Samir Sadikhov

Ova izazovna i ambiciozna kreacija dostojna je reinkarnacija legendarnog Ferrarija F40

Portal Novilist.hr

Foto Samir Sadikhov

Foto Samir Sadikhov

Ferrari F40  postao je sinonim za superautomobil, ako slučajno ne i imenom onda svakako pojavom



RIJEKA Posljednji pravi Ferrari kako ga neki zovu, došao je među nas 1987. godine i praktički trenutno postao zvijezdom, štoviše istinski evergreen. Radi se o automobilu kojeg je sa proizvodne linije kao posljednji model Ferrarija osobno ispratio veliki Enzo Ferrari za svoga života.


U trenutku predstavljanja F40 je bio najbrži, najsnažniji i najskuplji model Ferrarija ikada a ujedno je bio i najbrži cestovni automobil na svijetu, zapravo posljednji takav Ferrari do današnjeg dana. S obzirom na suvremenu filozofiju Ferrarija, F40 će vrlo vjerojatno biti i posljednji koji je imao čast nositi tu titulu, piše Vozim.hr.


Ferrari F40  postao je sinonim za superautomobil, ako slučajno ne i imenom onda svakako pojavom. Savršena kombinacija oblina i oštrih linija karoserije, trokutasti usjeci za zrak na vratima, ogroman jednodijelni spojler koji premošćuje stražnji kraj auta cijelom širinom, stražnje staklo od pleksiglasa sa poprečnim otvorima za hlađenje motora, trostruki auspuh smješten straga na sredini, podižuća prednja svjetla, iznimno spartanska kabina… sve to stavlja F40 na posebno mjesto u srcima mnogih.




Vjerojatno najsažetiji a opet beskrajno točan opis Ferrarija F40 dao je legendarni Jeremy Clarkson, jednom prigodom opisavši F40 kao „go-kart sa V8 biturbo motorom“.


Foto Samir Sadikhov


Foto Samir Sadikhov



Upravo su neposrednost i izravnost u vožnji najveće vrline F40. To je automobil doslovno bez ikakvih elektroničkih pomagala, nema čak niti ABS sustav kočnica. Kada sjednete za volan F40, postoje samo čovjek i stroj, ništa više. Savršeni balans i upravljivost s jedne strane te razuzdana ubrzanja i sveprisutna opasnost od proklizavanja stražnjih kotača zbog malčice viška gasa, na kiši čak i u četvrtoj brzini (od ukupno pet) osobine su kojih se i najbolji vozači istovremeno užasavaju ali ih i obožavaju.


Službena i navodno podcijenjena snaga od 478 KS, 577 Nm okretnog momenta, masa od 1100kg omogućuju ubrzanje od oko 4 sekunde do stotke i najveću brzinu od 324 km/h. Sve navedeno tek skromno opisuje po mnogima najbolji superautomobil svih vremena, Ferrari F40!


Sada pak imamo priliku vidjeti studiju njegove reinkarnacije, spremne za izazove 21. stoljeća. Dizajner Samir Sadikhov, bogatog iskustva u automobilskom dizajnu, autor je ove izazovne i ambiciozne kreacije. Poštujući dizajnerska rješenja prisutna u suvremenim Ferrarijima, Sadikhov je napravio izvanredan posao ozivljavajući prepoznatljive detalje sa originalnog F40. Gledajući slike njegove studije F40, stvara se nesvakidašnja kombinacija nostalgije i uzbuđenja, piše Vozim.hr.