BRANKO ŠESTAN Zahvalan sam osobi koja je naručila detektive da me prate! Dobio sam potvrdu da dobro radim svoj posao

Aleksandra Kućel Ilić

snimio Marin Aničić

snimio Marin Aničić

Osoba koja je angažirala detektiva sakrila se iza množine. Djelatnici su samoinicijativno organizirali peticiju kojom mi daju podršku i ograđuju se od slučaja. Sve zajedno me ganulo, jer je njihova reakcija bila spontana. Ako su doista nezadovoljni mojim radom, sada im je bila prilika da iskažu to nezadovoljstvo i riješe se ravnatelja. Kad ono - dogodilo se sasvim suprotno



Klinika za ortopediju Lovran je tijekom srpnja ove godine došla u centar pažnje hrvatske javnosti zbog nesvakidašnjeg slučaja. Kako su objavili mediji, djelatnici ove Klinike su angažirali privatnog detektiva kako bi pratio ravnatelja dr. Branka Šestana. Namjera im je bila da dokažu da ravnatelj tijekom radnoga vremena obavlja privatne poslove. Detektivsko izvješće je pokazalo da je ravnatelj Šestan u vrijeme radnog vremena svakodnevno šetao svog psa. Novinarima je ravnatelj međutim objasnio da je u vrijeme kada je bio pod detektivskim nadzorom, zapravo bio na godišnjem odmoru, te da je u Kliniku dolazio dva puta dnevno jer je jako vezan uz svoj posao i ne voli da mu se obveze nagomilavaju.


U međuvremenu su djelatnici ove Klinike u kojoj radi više od 180 zaposlenika potpisali pismo podrške ravnatelju koji navodi da na takvu odluku nije imao nikakvog utjecaja, već su zaposlenici to učinili samoinicijativno. Također, pojašnjava i da privatnog detektiva nije angažirala skupina djelatnika, već samo jedna osoba koja je trenutačno na bolovanju i čije ime ne smije reći zbog čuvanja liječničke tajne i zakona o zaštiti prava pacijenata.


Skrivanje iza množine


I sindikalni povjerenik dr. Hari Jurdana stoji uz ravnatelja, te navodi da u angažiranju privatnog detektiva nije sudjelovao Sindikat. Pitali smo ravnatelja Šestana je li istinit navod kako »velik dio radnog vremena provodi izvan posla«.




– Kao prvo, želim reći da je samo jedna osoba naručila moje praćenje koje nikako nije bilo organizirano od strane ostalih djelatnika. Odmah nakon što su priču objavili mediji, već sutradan ujutro djelatnici su izrazili nezadovoljstvo. Osoba koja je angažirala detektiva sakrila se iza množine. Djelatnici su samoinicijativno organizirali peticiju kojom mi daju podršku i ograđuju se od slučaja. Premda je dio ljudi na godišnjem odmoru, prikupilo se više od 120 potpisa, a zaposlenika ima više od 180. Sve zajedno me ganulo, jer je njihova reakcija bila spontana. Ako su doista nezadovoljni mojim radom, sada im je bila prilika da iskažu to nezadovoljstvo i riješe se ravnatelja. Kad ono – dogodilo se sasvim suprotno.


U te dane kada je angažiran privatni detektiv bio sam na godišnjem odmoru. Pas mene prošeta i na to sam trošio oko dva sata dnevno. Moram reći da klasični, pravi godišnji odmor niti ne otvaram, a imam pravo na 35 dana odmora u godini. Radno vrijeme mi je šest sati u bolnici i dva sata na fakultetu, tako da bih teoretski i kada nisam na godišnjem odmoru mogao svakodnevno već u 12.30 sati odlaziti kući, budući da na posao dolazim u 7.30 sati. No ja sam i vikendom i blagdanom vrlo često u bolnici. Između 10 i 12 sati – pas prošeće mene i ja se vraćam svojim obvezama i ostajem svaki dan do 18 sati navečer. Volio bih da uhoda provede sa mnom cijeli moj radni dan i vidio bi – da sam tu, na radnom mjestu. Do 15 sati se, naime, skupi puno materijala koji dolazi na moj radni stol. Kada moji djelatnici otiđu doma, ja tek tada moram sve iskontrolirati, tako da u popodnevnom dijelu imam puno posla.


