Snimio Sergej DRECHSLER
Zamislite ronioca u Kružnoj ulici ili varioca u HNK Ivana pl. Zajca, zamislite tulum na krovu Robne kuće RI, odnosno ples punkerice i zametskog zvončara, zamislite konja u kasu u rijeckoj luci. Sve je moguće – u Rijeci, luci različitosti – tim je riječima najavljen promotivni spot o Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture. Scenaristica spota rođena je Riječanka, dramaturginja Magdalena Lupi Alvir, a redatelj je Dalibor Matanić
RIJEKA Zamislite ronioca u Kružnoj ulici ili varioca u HNK Ivana pl. Zajca, zamislite tulum na krovu Robne kuće RI, odnosno ples punkerice i zametskog zvončara, zamislite konja u kasu u rijeckoj luci. Sve je moguće – u Rijeci, luci različitosti – tim je riječima najavljen promotivni spot o Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture premijerno prikazan na turističkom sajmu u Berlin, a koji je danas predstavljen i u riječkom Art-kinu Croatia.
Produkcija spota o luci različitosti sniman je na brojnim riječkim atraktivnim lokacijama, povjerena je Filmeriji, riječkoj tvrtki specijaliziranoj za produkciju audio-vizualnog sadržaja, a zadatak je bio prikazati Rijeku kao hrvatski urbani fenomen kojega čini njezina turbulentna prošlost, riječki postindustrijski šarm, multikulturalnost, pop-kultura, otvorenost, slobodoumnost i širina duha.
Scenaristica spota rođena je Riječanka, dramaturginja Magdalena Lupi Alvir, ravnateljica Gradskog kazališta lutaka koja je u scenariju pokušala spojiti – nespojivo tj. spojiti različitosti.Njenu viziju grada režirao je Dalibor Matanić, poznato domaće redateljsko ime koje se u gradu na Rječini već »udomaćio«, s obzirom da je upravo u Rijeci snimao obje sezone nagrađivane i hvaljene serije »Novine«.
– Pokušali smo napraviti nešto malo hrabrije. Nešto što podiže ovaj grad u nekom novom svjetlu, da ne bude običan turistički film. Pogledao sam neke promotivne videe prijašnjih kandidata za EPK, koji po meni nisu bili na zadovoljavajućoj razini. Nisu mi bili pretjerano zanimljivi, više sterilni, a bave se kulturom. Tako da smo mi u ovom spotu spojili tradiciju, moderno i futurizam. Napravili smo kolaž grada u kojeg će ljudi htjeti doći, kazao je uoči promocije spota.
Spot su financirale Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica grada Rijeke, projekt se realizirao u suradnji s Gradom Rijekom i TD Rijeka 2020, a Matanić je izabran temeljem javnog poziva raspisanog prošlog ljeta.