Sportska ikona

Zvijer prilagođena Europi: Vozili smo redizajnirani Ford Mustang

Edi Prodan

San svakog sportski orijentiranog vozača – Ford Mustang

San svakog sportski orijentiranog vozača – Ford Mustang

Cijene obnovljenog Mustanga još nisu poznate, ali je sigurno da će biti nešto skuplji nego do sada s obzirom na sve nove tehnologije i sigurnosne sustave koji su sada u njega ugrađeni, dok se njegov dolazak u Europu očekuje najkasnije u svibnju



Ford Mustang koji iako bilježi već pola stoljeća postojanja i dalje plijeni pažnju kao jedan od najizazovnijih sportskih automobila današnjice. Nedavno je redizajniran, a s obzirom na to da mu je Europa također postala jednom od dražih destinacija, njoj je posvećena posebna pažnja. Redizajnirani macho lani je k tome bio najprodavaniji sportski automobil, a dobio je i veliki broj sigurnosnih sustava s obzirom na to da je prijašnji model na EuroNCAP testiranju dobio samo tri zvjezdice.


S tvrdim i mekim krovom


Mustang kao i prije tri godine dolazi u fastback i cabriolet verziji s mekim krovom. Fordovi stručnjaci su poradili i na ovjesu koji je dobio MagneRide sustav tako da je sada znatno sigurniji, ali i udobniji kako bi bio pogodan za sve potrebne i tipove vožnje.


Ono što je također značajno, moguće mu je izabrati pogonske modov – njih četiri čiji su nazivi »normal«, »snow«, »sport« i »track«. Ono što je također značajno, mada njegovim vlasnicima i ne baš drago, uz pomoć prilagodljivog ispušnog ventila može se prigušiti karakterističan reski i gromoglasan zvuk motora.




450 KS snaga je jačeg motora


450 KS snaga je jačeg motora



Prednji dio novog Mustanga donosi elegantniji i atletski izgled zadržavajući prepoznatljivu figuru koja se razvijala u proteklih pola stoljeća.


Novi Ford Mustang nudit će se kupcima u Europi sa sveobuhvatnim asortimanom tehnologija za pomoć vozaču, uključujući i pomoć prije sudara s detekcijom pješaka. Između ostalog namijenjen je u nekim slučajevima ublažavanju frontalnih sudara koji uključuju vozila i pješake. Mustang će prvi put biti ponuđen i s najnaprednijim tehnologijama koje pomažu vozačima u zadržavanju odgovarajuću udaljenost do vozila ispred, kao i na nenamjerno napuštanje trake, odnosno automatsko vraćanje u putanju ako ne dođe do odgovarajuće reakcije vozača. Uz ostala poboljšanja, i te sofisticirane tehnologije pomažu poboljšanoj sigurnosnoj, kao i željenoj maksimalnoj ocijeni u EuroNCAP testu.


Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su mu samo 4,3 sekunde, tako da je uistinu riječ o jednom od najizazovnijh automobila današnjice


Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su mu samo 4,3 sekunde, tako da je uistinu riječ o jednom od najizazovnijh automobila današnjice



Novi opcijski MagneRide sustav prigušivanja pruža bržu reakciju na promjenu uvjeta na cesti. Jedinstvena tekućina unutar prigušivača može se elektronički stimulirati da pruži veći ili manji otpor prigušenja, ovisno o vožnji. Senzori prate uvjete tisuću puta u sekundi, a sve kako bi se osiguralo optimalna sigurnost u vožnji.


Sjajni »atmosferac«


Kada su u pitanju pogonski agregati obnovljeni Mustang se i dalje nudi s dva benzinska motora. Slabiji ima 2,3-litre, a riječ je o ecoboost benzincu s turbopunjačem koji razvija 290 KS. Okretni mu je moment, posebno ako znamo da se radi o benzincu, impresivnih 440 Nm. Dolazi u kombinaciji sa ručnim 6-stupanjskim ili pak novim 10-stupanjskim automatskim mjenjačem koji mnogi ističu kao trenutni jedan od najboljih na tržištu. Istina, potrošnja tog motora nije usklađena s najnovijim trendovima – u prosjeku traži 9 l/100 km uz emisiju CO2 od 199 g/km.



Novi 10-stupanjski automatski mjenjač nudi veću učinkovitost po pitanju potrošnje goriva, ali i ubrzanja. Elektronički upravljački sustav mjenjača omogućava podešavanja koja optimiziraju performanse pogonskih modova. Prilagodljivo pomicanje u stvarnom vremenu omogućava prijenosu stupnjeva prilagođavanje promjenjivim uvjetima i odabiru prave brzinu u svim uvjetima, bilo da se vozi otvorenom cestom ili da se krstari autocestom.


Dodatna pogodnost su i polugice ispod kola upravljača što omogućavaju ručnu izmjenu stupnjeva prijenosa, stvaranje dakle osjećaja koji imaju i vozači sportskih automobila na pisti. Ono što se kod ovog mjenjača nameće kao krajnji zaključak je sjajna podešenost i usklađenost upravo sa sportskim nakanama vozača i automobila.



Snažniji benzinac je, pak, istinska poslastica za sve ljubitelje sportskih automobila. Riječ je dakako o atmosferskom motoru koji unutar V8 agregata ima čak pet tisuća »kubika«. Snaga mu je 450 KS, što znači da je pojačana u odnosu na još uvijek aktualni model. Raspolaže s okretnim momentom od 529 Nm, a u kombinaciji sa spomenutim automatskim mjenjačem ima prosječnu potrošnju od 12,1 l/100 km i emisiju CO2 od 270 g/km. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su mu samo 4,3 sekunde, tako da je uistinu riječ o jednom od najizazovnijh automobila današnjice.


A zahvaljujući svim mogućim sigurnosnim sustavima, vožnja je, bilo u fastback ili cabrio izvedbi pravo sportsko uživanje. Kod cabrio verzije krov je mekan, napravljen od čvrstog platna. Za njegovo otvaranje dovoljno je zakrenuti ručicu u plafonu krova i pritisnuti odgovarajuće dugme za otvaranje. Taj proces traje tek 12 sekundi, a na isti način se krov i zatvara.


Cijene obnovljenog Mustanga još nisu poznate, ali je sigurno da će biti nešto skuplji nego do sada s obzirom na sve nove tehnologije i sigurnosne sustave. Dolazak Mustanga u Europu očekuje se najkasnije u svibnju.