Savjet za sigurnost prometa na cestama PGŽ

Više nesreća u prvoj polovici godine u odnosu na prošlu, ali s manje smrtno stradalih

Filip Kušter

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Na cestama zabilježene 1.554 prometne nesreće, odnosno 157 nesreća više nego lani u tom razdoblju. Sedam je osoba smrtno stradalo, što je tri manje u odnosu na prvu polovicu 2017. godine



RIJEKA – Županijski savjet za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije održao je 3. sjednicu te dao izvješće o stanju sigurnosti u cestovnom prometu na području PGŽ-a u prvih šest mjeseci 2018. godine. Sjednici je prisustvovao zamjenik župana Marko Boras Mandić i Dalibor Jovanović, direktor tvrtke Cubage, koji je prezentirao koncept “Trčeća zebra”.


Predsjednik Županijskog savjeta Boris Skeledžić na početku je izrazio zahvalu na velikom odazivu svim članovima i rekao kako sjednica ima svečani karakter s obzirom da je prošlo 20 godina od osnivanja Odjela za sigurnost u cestovnom prometu. Boras Mandić istaknuo je da Primorsko-goranska županija ima dugu povijest s vidom rada u cestovnom prometu te da u je u potpunosti opravdan razlog postojanja, a to je poboljšanje sigurnosti na cestama. Također, naveo je kako iz godine u godinu postoje pozitivni i negativni trendovi, a cilj je da se kroz Savjet daju kvalitetni prijedlozi i kritička rješenja na postojeće stanje. Posebna želja i prijedlog zamjenika župana je da se Autocesta A6 preimenuje u Primorsko-goransku autocestu što bi značilo još jedan segment brendiranja cijelog ovog područja.


Skeledžić je predstavio izvješće o stanju sigurnosti u cestovnom prometu na području PGŽ u prvih šest mjeseci ove godine s osvrtom na dobnu strukturu i alkoholiziranost sudionika u prometnim nesreća u zadnjih pet godina te se uvidjelo kako su na cestama PU primorsko-goranske zabilježene 1.554 prometne nesreće, odnosno 157 nesreća više nego lani u tom razdoblju. Sedam je osoba smrtno stradalo, što je tri manje u odnosu na prvu polovicu 2017. godine, dok se broj osoba s teškim (112) i lakšim (341) ozljedama povećao. Županijski savjet pozitivno je ocjenio pad smrtno stradalih osoba, ali isto tako zabrinjava rast broja prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. Preporuke za povećanje sigurnosti odnose se na povećanje preventivno-represivne aktivnosti i da se na riskantnijim prometnicama osigura videonadzor te učestalije ophodnje i kontrole poštivanja prometnih propisa svih sudionika u prometu.




Dalibor Jovanović prezentirao je koncept “Trčeće zebre”, odnosno sustava ranog upozoravanja vozača na pješake, pogotovo u situacijama kada je vozačima zbog određenog kamiona ili drugog većeg vozila onemogućen cjeloviti pogled na pješački prijelaz. U nadi kako će ova inovacija jednom ugledati svijetlo dana, Jovanović je istaknuo da je primarni cilj koncepta povećanje sigurnosti u prometu i to na način da se pješacima pri prelasku preko pješačkog prijelaza omogući neka vrsta “taktičke prednosti” te da budu uočeni od strane vozača i prije samog dolaska u njegovo vidno polje. Efekt bi se postigao upotrebom posebne svjetlosne signalizacije, koja bi nakon registracije pješaka pred sam prelazak (pomoću senzora ili instalacije na stupu ili zgradi) započela sa sekvencijalnim uređenim slijedom svjetlosnih signala koji bi “putujući” po zebri, brže od hoda pješaka, nagovijestila nadolazećem vozaču da netko upravo prelazi pješački prijelaz. Na taj način osigurala bi se veća zaštita pješaka, pogotovo u noćnim uvjetima, a koncept se preporučio svim nadležnim subjektima koji upravljaju cestovnom mrežom.