Ugodna radna sredina


Zapravo – uopće se ne ljutim na osobu koja je sve pokrenula, niti me pogodilo to što je napravila. O detaljima zbog liječničke tajne i zakona o zaštiti prava pacijenata ne mogu govoriti. Više su ljuti moji kolege, jer se zbog izoliranog slučaja spominje cijela klinika. Dvojbeno mi je to što sam praćen u vrijeme godišnjeg odmora, dakle u moje slobodno vrijeme, te nisam siguran da je to provedeno u skladu s pravilima struke. Međutim, nisam radio ništa nečasno – pas je prošetao mene, pas čini čovjeka i svi koji imaju kućne ljubimce će me razumjeti. Savjest mi je čista, jer već 14 godina od kada sam ravnatelj, a ovo mi je četvrti mandat, ova klinika posluje pozitivno i nikada u tom razdoblju nije bila dužna. Uredno podmirujemo sve obveze, posao funkcionira i ja sve volim riješiti odmah i bez prebacivanja na idući dan. Nismo čak bili niti u sanaciji i sve vrijeme funkcioniramo bez financijskih injekcija od strane Ministarstva. Kako je to moguće ako ravnatelj izbiva s posla – upitao se dr. Branko Šestan.



Pitamo ga o međuljudskim odnosima unutar Klinike, te smatra li da su zaposlenici zadovoljni?


– Radna sredina je ugodna. Čovjek uvijek barem malo sumnja u sebe, međutim kada sam na ovom slučaju uvidio kakvu zapravo podršku djelatnika imam, a pružila im se odlična prilika da riješe probleme ako su postojali – e onda se upravo i zahvaljujem osobi koja je naručila praćenje i dovela me u ovu situaciju. Kao osoba se ne volim eksponirati, no sada mi je sve ovo pomoglo. Dobio sam potvrdu da odrađujem svoj posao na zadovoljstvo djelatnika.


I na naše pitanje postoje li djelatnici koji su tužili lovransku Kliniku zbog navodno krivo obračunatih dežurstava, odgovorio je u »mirnim tonovima«.


– To ide preko liječničkog sindikata u cijeloj Hrvatskoj i nema bolnice koja nije tužena. No u našoj bolnici su samo dva djelatnika od ukupno 27 liječnika predala tužbu za razliku od mnogih drugih bolnica. Rekao bih da to isto nešto govori o našem kolektivu – naveo je dr. Šestan koji smatra da se prema zaposlenicima odnosi pravedno.


– Mali smo kolektiv i prijatelji smo dok se ne pokaže suprotno, ali nemam osjećaj da imam neprijatelja. Uvijek malo sumnjam u sebe, no sve je to bilo dok nisam dobio ovu pismenu podršku od gotovo svih djelatnika na svim razinama – rekao je.


Bez »gluhih telefona«


Koristimo ovaj razgovor i da bismo dobili odgovore na neka pitanja koja zanimaju same pacijente. Naime, primili smo pritužbu da se na službeni broj telefona Klinike ne javlja nitko osim automatske sekretarice, ali i primjedbu o navodno nedovoljno kvalitetnim protezama koje se u zadnje vrijeme ugrađuju pacijentima…



– Na našim internetskim stranicama molimo sve pacijente da nas kontaktiraju putem elektronske pošte. Naime, kada bi pozive primao telefonist, morao bi ih preusmjeravati prema osobama čiji posao nije odgovaranje na pozive. Odnosno, kada bi odgovarali na pozive, ne bi mogli odrađivati svoj pravi posao. Zato postoji komunikacija putem elektronske pošte i još se nije dogodilo da nekome nismo dali odgovore na postavljene upite. Cijenimo komunikaciju elektronskom poštom kod koje nema »gluhog telefona«. O svemu postoji pisani trag. Što se tiče naručivanja pacijenata i to se može učiniti putem mail adrese za naručivanje, a to može direktno učiniti i njihov liječnik obiteljske medicine, pogotovo za one pacijente koji se ne koriste internetom.


Kada je riječ o kvaliteti proteza, najvažnije je od svega ne nasjedati na lobije koji su nezadovoljni jer nisu uspjeli proći na natječaju. Sve proteze koje se ugrađuju imaju potrebne europske certifikate i uopće ne bi mogle ući na hrvatsko tržište bez stroge kontrole. Dakle, te su proteze na razini za europsku primjenu i traju između 15 i 20 godina. Proizvod mora biti kvalitetan i konkurentan, inače kod nas u Lovranu ne prolazi i tako je već 14 godina. No, očito je da smetam lobijima koji nisu odabrani na natječaju, pa plasiraju netočne informacije – zaključio je dr. Šestan, te na novinarsko pitanje odgovorio da je u ovom trenutku još prerano za odluku o tome hoće li se još jednom kandidirati za mjesto ravnatelja Klinike za ortopediju Lovran.