Nema džabe

WhatsApp sprema i novost koja se nikome neće svidjeti: Poruke više neće biti besplatne?

Danko Radaljac

Foto Pixabay.com

Foto Pixabay.com

Cijena će biti u vrlo velikom rasponu, od pola centa do čak devet centi po jednoj poruci, što zapravo i nije nizak iznos



WhatsApp, Facebookova aplikacija za razmjenu poruka, jedan od najpopularnijih takvih servisa na svijetu, uskoro će početi naplaćivati slanje komercijalnih poruka. Pokušaj je to internetskog diva da ostvari zaradu s ovim servisom, s čime se muči već neko vrijeme, nakon što su se morali uložiti dodatni novci u pojačavanje sigurnosti WhatsAppa.


Treba kazati kako je Facebook uz ovu vijest pustio i drugu koja kaže kako će uskoro na ovom servisu biti moguće uspostaviti i videokonferencije. Gledano analitički, uz saznanje da ova tvrtka ima i Messenger koji zapravo radi isti posao, čini se kako je Facebook odlučio WhatsApp više usmjeriti prema poslovnom segmentu. Plan je jednostavan, pojedine tvrtke koristit će baš ovaj servis kako bi poslali svoje bitne informacije, poput vremena dolaska nekog proizvoda ili usluge, ili reklamirali novu uslugu, a svaki potvrđeni prijem bi se naplaćivao tim tvrtkama. Facebook to ne radi »napamet« i bez pripreme, jer je po stranim medijima već potvrđeno kako će prijevoznički servis Uber te turistička stranica Booking.com koristiti baš ovaj način kako bi došli do svojih klijenata.


Cijena će biti u vrlo velikom rasponu, od pola centa do čak devet centi po jednoj poruci, što zapravo i nije nizak iznos. Razlike će nastajati jer neće biti jedinstvena svjetska cijena, već će se razlikovati od države do države. Za usporedbu, ovaj najviši iznos od devet centi viši je od cijena većine SMS-ova u Hrvatskoj. No, Facebookove analize govore kako se oko tri milijuna tvrtki na ovakav sličan način trenutno koriste WhatsAppom te smatraju kako tu postoji dovoljna niša za njihove usluge, koje bi u konačnici trebali dovesti do rasta prihoda.




A prihodi su im potrebni, WhatsApp je prije četiri godine plaćen 19 milijardi dolara i sad se već želi nekakav povrat novca. Kako bi dodatno maknuo jedan potencijalni problem, a jasno, riječ je o sigurnosti, Facebook je najavio kako će i ove komercijalne poruke biti u potpunosti kriptirane, odnosno neće ih moći čitati treća strana, pa ni sami zaposlenici IT diva.