Biografska priča

Čovjek iz sjene: Da je Christian Bale odbio glavnu ulogu, ovaj film ne bi bio snimljen

Šarlota Brnčić

Film prati pedeset godina Cheneyjevog složenog putovanja od ruralnog Wyominga gdje je radio kao električar do Washingtona u kojem je bio de facto predsjednik SAD-a



U režiji nagrađivanog scenarista i redatelja Adama McKaya u kina je stigao »Čovjek iz sjene«, biografska priča o bivšem potpredsjedniku SAD-a Dicku Cheneyju, koji je napredovao od kongresnog stažista do najmoćnije osobe na svijetu. Studio Annapurna Pictures ovim filmom predstavlja nekonvencionalni pogled na sve ono što se zbivalo iza zatvorenih vratiju, a u filmskim kuloarima već se sada govori kako se radi o filmu kojima ima velike šanse osvojiti nekoliko Oscara.


Priča je to o pritajenom političaru koji je promijenio svijet, a glumi ga oskarovac Christian Bale, koji je i sam nominiran za još jednu nagradu Akademije. U zvjezdanoj glumačkoj postavi su i Steve Carrell kao pristupačan, ali i nepokolebljiv Donald Rumsfeld, Amy Adams kao ambiciozna Cheneyjeva žena te oskarovac Sam Rockwell u ulozi pokolebljivog Georgea W. Busha.


Film prati pedeset godina Cheneyjevog složenog putovanja od ruralnog Wyominga gdje je radio kao električar do Washingtona u kojem je bio de facto predsjednik SAD-a. Radi se o humorističnom, ali i mračnom te često uznemirujućem pogledu na upotrebu i zloupotrebu institucijske moći.




Cheney je uz pomoć svoje sposobne i odane žene Lynne te uz mentorstvo naprasitog Donalda Rumsfelda uspio postati šef osoblja Bijele kuće za vrijeme Geralda Forda, a naposljetku i ministar obrane pod Georgeom H. W. Bushom.


Napustio je svoju poziciju izvršnog direktora Halliburtona 2000. godine kako bi se kandidirao za potpredsjednika zajedno s Georgeom W. Bushom, uz implicitni dogovor da će imati gotovu potpunu kontrolu nad svime te biti supredsjednik u svemu, osim nazivom.


– Nisam znao puno o Dicku Cheneyju, ali kad sam počeo čitati o njemu, postao sam fasciniran njime i time što ga je pokretalo, njegovim vjerovanjima. Počeo sam sve više i više istraživati te me iznenadio šokantni način na koji je Cheney stekao moć te koliko je utjecao na trenutačnu poziciju SAD-a u svijetu. Nimalo ne sumnjam u to da je Leynneina ambicioznost promijenila Cheneyja.


Oni koji su je tad poznavali govorili su da bi bilo tko za koga se udala napredovao. Inače bi Dick možda nastavio živjeti mirnim životom u Wyomingu. Bila je dovoljno pametna i ambiciozna te svjesna da se kao žena neće moći probiti kroz određena vrata. Makar nije mogla sama uzeti moć u svoje ruke, znala je kako postići da drugi to učine za nju, istaknuo je McKay o filmu kojim je želio pokazati kako sam navodi »divovsko poglavlje političke povijesti SAD-a koje nije bilo dovoljno istraženo na velikom ekranu.«


McKay je imao samo jednu osobu u glavi koja bi mogla odigrati prodornog i makijavelističkog Dicka Cheneyja. Htio je u toj ulozi samo oskarovca Christiana Balea ističući kako je scenarij napisao zamišljajući Balea kao Cheneyja. Priznao je da ne zna tko bi ga drugi mogao odglumiti, kao i vjerojatno da ne bi bio snimio ovaj film da je Bale odbio ulogu. Bale je scenarij smatrao genijalnim i s oduševljenjem je prihvatio ponuđenu mu ulogu te redatelju kazao kako će joj pristupiti pozitivno »jer priča nikad ne smije biti predvidljiva, mora iznenaditi ljude, privući ih, bez obzira na to kojeg su političkog stava.«


Čak šest mjeseci morali su isprobavati odgovarajuću šminku i protetiku prije nego što su i McKay i Bale bili uvjereni da su uspjeli prenijeti Cheneyjev specifični izgled. Pomoglo je to što su radili s izvanrednim umjetnikom Gregom Cannomom, koji je osvojio tri Oscara za svoj rad.


Mckay je prikazao Lynne Cheney kao glavnu pokretačicu uspona njezinog muža. Više od tipične žene političara, inteligentna i vrlo strateškog uma, ispunila je svoje ambicije kroz muža te postigla na kraju i vlastite velike uspjehe. McKay je opet uspio za ovu ulogu dobiti svoj prvi izbor, Amy Adams.


Samo glavni lik filma mijenja gotovo stotine odjevnih kombinacija, a Lynne Cheney ih je imala oko šezdeset.


Film pokriva razdoblje od pet desetljeća. Imao je na stotine setova različitih lokacija poput gradića u Wyomingu do kafića u Italiji, otvorenih prerija Teksasa te Vijetnama, Kambodže i bliskoistočnih pustinja, kao i Ujedinjenih naroda u New Yorku, Bijele kuće i drugih vašingtonskih znamenitosti.


Snimljen je u južnoj Kaliforniji, a zahvaljujući voditelju za lokacije Johnu Panzarelli, direktoru fotografije Greigu Fraseru i dizajneru produkcije Patrice Vermette, uspjeli su pronaći savršene lokacije.