Dolazaka pet posto više

Nisu se ostvarili strahovi turističkih radnika: Brojke su bolje nego lani, rujan bi mogao biti odličan

Andrea Bralić

Iako je bilo skeptika, sezona je bolja i u brojčanom smislu / Snimio Vedran KARUZA

Iako je bilo skeptika, sezona je bolja i u brojčanom smislu / Snimio Vedran KARUZA

Turistička sezona u dosadašnjem dijelu godine bolja je od lanjske, a u »zelenom« su i kolovoški rezultati kojih su se neki pribojavali. Od brojeva ipak važniji prihod



RIJEKA I službeni turistički pokazatelji potvrđuju da je i ova sezona u dosadašnjem dijelu godine bolja od lanjske, a u zelenom su i kolovoški rezultati kojih su se neki pribojavali. Turistički djelatnici, pogotovo hotelijeri, imaju velika očekivanja od rujna u kojem bi nas, za razliku od lani, trebalo poslužiti bolje vrijeme. Takve najave posebno vesele jer se već godinama znatna sredstva i trud ulažu u jačenje pred i posezone.


Prema podacima sustava eVisitor u Hrvatskoj je od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 15,7 milijuna dolazaka što je rast od pet posto i 88,5 milijuna noćenja ili četiri posto više. Strani turisti ostvarili su 14 milijuna dolazaka (pet posto više) i 78,2 milijuna noćenja (četiri posto više), a porast bilježe i domaći turisti u dolascima za osam te u noćenjima za šest posto.  


Najviše je noćenja ostvareno u Istri (24 milijuna), Splitsko-dalmatinska županija ima 16,6 milijuna, a Kvarner 16,2 milijuna noćenja. Raste i turizam na kontinentu gdje je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 774.000 dolazaka (plus devet posto) i 1,6 milijuna noćenja (11 posto više).




Nijemci su ostvarili 17 milijuna noćenja, a slijedi tržište Slovenije (9,3 milijuna), Austrije (6,3 milijuna), Poljske (5,6 milijuna) i Češke (4,8 milijuna). Nedostatak hotela u odnosu na drugi smještaj vidi se i u statistici, jer je najviše noćenja  bilo u objektima u domaćinstvu – 33,3 milijuna, u hotelima 19 milijuna i kampovima 16,4 milijuna. Top destinacije u prvih sedam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Rovinj, Dubrovnik, Poreč, Medulin i Split.


I sam kolovoz je bolji od lanjskog, s 4,6 milijuna dolazaka i 32,1 milijun noćenja rezultat je bolji tri posto u dolascima i jedan posto u noćenjima nego u kolovozu 2017.


Zadovoljni su i turistički čelnici, pa tako ministar turizma Gari Cappelli ističe da s nestrpljenjem očekuje i pokazatelje o ekonomskim učincima.


– Krajem godine bit će dovršena izrada Turističke satelitske bilance pa ćemo imati stvarne pokazatelje o ekonomskim učincima turizma na gospodarstvo. Nadam se da ćemo u javnom prostoru prestati brojati dolaske i noćenja koji ne mogu biti mjerilo uspješnosti jer podaci o dolascima ne govore o ostvarenoj vrijednosti koja je dobivena, a ostvarena noćenja ne pružaju podatke o dnevnoj potražnji turista. Naš sustav eVisitor pokazuje pozitivan trend rasta turističkih dolazaka i noćenja i to od početka godine, i izvan ljetnih mjeseci, no, ponavljam, još je važniji rast prihoda od turizma, a znamo da smo u prvom kvartalu ostvarili povećanje od 14 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Sve je to rezultat promišljene turističke politike koja se temelji na integriranom turističkom proizvodu, podizanju kvalitete i ponudi koja je inovativna i u skladu s potražnjom na dinamičnom i nikad izazovnijem turističkom tržištu. Ne želimo masovnost i razvijamo se u skladu s našom strategijom koja je usmjerena na održivost turizma, poručio je Cappelli.


Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, najavljuje nove promotivne aktivnosti.


– Do kraja rujna intenzivno na jedanaest ključnih svjetskih tržišta provodimo kampanje fokusirane na oglašavanje i promoviranje nautičkog i kulturnog turizma, eno gastronomije i aktivnog odmora kroz avanturistički, sportski i cikloturizam, a početkom listopada na tržištu Austrije, Njemačke, Slovenije, Italije, Velike Britanije i Švicarske provodimo on line i print kampanje zdravstvenog turizma, rekao je Staničić.