Brojni plusevi

Hrvatski turizam raste, ali oprez – vraća se Turska

Anto Ravlić

Crikvenica ove godine slavi 130 godina organiziranog turizma, a zanimljiva je i zimi  / snimio M. GRACIN

Crikvenica ove godine slavi 130 godina organiziranog turizma, a zanimljiva je i zimi / snimio M. GRACIN

Turska, uz velike stope rasta, napada cjenovni razred u kojem je i Hrvatska te ima pojačan buking obitelji s djecom, što je također hrvatska ciljana skupina, kazao je direktor HTZ-a Staničić



Otvoreni su dani Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u Crikvenici, domaćoj destinaciji godine Udruge za 2017/18 godinu. UHPA okuplja 207 agencija te 107 pridruženih članova, odnosno pružatelja logističkih usluga u turizmu. Skup se nastavlja i danas, a tamo je i ministar turizma Gari Capelli.


Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain je istaknuo da raste broj agencija koju privlače dani UHPA-e. Od 50 agencija u prvoj godini, više od 130 lani do 160 ove godine. To je pokazatelj da idemo u dobrom smjeru, smatra Fain. Snagu Udruge ilustrirao je činjenicom da članice UHPA-e ostvare tri milijarde kuna prometa, zapošljavaju tri tisuće turističkih djelatnika te još toliko sezonaca.


Partner HTZ-a


Predsjednik uprave Jadrana Pero Matić istaknuo je kao pozitivan primjer zajedništvo hotelijera i agencija te naglasio da je zajedništvo potrebno preslikati i na niže razine. Gradonačelnik Crikvenice Damir Rukavina je izrazio zadovoljstvo omasovljenjem UHPA-e, a izaslanik primorsko-goranskog župana Mario Kružić je poručio da PGŽ ne želi biti samo destinacija sunca i mora i u tom kontekstu naglasio razvoj zdravstvenog turizma u Primorsko-goranskoj županiji.




Predsjednik HTZ-a Kristjan Staničić opisao je UHPA-u kao jednog od najznačajnijih partnera HTZ- te pohvalio potporu Udruge u kreiranju događanja. Staničić je istaknuo da više od trećine turista dolazi organizirano u Hrvatsku, a od tog broja 70 posto turista dolazi izvan sezone, što je izuzetno bitno za hrvatski turizam. Direktor HTZ-a naglasio je značaj zajedničkog oglašavanja te se osvrnuo na 28 sajmova na kojima se predstavio ili će se predstaviti hrvatski turizam. Sigurno su zanimljive najave hrvatske nazočnosti na sajmovima u Dubaiu i Las Vegasu.


– Brojke u 2018. godini su zasad male, ali zadržali smo pozitivan trend, istaknuo je Staničić, dodajući da je Hrvatska i dalje atraktivna i tražena, prepoznata po kvaliteti i raznolikosti ponude te da postoje preduvjeti da Hrvatska izraste u cjelogodišnju destinaciju. Prvi čovjek HTZ-a je najavio dobru sezonu, ali i upozorio da konkurencija ne spava. Posebno je apostrofirao buđenje Turske koja, uz velike stope rasta, napada cjenovni razred u kojem je i Hrvatska te ima pojačan buking obitelji s djecom, što je također hrvatska ciljana skupina. Staničić je izrazio zadovoljstvo brojnim nagradama koje Hrvatskoj pristižu iz cijelog svijeta.


Klima za zdravlje


Direktorica TZ-a Grada Crikvenice Marijana Biondić predstavila je Crikvenicu koja slavi ove godine 130 godina organiziranog turizma. Crikvenica je lani uhvatila gotovo 1,9 milijuna noćenja, što je plus od 14 posto. Time je Crikvenica zauzela osmo mjesto u Hrvatskoj po broju noćenja. Kao destinacija rasli smo i u kvaliteti prošlih godina. Impozantan je podatak da je Crikvenica u sedam godina narasla za gotovo 50 posto u noćenjima. Direktorica Biondić je kao crikveničke adute podvukla zdravstveni turizam, plaže i klimu.


U Crikvenicu su stigli i direktori predstavništava HTZ-a u inozemstvu.


Foto Ivica Tomić


Foto Ivica Tomić



Foto Ivica Tomić


Foto Ivica Tomić



Foto Ivica Tomić


Foto Ivica Tomić