Grad: Rijeka
Danas: 15° djelomično oblačno
Sutra: 6° 14° djelomično oblačno
22. studenoga 2017.
Globalno širenje

SURF'N'FRIES Riječki krumpirići sada se mogu pronaći i u elitnoj ulici Dubaija

Otvaranje sredinom studenog - Nikica Čorak
Otvaranje sredinom studenog - Nikica Čorak
Autor:
Objavljeno: 7. studeni 2017. u 7:31 2017-11-07T07:31:00+01:00

Financijsko ulaganje u objekt bilo je značajno, ali s obzirom na lokaciju, kao i na planove koje imamo za tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, primjereno je imidžu i ciljevima koje smo postavili i koje svakako želimo postići, ističe Nikica Čorak

Surf'n'Fries, jedan od najuspješnijih projekata novog vala hrvatskih gospodarstvenika, čiji je vlasnik Riječanin Andrija Čolak s partnerima, nastavlja uspješno globalno širenje. Ovog puta riječ je o Dubaiju u kojem Čolakov projekt putem franšize nastavlja širiti još jedan Riječanin, Nikica Čorak, koji je već niz godina uspješan biznismen u tom arapskom emiratu, nesumnjivo i mjestu koje je postalo sinonim za bogatstvo i gospodarski uspjeh. Čorak je, naime, već duže vrijeme u pregovorima o otvaranju riječkog modela brze prehrane u Dubaiju. Iako objekt još uvijek nije otvoren, konačno je doživio svoju prvu pravu prezentaciju s jasnom najavom da uskoro kreće i – surf'n'fries.

– Da, naše prvo pravo predstavljanje široj javnosti bilo je na vrlo značajnom i jednako tako posjećenom MENAFA (Middle East & North Africa Franchise Association) specijaliziranom sajmu koji je po četvrti put održan u Jumeirah Beach Hotelu, sasvim sigurno jednom od najznačajnijih takvih objekata u Dubaiju. Prema našim impresijama, a one su utemeljene isključivo na reakcijama posjetitelja, nastup je bio vrlo uspješan i upečatljiv. Po prvi put na tržištu UAE-a ponudili smo uzorke naših krumpirića i izbor sedam od ukupno 35 postojećih umaka. Reakcija na okuse je bila jako pozitivna tako da mislimo kako je sve spremno i za otvaranje objekta u jednoj od najznačajnijih ulica Dubaija. Pomno smo pripremili nastup, osmislili smo i prigodnu maskotu, a moram priznati da se cijeli tim od osam zaposlenih itekako potrudio da na MENAFA-u dođemo do tako dobrih rezultata, istaknuo nam je Čorak.

Opsežno istraživanje

Ono što je nas ipak zanimalo više od samog sajamskog uspjeha bilo je pitanje o točnom terminu otvaranja dubajskog Surf'n'Friesa. Čorak je naime već dulje vrijeme u pripremama realizacije franšize, no do njezinog oživotvorenja ipak ne dolazi.

Pomno pripremljen nastup na sajmu u Dubaiju

– Nema više odgađanja – Surf'n'Fries će u Dubaiju biti otvoren sredinom studenog. Točan datum će ovisiti o vremenu potrebnom za dobivanje posljednje dozvole po završetku radova na restoranu, odnosno outletu, kako ga mi ovdje definiramo. Financijsko ulaganje u objekt bilo je značajno, ali s obzirom na lokaciju, koja je jedna od najprestižnijih u Dubaiju kad je restoranska ponuda, posebno ona novijeg tipa u pitanju, kao i na planove koje imamo za tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, primjereno je imidžu i ciljevima koje smo postavili i koje svakako želimo postići – ističe Čorak.

S obzirom na to da je Dubai specifično tržište koje, koliko god voli i preferira zapadnjačke simbole života, kad je gastronomija u pitanju, ostaje dosljedno tradiciji. Koliko je dakle uputno otvarati objekte poput Surf'n'Friesa u tom dijelu svijeta? Koliko je i koliko brzo investicija isplativa?

