Curiosity Rover

Nova iznenađenja na Marsu: Radi li se o mogućem pokazatelju života u svemiru?

Portal Novilist.hr

FOTO/JPL-NASA

NASA-in rover Curiosity otkrio je iznenađujuće velike količine metana na Marsu, pa znanstvenici zakazuju naknadne eksperimente.

Ove neočekivane razine metana zabilježene su nakon mjerenja rovera na crvenom planetu u srijedu, 19. lipnja. U zraku je pronađeno tri puta više od količine otkrivene tijekom mjerenja 2013. godine, prenosi Unilad.

Značajno je da metan obično proizvode živa bića, što znači da bi ova velika količina plina mogla ukazati na prisutnost živih mikroba na Marsu.

Projektni znanstvenik za misiju, Ashwin R. Vasavada, dao je komentar za The New York Times:

„S obzirom na ovaj iznenađujući rezultat, reorganizirali smo vikend zbog pokretanja naknadnog eksperimenta.“

Fascinantni podaci stigli su do Zemlje u četvrtak 20. lipnja. Do petka 21. lipnja kontrolori misije poslali su roveru nove upute da bi pratili ova zanimljiva očitanja, a novi se rezultati očekuju uskoro.

Koliko god uzbudljiva bila otkrića za one koji rade s roverom Curiosity, NASA-ini znanstvenici upozoravaju da je to još uvijek “rani znanstveni rezultat”.

Izvanredni administrator u ravnateljstvu NASA-e za znanstvenu misiju, Thomas Zurbuchen, objavio je tweet-ove o tome da je potrebna daljnja analiza prije potvrđivanja rezultata:

“Iako su povećane razine metana uzbudljive kao mogući pokazatelji života, važno je zapamtiti da je to rani znanstveni rezultat. Za održavanje znanstvenog integriteta, tim će nastaviti analizirati podatke prije potvrđivanja rezultata.“

Zurbuchen je nastavio objašnjavati da je metan ponekad “znak geologije, a ne biologije”, što znači da to nikako nije potvrda postojanja malih zelenih:

„Još ne znamo odakle dolazi metan na Marsu. Vodeća ideja je da se metan na Marsu oslobađa iz podzemnih rezervoara stvorenih u prošloj biologiji. Ali ponekad, metan je znak geologije, a ne biologije.“

Plin metana u zraku Marsa je značajan, jer bi sunčeva svjetlost i kemijske reakcije razbile molekule plina tijekom nekoliko stotina godina. Prema tome, bilo koji otkriveni plinovi metana mogli su se relativno nedavno osloboditi.

Međutim, kako piše The New York Times, to bi mogli biti drevni metanski plinovi koji tek sada pucaju kroz pukotine na površini Marsa.

2014. godine, kada je slično svjetlo uhvatila jedna od sedamnaest kamera rovera, Justin Maki, vođa tima dao je objašnjenje koje prkosi aktualnim teorijama zavjere.

„U tisućama slika koje smo dobili od rovera, one sa svijetlim točkicama vidimo gotovo svaki tjedan. Mogu biti uzrokovane udarcima kozmičkih zraka ili sunčevom svjetlošću koja svjetluca s površine stijena, što je najvjerojatnije objašnjenje.“, prenosi Unilad.