Biznis je biznis

Boris Popović: Predizborna kampanja mogla bi utjecati na naše poslovanje sa Srbijom i BiH

Barbara Čalušić

Snimio Marko GRACIN / NL arhiva

Snimio Marko GRACIN / NL arhiva

Kao što na neke ljude s kojima poslujete takve izjave uopće ne utječu, tako na neke mogu utjecati. Zato je dobar imidž zemlje važan, smatra vlasnik riječke tvrke Alarm automatika



ZAGREB  Gospodarske  veze i interesi hrvatskih i srbijanskih poduzetnika, čini se, toliko su jake da ih više ne ugrožavaju i najmanje političke čarke na liniji Zagreb – Beograd.


Tako učestale razmjene diplomatskih nota i teških izjava koje se događaju svake godine oko obilježavanja obljetnice Oluje, a čini se ni snimke razgovora Zorana Milanović s braniteljskim udrugama, kao ni žestoki odgovori iz Beograda, nisu, barem zasad,  utjecali na poslovnu suradnju.


– Prema našim saznanjima, posljednji odnosi između Srbije i Republike Hrvatske nisu utjecali na pogoršanje poslovnih odnosa naših članica – odgovor je to iz Hrvatske gospodarske komore koji nam je stigao na upit jesu li zategnuti odnosi posljednjih mjeseci, kao i istupi Zorana Milanovića možda ugrozili gospodarsku suradnju pa tako i interese hrvatskih tvrtki u Srbiji. Ta je suradnja najozbiljnije uzdrmana prošle jeseni kad je Vlada Zorana Milanovića zatvorila granične prijelaze prema Srbiji, u vrijeme izbjegličke krize, kako bi, objašnjavano je tada iz Banskih dvora, pritjeralo Srbiju da poštuje dogovor oko  toga gdje će i kojim tempom izbjeglice prelaziti granicu između dviju zemalja. Gospodarstvenici su tada strahovali od milijunskih šteta svakog dana, ali je blokada trajala tek jedan dan.




Riječke tvrtke koje posluju sa zemljama u susjedstvu, zasad ne primjećuju negativne efekte aktualne predizborne kampanje i izjava Zorana Milanovića. U riječkoj farmaceutskoj tvrtki JGL poručuju da njihovo poslovanje sa zemljama u regiji ide svojim tokom te da dnevna politika nema utjecaja na poslovanje.


Negativne efekte zasad ne bilježi ni riječka tvrtka Alarm automatika, no član uprave ove firme Boris Popović ne isključuje mogućnost da će hrvatske tvrtke koje posluju sa Srbijom i Bosnom i Hercegovinom u dogledno vrijeme imati problema zbog izjava vođe SDP-a.


– Zasad predizborna kampanja nema utjecaja na naše poslovanje, no prošlo je tek par dana, vidjet ćemo još. Kao što na neke ljude s kojima poslujete takve izjave uopće ne utječu, tako na neke mogu utjecati. Zato je dobar imidž zemlje važan i da smo mi kojim slučajem Njemačka, bilo bi nam svima puno lakše poslovati – smatra Popović.