Šteta učinjena, ali

Hidroavioni bi mogli poletjeti krajem tjedna? Capelli kaže da je previše uloženo da bi sada sve stalo

Marinko Glavan

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Čekali smo godinama na povezivanje otoka hidroavionima i kada se to napokon dogodilo, nije smjelo doći do ovoga. Vjerujem da će hidroavioni uskoro opet poletjeti, kazao je Gari Cappelli



Hidroavioni tvrtke European Coastal Airlines (ECA) trebali bi ponovno poletjeti do kraja ovog tjedna, najavio je izvršni direktor ECA Klaus Dieter Martin, nakon što su bili prizemljeni prošloga tjedna, jer im je Agencija za civilno zrakoplovstvo(CCAA) privremeno oduzela dio odobrenja i svjedodžbi za letenje.


Svjedodžbe su ECA-u oduzete nakon što je Agencija provela inspekcijski nadzor, slijedom medijskih napisa o nizu nepravilnosti u održavanju hidroaviona, koje su potencijalno dovodile u opasnost putnike i posadu. Prema izjavam bivših zaposlenika tvrtke, koje je objavio portal Index.hr, zrakoplovi ECA-a bili su loše ili nikako održavani, a potrebni popravci obavljali su se samo na papiru, dok su u stvarnosti hidroavioni bili u vrlo lošem stanju i upitne sigurnosti.


Nanesena šteta


Cijeli slučaj nanio je štetu hrvatskom turizmu, smatra Gari Cappelli, gradonačelnik Malog Lošinja, jednog od otočnih gradova koji su bili povezani hidroavionskim vezama s kopnom.




– Šteta je učinjena, ponajviše našim gostima i imidžu hrvatskog turizma u cjelini. Čekali smo godinama da projekt povezivanja otoka hidroavionima započne i sada kada se to napokon dogodilo, nije smjelo doći do ovoga. Vjerujem da će hidroavioni uskoro opet poletjeti. Jednostavno je previše novca uloženo da bi sve tek tako stalo, kazao je Cappelli, dodavši kako je Mali Lošinj fokusiran na gradnju aerodroma za prihvat zrakoplova iz udaljenijih destinacija, dok su hidroavioni pogodni za kraće rute i transfere do konačnih destinacija ili odlaske na kraće izlete.


– Šteta je nastala svima, ali najviše za samog operatera – smatra gradonačelnik Novalje Ante Dabo, dodajući kako ovaj slučaj neće ugroziti imidž Novalje kao turističke destinacije.


– Ugrozit će imidž kompanije, kao i njihove financijske rezultate. Dio putnika je ogorčen, ali imam informacije da su se iz ECA doista pobrinuli organizirati alternativne načine prijevoza. Doista ne vjerujem da bi kompanija koja je uložila toliko sredstava dopustila da bude ugrožena sigurnost putnika na njihovim letovima, iako je sigurno određenih propusta bilo, s obzirom na to da im je do daljnjeg zabranjeno letenje. Vjerujem da će uskoro hidroavioni opet letjeti – kaže Dabo.



Da je s poslovanjem ECA i tehničkim stanjem njihovih zrakoplova bilo problema potvrđuju i nerijetka višesatna kašnjenja hidroaviona u polasku, ili otkazivanja letova tek nekoliko sati prije polijetanja, što je izazivalo negativne reakcije putnika koji su često i na društvenim mrežama iznosili svoja negativna iskustva.



Uočeni nedostaci


Da će cijeli slučaj završiti pozitivnim ishodom, vjeruje direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa.


– Mislim da će se problem riješiti i da će hidroavioni opet poletjeti. Bila bi šteta da se to ne dogodi. Ako je doista problem samo u dozvolama, kako iz ECA tvrde, vjerujem da će prizemljenje hidroaviona potrajati tek kraće vrijeme – kazao je Škarpa.


Iz Agencije nisu htjeli iznositi detalje o uočenim nedostacima, i to zbog bojazni od krivog interpretiranja, a navode kako će ECA moći nastaviti s poslovanjem kada nedostaci budu uklonjeni.


– Ponovna uspostava letova ovisi o vremenu u kojem će operator ECA otkloniti utvrđene nedostatke, a prema informacijama koje Agencija ima, ECA poduzima sve kako bi u što kraćem vremenu utvrđene nedostatke otklonila. Molimo da uvažite, kako nismo u mogućnosti dati pojedinosti u vezi s obavljenom inspekcijom jer bi iznošenje stručnih nalaza u javnosti za posljedicu moglo imati pogrešne interpretacije, nestručna mišljenja te mogućnost stvaranja pogrešne slike, a što bi u konačnici nepotrebno uzrokovalo veliku štetu svima uključenima u ovaj predmet, navodi se u odgovoru Agencije, uz navod kako će prije vraćanja odobrenja i svjedodžbi osigurati poštovanje svih relevantnih propisa te u međuvremenu pružiti svu podršku operatoru u njegovim nastojanjima da što skorije otkloni utvrđene nedostatke.


Angažirani stručnjaci


Direktor ECA Klaus Dieter Martin, koji je za aferu optužio bivše zaposlenike koji se »na taj način žele osvetiti«, jučer se oglasio navodeći kako je tvrtka prikupila svu potrebnu dokumentaciju koju sada provjeravaju nadležne institucije.


– Poduzeli smo i dodatne mjere te smo angažirali eksterni tim stručnjaka kako bi nam pomogli u što bržem rješavanju novonastale situacije. Među navedenim partnerskim kompanijama nalaze se i poduzeća s preko 25 godina iskustva rada s Twin Otterima. Uložili smo sve napore kako bismo pokazali da je naš rad bio siguran u prošlosti te da će biti još sigurniji u budućnosti. Naš najviši prioritet je bio i bit će sigurnost naših putnika te se ni najmanje ne protivimo uložiti bilo kakve dodatne napore kako bismo osigurali najviše standarde kvalitete – rekao je Martin, ispričavajući se svim putnicima zbog neugodnosti te najavivši kako će svima biti vraćen novac za već kupljene karte.