– Prognozirati razinu prometa je jako nezahvalno. No, da nismo uvjereni kako će tržište pozitivno reagirati na dolazak Surf’n’Friesa u Dubai, ne bismo ni investirali. Normalno je da smo proveli vrlo opsežno istraživanje tržišta, da je svemu prethodila vrlo pedantno posložena studija o isplativosti ulaganja. Gledajte – s obzirom da smo posebni po ponudi, specifičnom meniju, pakiranju koje omogućava konzumaciju uz slobodu kretanja, što smo naprosto jako moderni, ili kako se to kaže »cool« brand – uspjeh ne bi smio izostati, rezolutan je Čorak koji je za otvaranje lokala predvidio i vrlo sugestivnu, moćnu i bogatu marketinšku kampanju.

A kad je već tako – postoje li planovi za širenje? Je li Nikica Čorak u Dubaiju postavio temelje za multipliciranje originalne Čolakove ideje širom tog prostora?

– Ako govorimo samo o tržištu UAE-a, već početkom iduće godine planiramo otvoriti drugi outlet na najpopularnijoj plaži u Dubaiju, na Kite beach, što će nam ponuditi savršeno okruženje za promociju i ponudu onoga što Surf’n’Fries predstavlja. Daljnji planovi su u širenju kroz korištenje trailera, odnosno »food trucka« koji će nuditi naša jela na koncertima i sličnim javnim događanjima, kao i kroz zakup dodatnih lokacija u shopping centrima. Također razmišljamo i o tržištu Abu Dabija, zapravo ne samo da razmišljamo – već smo krenuli u traženje optimalnih lokacija i u tom gradu, dodaje Čorak.

Odlična pozicija

A što na sve kaže Andrija Čolak, vlasnik jednog od najzanimljivijih hrvatskih brandova? Osoba koja je u desetak godina zajedno s partnerima realizirala jedan od značajnijih globalno prihvaćenih koncepata brze hrane, nastalog iz samo jedne osnove – intelektualnog vlasništva.

– Jako mi je drago što smo se zahvaljujući upornosti Nikice Čoraka probili i na tako zahtjevno tržište kao što je to Dubai. K tome, riječ je o poziciji na znamenitom Jumeriah Roadu kamo želi doći većina najznačajnijih brandova na svijetu pa je njegovu upornost zaista teško komparirati ma s čime. Nikici želim mnogo uspjeha i naravno značajno širenje tim dijelom svijeta, istaknuo je Čolak koji je i osobno boravio na MENAFA-u, odnosno na neslužbenom lansiranju još jedne svoje franšize, ovog puta u superbogatom Dubaiju.

– MENAFA je uistinu jako zanimljiv i silno utjecajan sajam, u tom segmentu ponude najvažniji na Srednjem istoku. Na njega dolaze svi najvažniji gospodarstvenici tog dijela svijeta, primjerice iznimno je mnogo bilo poslovnih ljudi iz Saudijske Arabije. I oni su pokazali velik interes za dolazak Surf'n'Friesa u njihovu zemlju. No, ono što me najviše oduševilo, bili su kontakti s dvojicom posjetitelja iz Sudana. Moram priznati da mi ta država baš i ne bi prva pala na pamet kad bih analizirao gdje se dalje možemo nastaviti širiti, no nakon razgovora s njima, mislim da je to itekako moguće. U čemu je naime »kvaka«? Sudan je, uz svega još nekoliko država, poput Kube ili Sjeverne Koreje, tržište na kojem nema ponude slične našoj. Odnosno, njegovi su stanovnici zbog svojevrsne izoliranosti u kojoj se nalaze desetljećima nevjerojatno »gladni« zapadnjačkih simbola života. Eto, upravo su mi tako predstavili svoja razmišljanja Sudanci, a ja moram priznati kako su – u pravu, zaključio je naš razgovor Andrija Čolak.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka