Plinoviti planet

Otkriveno da na Jupiteru ima vode više nego na Zemlji. Pronađen i kisik!

P. N.

Pixabay.com

Sonda Juno koja orbitira oko Jupitera otkrila je da bi na plinovitom planetu moglo biti vode i još neke korisne i nove informacije. Njegovo magnetno polje ima dva južna pola te je kao još mladi planet imao problema u razvoju, navodi Express.co.uk.

Također, Amerikanci su preko teleskopa na havajskoj Mauna Kei pronašli dokaze kako u Velikoj crvenoj pjegi, Jupiterovoj oluji, ima tragova vode.

Sonda Juno pri tome je pomogla pošto se ona može spustiti dublje od bilo kojeg tijela te tako istražiti što se tamo dešava. Na Jupiteru je sada otkriven i kisik, ali trenutno je nemoguće znati u kojoj količini.

Vode više nego na Zemlji

Iz NASA-e su potvrdili da se mjeseci koji orbitiraju oko planeta sastoje od vode pa je logično pretpostaviti da se voda nalazi i u neposrednoj bilizni. Neki znanstvenici, poput Mate Adamkovicsa idu toliko daleko i tvrde da to znači kako na Jupiteru ima života.

Prema njegovim riječima Jupiter je plinoviti planet dvostruko teži od svih drugih planeta Sunčeva sustava zajedno, a iako je 99 posto Jupiterove atmosfere sastavljeno od vodika i helija, čak i voda samo u tragovima na ovako masivnom nebeskom tijelu značila bi da je tamo ima nekoliko puta više nego na Zemlji.

Pri tome je nemoguće isključiti da se na Jupiteru razvio neki oblik života, premda i mikroskopski.