Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
15. prosinca 2019.
Ispis članka: Utrka za Pantovčak: Predsjednica gubi potporu, Milanović nepostojećom kampanjom povećava prednost - Novi List

NoviList.hr

Utrka za Pantovčak: Predsjednica gubi potporu, Milanović nepostojećom kampanjom povećava prednost

Preferencije birača

7. veljača 2019 20:01

Napisao: P. N.

Raste još jedna kandidakinja ljevice. Nakon što je oformila svoju stranku Daliju Orešković bira čak 12,3 posto ispitanika. Orešković uzima po desetak posto birača SDP-a i Živog zida, ali i Mosta

Foto D. Kovačević

Ekskluzivno istraživanje Promocije plus za RTL donosi preferencije kandidata za predsjedničke izbore!
Nakon što su jučer objavili ekskluzivno istraživanje CRO Demoskop o političkim strankama i političarima, koji agencija Promocija plus provodi za RTL, danas  RTL donosi ekskluzivno istraživanje koje je za RTL provela agencija Promocija plus o preferencijama kandidata za predsjednika Republike. Rezultate donosi i analizira Damira Gregoret.

Prema rezultatima istraživanja preferencija kandidata za predsjedničke izbore, da se danas održavaju predsjednički izbori pobjednika bi ponovno donio drugi krug. Aktualna predsjednica i dalje najbolje stoji, a čak tri potencijalna kandidata ljevice razmrvilo je svoje biračko tijelo.

Predsjednica prvi izbor, raste podrška Milanoviću

U ovom trenutku, za reizbor Kolinde Grabar-Kitarović glasovalo bi 37 posto ispitanika - jedan posto manje u odnosu na siječanj, a četiri posto manje u odnosu na prosinac. Kao što ona nije potvrdila hoće li ponovno u utrku za Pantovčak pitanje je hoće li i Zoran Milanović. No bivšega SDP-ova premijera izabralo bi 19,6 posto građana što je dva posto više nego u siječnju, pa ova tiha, odnosno nepostojeća kampanja očito mu ide u korist.
Raste još jedna kandidakinja ljevice. Nakon što je oformila svoju stranku Daliju Orešković bira čak 12,3 posto ispitanika. Orešković uzima po desetak posto birača SDP-a i Živog zida, ali i Mosta.

Građani Bandića ne žele na Pantovčaku

Bivši predsjednik, sada ponovno član SDP-a, Ivo Josipović, koji stidljivo najavljuje mogući ulazak u kampanju, izbor je za 7,8 posto ispitanih. Birači Živog zida raštrkali su potporu među ponuđenim kandidatima, pa njihova čelnika bira 4,5 posto. Ivanu Sinčiću potpora pada za nešto više od 3 posto, slično kao i, vidjeli smo jučer, Živom zidu. Jednaku podršku uživa zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Čuli smo ga danas da je rekao da će građani odlučiti. Prema ovome ne vide ga na Pantovčaku.

Za čak dva posto pada potpora čelniku Mosta Boži Petrovu. Sada je na 4,2 posto. Manji pad bilježi Bruna Esih o kojoj se također špekulira da bi mogla u utrku kako bi pomrsila račune predsjednici, a jedini od svih koji je kandidaturu najavio, na posljednjem je mjestu. Bivšeg mostovca Marka Vučetića bira tek nešto više od jedan posto birača. Neodlučnih je znatno manje nego prošlog mjeseca jer je i potencijalnih kandidata više.

Tko pobjeđuje u drugom krugu?

Prema najnovijim rezultatima glasačkih preferencija u drugi bi krug išli aktualna predsjednica i bivši SDP-ov premijer, a u takvom srazu pobjedu bi odnijela Kolinda Grabar Kitarović, ali ne toliko uvjerljivo.
Da je pred biračima ovakav izbor Grabar-Kitarović zaokružilo bi 54,3 posto ispitanika, no ona bilježi manji pad u odnosu na prosinac i siječanj. Zoran Milanović, koji se uopće ne oglašava, nastavlja rasti i njega bi odabralo 40,2 posto birača. I dalje nedovoljno za pobjedu, ali narastao je više od 2 posto u odnosu na siječanj, te gotovo 5 posto u odnosu na prosinac.

Gledano po biračkom tijelu, birači Živog zida su podjeljeni. Očekivano, oni Dalije Orešković i Josipovića uglavnom prelaze Milanoviću, ali 20-ak posto i jednih i drugih ipak glas daju Grabar-Kitarović. SDP-ovi i HDZ-ovi u ovakvom srazu očekivano biraju, iako bi gotovo 8 posto SDP-ovaca zaokružilo aktualnu predsjednicu.

Neodlučnih je 5,5 posto tako da oni ne bi promijenili konačan ishod, ali izbori su tek potkraj godine. Puno je pitanja, treba pratiti trendove, mislim da će o tome ovisiti tko će uopće i ući u utrku.
Napomena: Istraživanje je provela agencija PROMOCIJA PLUS od 02. do 07. siječnja 2019. CATI metodom (telefonski) na uzorku od 1300 punoljetna građana Republike Hrvatske.
Standardna pogreška uzorka iznosi +/- 2,77 posto, uz razinu pouzdanosti od 95%.