Oko na tanjuru, tanjur na zidu

Ostavili “lagodan” život u Belgiji i doselili u Istru: Brend WallWare dokaz je da se i u Hrvatskoj može uspjeti

Karmen Bosnić

Naš glavni cilj u životu je živjeti na mjestu koje volimo, raditi posao koji volimo i provoditi dosta vremena s našom djecom. Dok se suši boja, kuham ručak ili dovršavam neke tanjure na stolu na kojem moja djeca pišu domaću zadaću, priča Lizelotte



Lizelotte Gulinck je pedagog. Radila je u centru za socijalnu skrb, a njezin suprug Rudi De Becker iskusan je grafički i web dizajner te programer. Živjeli su u Bruxellesu, ali se nisu osjećali kao “tipični” belgijski bračni par nego kao – građani svijeta. Austrija, Mađarska, Japan, Grčka, Hrvatska, Brazil, Italija, Slovenija… Kad god su im to poslovne obveze dozvoljavale, putovali su u svom starom VW kombiju, autostopom ili bi jednostavno kupili jeftine avionske karte i poletjeli. Život u velikom gradu nije bio ono što su željeli te su sve češće razmišljali o nekom mirnom mjestašcu, življenju s manje stresa, u prirodnijem okolišu. Nedostatak vremena, cijene kuća i stanova, društveni pritisak…, također su učinili svoje te su odlučili iza sebe ostaviti “lagodan” život.  


– U Hrvatsku smo došli živjeti kad naše prvo dijete nije imalo ni pune dvije godine. Glavni razlog bio je lijepi okoliš, sunce, drukčiji način života. Renovirali smo staru, malu istarsku kuću i, dok je moj suprug kao web developer radio s klijentima iz Belgije, ja sam brinula o jednom, a ubrzo i o troje djece. Prvih godina s malom djecom i kućom oko koje je bilo puno posla, nismo mogli biti kreativni…, ali kad je nestalo freelance poslova iz Belgije bili smo prisiljeni početi biti kreativni da bismo preživjeli, prisjeća se  Lizelotte.




Na pamet su im padale edukativne aplikacije za djecu, pisanje dječjih priča, dizajniranje neonskih 3D printanih skulptura, izrada postera…


Digitalno, a retro


– WallWare nismo pokrenuli u tjedan dana. Kad se malo prisjetim, mogla bih reći da nam je trebalo čak nekoliko godina. Da biste pokrenuli svoj vlastiti posao, svoj proizvod, svoj brend potrebna je jaka motivacija i upornost. Mi smo sve odradili sami i možemo reći da nitko u svijetu ne koristi našu tehniku te da nitko nema isti proizvod kao mi. Prije no što smo to postigli, prošli smo puno trenutaka kad smo skoro odustali od svega jer nismo bili zadovoljni materijalom, rezultatom, nečim… Prvi proizvodi koje smo prodali su bili potpuno drukčiji od onih koje imamo sada. Nismo odustali i možemo reći da se ponosimo postignutim, kaže Lizelotte.



Tanjur#Talloor


WallWare je naziv našeg brenda, a naš prvi proizvod je Tanjur#Talloor. Radi se o ukrasnim tanjurima koji će svojim vintage štihom začiniti vaš interijer. Prije nekoliko godina, mnogi su se zainteresirali za retro odjeću, namještaj i druge predmete i tada sam dobila ideju starinskim zidnim tanjurima kakvih se sjećamo dati jednu drugu notu, priča Lizelotte.


 



– Kada smo započeli s WallWareom vintage je bio jako popularan, stoga sam poželjela pretvoriti stare slike u jedinstven proizvod koji će biti istovremeno originalan i vrlo retro. Tako su nastali dekorativni tanjuri poput onih od naših baka i djedova. Rudijevo umijeće pretvaranja tih slika u digitalni format bilo je presudno u ostvarenju ove ideje. Tako je stvoren Talloor#Tanjur. Nismo mogli ni sanjati o proizvodu koji imamo danas, bili smo vrlo nesigurni, a prvi komentari naših prijatelja nisu bili pretjerano motivirajući. Nismo bili sigurni hoće li itko htjeti kupiti ovakav proizvod, no bitno je bilo ne odustati te smo isprobali mnoge verzije i tehnike izrade prije nego smo došli do tanjura kakve imamo danas.


