Istraživanje pokazalo pozitivne učinke "šporkice"

Mikrobi i prljavština – za zdravlje djece

Hina

Kod djece koja odrastaju na farmama zabilježen je manji broj oboljelih od astme i alergija, a znanstvenici su odlučili istražiti ima li to veze s njihovom većom izloženošću alergenima i mikroorganizmima iz tla, prenosi portal ScienceDaily.

BALTIMORE  Novo istraživanje pokazalo je da je opasnost od razvoja astme i alergija kod novorođenih beba koje su u najranijoj dobi bile izložene mikrobima, prljavštini i bakterijama manja.

Ustanovili su i da kod gradske djece koja su neprestano izložena alergenima žohara i miševa postoji veća opasnost od potencijanog razvoja astme, no paradoksalno, ukoliko su im djeca izložena do navršene prve godine života – na njih su imuna. Robert Wood, šef Odjela za alergije i imunologiju u dječjem centru bolnice Johns Hopkins pokušao je ustanoviti postoji li veza između ovih dvaju zaključaka.

Prikupivši podatke o 467 djece i 104 kućanstva znanstvenici su ustanovili da izloženost alergenima tijekom prve godine života rezultira manjom mogućnošću razvoja astme i alergije u odnosu na djecu koja im nisu bila izložena odmah nakon rođenja. Zahvaljujući ovim saznanjima znanstvenici uspijevaju objasniti zašto je kod male djece koja odrastaju na farmama mogućnost razvoja astme niža – naime, alergenima su izloženi od prve minute života.

“Istraživanje je pokazalo da vrijeme početne izloženosti alergenima može biti kritično”, kaže Wood. “To nam govori da se naš imunološki sistem oblikuje već tijekom prve godine života, ali i da neke bakterije i alergeni igraju važnu ulogu u stimuliranju i poticanju razvoja imunološkog sustava da reagira na određeni način”, objasnio je te dodao kako ove rezultate smatra iznimno važnima jer je astma najučestalija kronična bolest kod djece, a znanstvenici i liječnici pokušavaju otkriti načine kojima se to može izmijeniti.