RTL Danas, Mate Rimac je otkrio da će za Hyundai i Kiu raditi isto što i za druge tvrtke poput Porschea koje su u vlasničkoj strukturi.




“Uglavnom se fokusiramo na pogonski sustav koji se sastoji od baterijskog sustava, motora, invertera i getribe tj. prijenosnika. Plus elektronika za upravljanje auta, infotainment i neki drugi sustavi”, objasnio je Rimac za RTL Danas.


Radimo s njima duže…


S južnokorejskim divovima Rimac automobili rade na dva projekta – jedan je potpuno električni automobil, a drugi je hibrid električnog pogona i pogona na vodik.


“Radimo mi s njima duže, sve što se danas vidi, krenulo je znatno ranije, godinama smo u kontaktu, radimo na projektima. Cilj je da do kraja sljedeće godine imamo prve komade koji se voze i testiraju. Cilj je doći do serijske proizvodnje gdje bi smo mi proizvodili ključne sustave, a Hyundai sam automobil”, objasnio je Rimac.


U Rimac automobilima danas radi oko 500 ljudi, prošle su godine zaposlili njih 200, a ove planiraju njih dvjestotinjak.


“Imamo velike planove što se tiče prostora, širenja, oduvijek smo imali velike snove, ciljeve i ambicije, ali smo još uvijek na početku našeg puta”, rekao je Rimac.


Zašto su nas svi zaobišli?


Ove investicije Rimac automobili ostvaruju u zemlji koja nema značajniju autoindustriju. Zašto Hrvatskoj nikad dosad nije uspjelo dovesti velike igrače? Nedostaju, ističe Rimac, proaktivnost i jasna strategija.


“Ne volim bubati i pričati napamet. Radili smo detaljnu studiju na preko 100 stranica, ušli u sve brojeve zašto su Hrvatsku zaobišla dva investicijska vlaka i otišla u Slovačku, Češku, Mađarsku, Sloveniju. Što možemo napraviti da to promijenimo? Proaktivnost i jasna strategija su na prvom mjestu. Zemlje se danas natječu kao tvrtke i kad investitori biraju kud će ići uspoređuju konkurentnost, a Hrvatska tu jednostavno nije konkurentna.


Prije Hyundaija i Kie i drugi su ušli u vlasničku strukturu tvrtke. Je li Mate Rimac i dalje većinski vlasnik?


“Danas jesam, ali kako završavamo papirologiju više neću biti. Bit ću i dalje najveći pojedinačni dioničar, ne znam točno, 43 posto… Toliko mi je to malo važno da ne pratim”, rekao je Rimac.


Sjedište u Hrvatskoj


Ističe da svi shareholderi u firmu ulažu jer ih smatraju drugačijima:


“Ne želimo biti njihova ispostava, nego neovisna firma. Svi daju meni povjerenje. Ja sam najsretniji ako postoji netko tko može bolje voditi firmu da se ja mogu posvetiti tehničkim stvarima. Nažalost, ne znam takvu osobu. Zasad ja vodim firmu”.


Iako se tvrtka rapidno širi, ostat će u Hrvatskoj.


“Sjedište će biti u Hrvatskoj, mi smo hrvatski d.o.o., nemamo holding strukturu kao neke druge tvrtke. Svi investitori su ušli u Hrvatsku, iako su se tome bunili, mi smo to uspjeli progurati”, rekao je Rimac za RTL Danas.