Procvat e-commerca

Paketi su opet u modi: Hrvatska pošta bilježi golemi rast paketskog poslovanja

Hina

Snimio Sergej DRECHSLER / NL arhiva

Snimio Sergej DRECHSLER / NL arhiva

Iako se po rastu paketskog prometa Hrvatska još ne može uspoređivati s primjerice Njemačkom ili Austrijom, ipak su već prošle godine u Hrvatskoj pošti ostvarili skok od čak 96 posto u broju poslanih paketa u inozemstvo, a u broju prispjelih paketa iz inozemstva čak 70 posto u odnosu na 2013.



ZAGREB  Svjetski trendovi rasta paketskog prometa i e-commerca zamjetni su i u Hrvatskoj, budući da se putem Hrvatske pošte bilježi veliki porast paketskog poslovanja u odnosu na prethodne godine, ističu iz Hrvatske pošte.


Iako se po rastu paketskog prometa Hrvatska još ne može uspoređivati s primjerice Njemačkom ili Austrijom, ipak su već prošle godine u Hrvatskoj pošti ostvarili skok od čak 96 posto u broju poslanih paketa u inozemstvo, a u broju prispjelih paketa iz inozemstva čak 70 posto u odnosu na 2013.


Iz Hrvatske pošte ističu i da znatno raste paketski promet temeljen na internet kupnji (e-commerce) putem različitih trgovinskih portala, pogotovo iz Kine, odakle se broj prispjelih pismovnih i paketnih pošiljaka lani povećao za 42 posti u odnosu na godinu prije.


Povoljne cijene i brzina




»Osim porasta e-commerca, utjecaj na trend rasta paketskog prometa je i u brojnim benefitima koje je Hrvatska pošta ulaskom Hrvatske u EU mogla ponuditi korisnicima, što znači i smanjenje cijena slanja paketa, ali i bržu međunarodnu dostavu i dolaznih i odlaznih pošiljaka u Europu i diljem svijeta«, kažu iz te tvrtke. Dodaju da s obzirom na velik broj usluga koje se koriste putem Pošte, broj reklamacija i pritužbi mjere u promilima i većinu riješe u najbržem mogućem roku.


Za poboljšanje regionalne i šire, međunarodne suradnje Pošta je, kako ističu, poduzela brojne aktivnosti zadnjih par godina. Kao primjer navode poslovnu suradnju sa Slovenskom poštom, koja je pridonijela porastu za čak 121 posto poslanih paketa iz Hrvatske prema Sloveniji, uz istodobni 92-postotni rast poslanih paketa iz Slovenije prema Hrvatskoj.


»Cijene dostave prema Sloveniji znatno su snižene, a rokovi uručenja maksimalno skraćeni, pa je tako prosječni rok uručenja za Sloveniju 48 sati, pri čemu se konkretno pošiljke poslane iz Zagreba u Ljubljanu i Maribor uručuju već idući dan. Velika prednost je i što se sada za Sloveniju mogu slati i teže pošiljke, čak do 50 kilograma, a prije je ograničenje bilo 30 kilograma«, objašnjavaju iz Pošte.


Sličnim se suradnjama nadaju i s drugim poštanskim operatorima u okruženju s kojima već imaju posebne uvjete vezane za B2B i B2C segmente, a što je vidljivo i u bržim rokovima uručenja pošiljaka. Uskoro će, najavljuju, objaviti i novi cjenik, sa znatno nižim cijenama za poslovne korisnike koji šalju pakete u zemlje regije.


Priprema za gradnju novog sortirnog centra


Kako bi korisnicima u budućnosti omogućili poboljšane uvjete u paketskom prometu, Hrvatska pošta se priprema za ulazak u ECIP (E-Commerce Interconnect Programme), što očekuje da bi moglo biti krajem ove godine, a čime će se postići još brži rokovi uručenja.


»Ulaskom u ECIP dostava za europske zemlje obavljat će se unutar dva do četiri dana, uz praćenje pošiljaka i niže cijene koje će se time ponuditi i za e-commerce korisnike, a pokrivat će zemlje Europe, Amerike, Kanade, Australije i Novog Zelanda«, napominju iz Pošte.


Istodobno se pripremaju i za gradnju novog sortirnog centra, moguće još ove godine, koji je i njihova ključna kapitalna investicija u idućim godinama.


»Lokacija budućeg centra u Velikoj Gorici je idealna iz perspektive prometne povezanosti, u njemu će se centralizirati sva obradu svih poštanskih pošiljaka na jednom mjestu te omogućiti visok stupanj strojne obrade svih pošiljaka uz znatne uštede. Počet ćemo ga graditi kad budemo sigurni da to možemo financijski podnijeti jer se radi o investiciji većoj od 300 milijuna kuna, a za sada smo završili projektiranje tog centra«, naglašavaju iz Hrvatske pošte.