Putujemo njima

Alarmantni podaci: Svakodnevno su na cestama, a svaki četvrti autobus ne može proći na tehničkom

P. N.

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler



U Hrvatskoj ima 5.800 registriranih sutobusa koji prosječno na kotačima provedu 12 godina. Stručnjaci za tehnički pregled kažu da su nam autobusi prestari, no veći je problem njihovo neodržavanje.


“Različiti su razlozi zbog čega autobusi padaju na tehničkom pregledu, međutim ne padaju nikada zbog banalnih razloga. Često puta su to ili sustav ovjesa ili pneumatici ili kočni sustav”, kazao je Goran Pejić, pomoćnik Uprave Centra za vozila Hrvatske, javljaju Vijesti.


U Hrvatskoj ima 5.800 registriranih sutobusa koji prosječno na kotačima provedu 12 godina. U jednoj godini naprave i do 70 tisuća kilometara. To je značajna brojka pa ne čudi da onda njih četvrtina, zbog neodržavanja, ne prođe na tehničkom pregledu. Iz sindikata vozača kažu, u ovakvim slučajevima najveću dramu ipak prolaze oni.




“Mi smo u svakom slučaju u dobrom dijelu druga ruka za ona vozila koja se u Njemačkoj i ostalim zemljama Europske unije povuku iz opticaja i prodaju se nama. Takva vozila još o ho ho godina rade u Hrvatskoj”, tvrdi Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača.


“Možemo reći i da je odgovornost na cijeloj državi i na situaciji u državi jer okolnosti u kojima se posluje i radi sigurno nisu normalne i sigurno nisu ni približne onima koje imaju prijevoznici u zemljama EU”, tvrdi Gočin.