Izvanredni rezultati

Jedrenjaci koji polaze iz riječke luke bilježe rekordnu sezonu: ‘Gosti se uvijek rado vraćaju’

Alenka Juričić Bukarica

Foto ID Riva Tours

Foto ID Riva Tours

Na ruku produženju sezone i velikom broju turista ide lijepo vrijeme, ali i dodatne promotivne aktivnosti koje su privukle goste, pa je flota iz Rijeke plovila sve do druge polovine listopada



RIJEKA – Protekle subote na svoju je rutu krenuo posljednji iz flote brodova turističke agencije ID Riva tours koja je ove godine na polascima iz Rijeke imala rekordnu godinu. Naime, Rijeka im je glavna polazišna luka, ovdje čine gro prometa na jedrenjacima, a ove su godine u rekordnoj sezoni koja je zadnji polazak imala proteklog vikenda a, završava 2. studenoga, u Rijeku doveli oko šest do sedam tisuća gostiju na kružnim putovanjima jedrenjacima. Prema riječima Selimira Ognjenovića, suvlasnika ovog touroperatora iz Münchena, rekordnoj sezoni pridonijelo je i to što su rano počeli ploviti, ali i izvrsna posezona.


Odličan listopad


– Imali smo izvanredne rezultate u posezoni, posebno u listopadu. Mogu reći da je sve do proteklog vikenda plovila gotovo cijela flota, a to je dvanaest do trinaest brodova koji su svake subote isplovljavali iz Rijeke. S time da brodovi nisu plovili poluprazni, već puni. Ako uzmemo da smo imali sezonu iz Rijeke puna 24 tjedna, i u prosjeku na tjedan na brodovima imali oko 250 ljudi, onda doista možemo reći da smo zadovoljni ovogodišnjim ostvarenjem.


Općenito smo u Hrvatskoj, od 19. do 26. listopada, dakle, prošlog tjedna imali na putovanjima preko 1.300 putnika, što na jedrenjacima, što u čarteru i ostalo, rekao je Ognjenović. Na ruku produženju sezone i velikom broju gostiju na jedrenjacima u Rijeci dalo je lijepo vrijeme, ali i dodatne promotivne aktivnosti koje su odrađene kao bi se goste privuklo na Jadran. Ukazao je i kako je buking jedrenjaka za 2020. već započeo, s obzirom na to da se radi o segmentu za koji se u pravilu rajnije bukira nego kod klasičnog smještaja.




Pa su tako rezervacije na lanjskoj razini, a lani su u ovo doba bile dobre. Za Rijeku će reći kako je specifična i zanimljiva upravo za ovaj segment turizma jer je blizu, ali i nije prenapučena kao neke druge luke, osobito u Dalmaciji.


– Mogu reći kako je prednost Rijeke što je zadržala nekadašnji šarm. Nije prenapučena, i vraća nam zadovoljne goste što je najvažnije. Izuzetno smo zadovoljni Rijekom, imamo četiri luke polaska, tu su, naime, još i Zadar, Trogir i Dubrovnik, no daleko najbolje surađujemo s Lučkom upravom u Rijeci. Ljudi ovdje, na čelu s kapetanom Jurmanom, se doista trude.


A vjerujem da i naši gosti puno znače Rijeci. Svi oni ovdje ostavljaju u garažama i na parkiralištima svoje automobile, mnogi dolaze dan ranije pa noće u gradu. Šalio sam se i rekao ovog ljeta neka mi fotografiraju moje kapetane koji su se vraćali iz nabavke svježih namirnica na riječkoj placi. Pitam vas, koji kapetan kruzera će svoj brod opskrbljivati na riječkoj tržnici?, dodao je Ognjenović.



Veliki pomak


Istaknuo je i kako se velik broj gostiju, čak trećina vraća na njihove brodove što također ukazuje da su zadovoljni. Ova agencija u svojih 25 godina postojanja, koliko slavi ove godine, u itinererima ima i polaske jedrenjacima iz Rijeke, istaknuo je njen suvlasnik, navodeći i kako se Rijeka u tih dva i pol desetljeća jako izmijenila.


U turističkom je smislu napravljen velik pomak, a još uvijek ima i svojevrsne »rezerve«. Velike mogućnosti daje i projekt Europske prijestolnice kulture koji treba dobro iskoristiti s obzirom na to da se radi o odličnom brendu i velikom adutu za privlačenje gostiju, kako novih, tako i onih koji su već posjetili Hrvatsku pa razmišljaju opet doći.



U Münchenu će reći kako je sada krajnji čas za većom promidžbom. Što se tiče 2020., očekuje se dobra godina na kružnim putovanjima, tim više što Rijeka postaje EPK, pa će tako ovaj touroperator u svoju flotu koja isplovljava iz Rijeke uvrstiti dodatna dva nova novcata broda.


Bolje nego se očekivalo


Komentirajući ovogodišnju, nimalo laganu, turističku sezonu, Selimir Ognjenović je kazao kako je u konačnici ispala izuzetno uspješna.


– Ova je godina na kraju prošla bolje nego što sam očekivao. Doista je izuzetno uspješna jer se događala u znatno težim tržišnim uvjetima nego 2018., a kamoli u odnosu na 2017. Glavni konkurenti su se počeli vraćati, tako je, primjerice, rast Turske u prvom trenutku išao jako brzo, a onda je došlo i kod njih do promjene političke situacije…


Dakle, vrlo neizvjesna i jednostavno taj strah, odnosno bolje rečeno oprez, su nam pomogli da pravovremeno reagiramo i dobro odradimo sezonu, otprilike na lanjskoj razini, zaključio je ovaj turistički stručnjak. Konstanstin Gaitanides, direktor minhenskog touroperatora, dodao je, pak, i kako je ovu godinu obilježio i bankrot velikog Thomasa Cooka.


Propast ovog britanskog giganta, odnosno kako su ga neki prozvali – dinosaura, mnoge je partnere zavio u crno, međutim, u neku je ruku poljuljao i povjerenje putnika u organizirani turizam. Naime, bukiranje preko agencije garantiralo je da putnik ne može ostati bez svog novca s obzirom na to da je taj posao pokriven osiguranjem. Kod Thomasa Cooka ispalo je da se putnici nisu uspjeli do kraja naplatiti.


– To je sigurno poljuljalo tržište, no smatram da putnici još uvijek vjeruju specijalistima kao što smo mi koji smo im uvijek na raspolaganju, rekao je Gaitanides.