Malinska music

Mašta i kreativnost: Uz koncert latvijskog violončelista Maxima Beitana

Ramiro Palmić

Briljantna sola – Maxim Beitan

Briljantna sola – Maxim Beitan

Maxim Beitan i pijanist Domagoj Gušić pokazali su tehničku perfekciju i muzikalnost



Na pretposljednjem koncertu ljetne priredbe Malinska Music u ispunjenom atriju samostana sv. Marije Magdalene Porat – Malinska, uspješni recital održao je izvrstan tridesetogodišnji latvijski violončelist MaximBeitan koji živi i djeluje u Švicarskoj.


Nakon završenog Glazbenog koledža u Latviji 2006. godine, školuje se u Londonu, dok je prije dvije godine diplomirao i na konzervtaoriju u Luganu, gdje je tijekom studija dobio mnoga priznanja za svoje nastupe. Studirao je i radio s našim proslavljenim Ivom Pogorelićem i stekao dragocjeno iskustvo u poimanju i interpretaciji Beethovenove i Lisztove glazbe. Beitan njeguje opširan repertoar glazbe najrazličitijih žanrova. Mali dio njegova repertoara čuli smo na koncertu u Malinskoj.


Na početku koncertne večeri izveden je Adagio iz Toccate BWV 564 J. S. Bacha (1685-1750) koji je zazvučao u pravoj baroknoj maniri. U opširnoj Sonati arpeggione velikog austrijskog romantičara Franza Schuberta (1797-1828), solist je mekim i toplim gudačkim tonom plastično isticao detalje ovog složenog glazbenog tkiva. U njemu klavir ima značajnu dijalošku ulogu, čemu je znalački odgovorio zagrebački pijanist Domagoj Gušić, također umjetnik respektabilnog međunarodnog ugleda.




Uslijedio je lirski i raspjevani »Nocturno« P. I. Čajkovskog, kao mali intermezzo za opširnu »Fantaziju« na popularne arije iz opere »Carmen« Georgesa Bizeta. Umjetnici su u kompleksnoj interpretaciji i maštovitoj kreativnosti pokazali svoju tehničku perfekciju i muzikalnost u brzim tempima, ritmičkoj raznolikosti i melodijskim linijama. Briljantno su izvedena sola na violončelu koja su efektno vodila u pojedine ulomke.


Koncert je priveden kraju efektnim jazz interpretacijama ulomaka iz opera »Porgy i Bess« Georga Gershwina, posebno uzbudljivim i dojmljivo donesenim svevremenskim stavkom »Sumertime« što je publika nagradila snažnim pljeskom i skandiranjem, a umjetnici su se zahvalili dodatkom lirske »Vokalize« Sergeja Rahmanjinova.