Fizičko kazalište

“Dragocjeni biser” Ivane Peranić: Autorefleksivno poniranje u nutrinu

Kim Cuculić

Foto KRILA / K. Vučković

Foto KRILA / K. Vučković

I ovoga puta u solo izvedbi Ivane Peranić do izražaja dolazi njeno iskustvo u korporalnoj mimi, umjetničkoj formi i tehnici koja omogućuje izvođaču da izrazi svoje emocije, misli i unutarnji svijet



U produkciji Kreativnog laboratorija suvremenog kazališta KRILA iz Rijeke premijerno je izvedena predstava fizičkog kazališta »Dragocjeni biser« prema konceptu, u režiji i koreografiji Ivane Peranić. Ovim radom autorica nastavlja svoje umjetničko istraživanje kompleksa sjećanja i implicitne memorije tijela kao temelja koreografsko-glumačke igre, a koje je započela 2017. u predstavi »Pod pozornicom« koja se doslovno odvijala ispod pozornice riječke Filodrammatice.


Svjetlost i tama


U toj predstavi naglasak je bio na autoričinim sjećanjima, snovima i refleksijama u kojima se miješa subjektivno i fikcionalno, stvarno i performativno.


Predstava »Pod pozornicom« bila je izraz potrebe Ivane Peranić za puštanjem jednog životnog ciklusa da se zaokruži, završi, i da se krene u novi, oslobođen tereta prošlosti. To opraštanje od jednog dijela života nije se događalo na pozornici, pod svjetlima reflektora, nego ispod scene, gdje je skladište rekvizita, scenografija i drugih stvari iz prijašnjih predstava ili stvari koje su bile dio prostora, ali nisu više u funkciji. Svojevrstan nastavak pod naslovom »Dragocjeni biser« uprizoren je na pozornici HKD-a na Sušaku, a kao i u prethodnoj predstavi scenski prostor naznačen je s nekoliko običnih visećih žarulja koje postaju zanimljiv dinamički element izvedbe. U suigri tijela izvođačica Ivane Peranić i Andreje Crnković žarulje stvaraju interesantnu igru svjetlosti i tame, svjetla i sjene – ne samo fizički, već i na metaforičkoj razini poniranja autorice u vlastitu nutrinu te autorefleksivnog suočavanja sa samom sobom.


Motiv krletke




Iz predstave »Pod pozornicom« preuzet je i motiv krletke u kojoj se autorica osjeća poput ptice zarobljene u kavezu, a u »Dragocjenom biseru« taj osjećaj zarobljenosti i neslobode pretvara se u krik. I ovoga puta u solo izvedbi Ivane Peranić do izražaja dolazi njeno iskustvo u korporalnoj mimi, umjetničkoj formi i tehnici koja omogućuje izvođaču da izrazi svoje emocije, misli i unutarnji svijet tijelom i kretanjem. U izvedbi joj se pridružila Andrea Crnković, a u ovoj predstavi još više dolazi do izražaja povezanost scenskih elemenata koreografije, svjetla, glazbe, rekvizita i kostimografije. Autor glazbe je Enver Krivac, kostimografkinja Tajči Čekada, a oblikovanje svjetla potpisuje autorski tim. Suradnica za koreografiju je Ivana Kalc.