Kukci, ptice, anatomija


– U početku smo dizajnirali isključivo motive flore i faune, no ubrzo smo zaključili kako nam treba raznolikosti da bismo tanjure učinili atraktivnijima. A onda se dogodila anatomija. Uzeli smo detalje poput oka, uha, nosa, dok su se usta pokazala nešto zahtjevnijima za izvesti, ali uspjeli smo ih uklopiti na okrugli tanjur. Sviđao nam se rezultat, iako smo se pribojavali pokazati ga svijetu jer smo mislili kako bi se drugima to moglo činiti čudnim. Ipak, ta kolekcija je do sada najprodavanija iako se u svakom od prodajnih mjesta traže  drukčiji motivi. Jedni traže one s temama iz anatomije jer su unikatni i pomalo ekstravagantni, drugi vole floru i faunu. Ima puno varijanti, također i šest okruglih formata od 10 do 40 centimetara te četiri kvadratna oblika i ta raznolikost je kvaliteta koja odlikuje Tanjur#Talloor.


Tijekom ljeta prodajemo u našem shopu u Motovunu, a osim toga tanjuri su dostupni u design storeu Komo u Puli, Kawa u Dubrovniku, u tri trgovine u Nizozemskoj, dvije u Austriji, u Poljskoj, Belgiji, dok u Italiji imamo zastupnika koji ih prodaje na eventima posvećenima dizajnu. Također, svake godine odlazimo na neke od austrijskih sajmova. Radimo na websiteu i webshopu, a za sada nas se može pronaći na našoj Facebook stranici @wallware.eu. Nakon što dobijemo upit, šaljemo katalog s cijenama, oni koji su zainteresirani mogu naručiti tanjur koji žele, a dostavljamo svuda, napominje Lotte, kojoj je osim internet trgovine želja i proširenje ponude.


– Naša je pažnja jako usmjerena na tanjure jer stalno imamo upite od prodavača, ali naravno da bismo željeli ostvariti neke nove ideje i proizvode. U planu nam je originalan, umjetnički set tanjura koji će biti potpuno drukčijeg stila od ovog koji imamo sada. Vrijeme ograničava kreativnost i ponekad je teško prihvatiti da je stvarnost takva.


I u Hrvatskoj se može uspjeti


A život u Hrvatskoj, požale li ponekad Lizelotte i Rudi što su doselili u Istru?


– Financijski smo imali nekoliko loših godina. Mnogi Hrvati pokušavaju pronaći bolje plaćeni posao u Njemačkoj ili čak u Belgiji. Ono što želim napomenuti je da je kvaliteta života bolja u Hrvatskoj i ako puno radiš, ako nisi bilo čime zadovoljan, ako imaš malo kreativnosti i ovdje možeš uspjeti! Mi smo imali sreću da je od početka za naš rad vladalo veliko zanimanje i bilo je puno upita. Sada moj suprug i ja puno radno vrijeme posvećujemo WallWareu i živimo samo od prodaje naših tanjura. Osjećamo da ima puno potencijala za rast i nadamo se da ćemo ga korak po korak i ostvariti.


Naš glavni cilj u životu je živjeti na mjestu koje volimo, raditi posao koji volimo i provoditi dosta vremena s našom djecom koja imaju 5, 7 i 10 godina. Naš je atelier u sklopu kuće tako da se sve odvija istodobno, čak i kad su oni doma. Kad je ljeto svako jutro i večer radim u shopu, a popodne imamo pomoć tako da možemo stvarati ili uzeti slobodan dan i provesti ga na moru. Naša su djeca uvijek tu negdje i mogu se zabavljati u stanu iznad trgovine ili mi se pridružiti u shopu ili atelieru. Dok se suši boja, kuham ručak ili dovršavam neke tanjure na stolu na kojem moja djeca pišu domaću zadaću…