Brendiranje

Trodnevna međunarodna konferencija u Rijeci: Kako brendirati kulturu i kulturni turizam?

Davor Mandić

Foto: Ivica Tomić

Foto: Ivica Tomić

Cilj programa konferencije je kroz više od petnaest predavanja, četiri radionice i četiri panel-rasprave polaznicima predstaviti pozitivne domaće i međunarodne primjere na temu brendiranja kulture i kulturnog turizma



RIJEKA Jedan od najvećih izazova projekata magnitude Europske prijestolnice kulture, osim slaganja i isporuke relevantnog programa, objašnjavanje je javnosti što je zapravo to na što se troši nemali novac. I gotovo u pravilu šire građanstvo smatra da je ostalo zakinuto za pravo objašnjenje. Razloga za to ima više, i nisu svi vezani za nemuštost organizatora nekog kulturnog događaja ili uopće kulturnih subjekata šire da se na pravi način, razumljivim jezikom predstave; ima nešto i u indolentnosti tog širokog publikuma, no to više neće biti glavna tema trodnevne međunarodne konferencije »Brendiranje kulture«, koju organizira agencija Rijeka 2020 u okviru programa »Učionica« od 28. veljače do 2. ožujka ove godine.


Široka paleta tema


Ta će konferencija, koja se neće održavati (samo) u prostoru za takve događaje zamišljenom – Ri Hubu – već dominantno na trsatskom Kampusu te u Art-kinu, probati promisliti brendiranje kulture uopće, pa će osim o EPK-ovima tu biti riječi o doista širokoj paleti tema. Kako kažu iz Rijeke 2020, cilj programa konferencije je kroz više od petnaest predavanja, četiri radionice i četiri panel-rasprave polaznicima predstaviti pozitivne domaće i međunarodne primjere na temu brendiranja kulture i kulturnog turizma da bi djelatnicima u kulturi i onima koji će to tek postati otvorili prostor za promišljanje o prepoznatljivosti njihova kulturnog proizvoda.


– Na taj način stvara se prilika za osnaživanje suradnje kulturnog sektora sa stručnjacima iz područja marketinga, dizajna, vizualnih umjetnosti, kreativnih industrija, ali i turističkih zajednica, jedinica lokalne i regionalne samouprave. Najveći interes za sudjelovanje na konferenciji, koja će na jednom mjestu okupiti međunarodne stručnjake poput Erika Kesselsa, Kaia Amberlea i Miguela Rivasa, pokazali su ravnatelji brojnih kulturnih institucija, predstavnici lokalne samouprave, turističkih zajednica, ali i studenti iz svih dijelova Hrvatske – kažu iz Rijeke 2020.





Iz Rijeke 2020 najavljuju i četiri radionice koje će polaznici moći pohađati, a na kojima će moći dodatno usavršiti znanja i vještine.


– Radionicu o brendiranju gradova održat će Miguel Rivas, dok će kroz radionicu pod imenom »Brendaonica« polaznici naučiti kako pozicionirati svoj kulturni proizvod ili iskustvo autentičnom pričom kroz originalni sadržaj. Drugog dana konferencije, polaznici će moći izabrati između radionice »In Brand we trust« te radionice pod nazivom »Quick and dirty Design Thinking workshop« – kažu iz Rijeke 2020.



Inozemni stručnjaci


A svi će oni moći čuti, primjerice, predavanje nizozemskog marketinškog stručnjaka Erika Kesselsa, kreativnog direktora agencije KesselsKramer, koja je radila na brendiranju brojnih muzeja, kulturnih događanja, gradova i pokrajina, koje nosi naziv njegove knjige »Failed it, so what?!« Miguel Rivas, španjolski stručnjak iz TASO grupacije, koji je sudjelovao u brendiranju više od 20 gradova diljem svijeta, održat će predavanje i radionicu o brendiranju gradova kroz kulturu, a Ivan Petrović iz Exit fundacije govorit će o brendiranju Novog Sada kroz kulturu.


Na konferenciji će gostovati i Finac Kai Amberla, direktor organizacije Finland Festivals, koji će održati predavanje o uspješnim i neuspješnim primjerima brendiranja kulture te uzletu kulturnog turizma u Finskoj. Iz Nizozemske dolazi bračni par svjetskih putnika Bart i Sanne Van Pool, koji pak stoje iza uspješnog turističkog projekta »Spotted by Locals«, a u Rijeci će održati predavanje »Storytelling kao ključ uspješnog brendiranja«. Među domaćim govornicima i panelistima nalazi se i dizajnerski dvojac Šesnić&Turković, Boris Ljubičić, tvorac vizualnih identiteta brojnih brendova, Ana Šilović, Daniela Angelina Jelinčić i drugi.


Popratni program konferencije prateća je izložba plakata s logotipima prepoznatljivih hrvatskih kulturnih proizvoda (muzeja, festivala, događanja i institucija), koja će tijekom konferencije biti postavljena u prostoru RiHuba. Detaljan program konferencije, biografije sudionika i ostale informacije mogu se pronaći na stranicama Rijeke 2020.