Budućnost bez kinetoza

Vožnja vam izaziva mučninu? Jaguar i Land Rover tvrde da imaju rješenje

P. N.

Foto Facebook

Foto Facebook

U planiranju samovozivih automobila u kojima će se putnici baviti aktivnostima koje trenutno mnogima stvaraju mučninu, poput čitanja knjige ili gledanja filmova, rješavanje problema kinoteze očito je od velikog značaja.



Bolest putovanja, morska bolest ili kinetozačesta je pojava koja zahvaća oko 20 posto putnika čije tijelo, zbunjeno time što mu više tjelesnih osjetila šalje suprotne informacije, pogađa mučnina, povraćanje, vrtoglavica, glavobolja.


Bolesti kretanja nastaju kada sustav za ravnotežu, smješten u unutarnjem uhu, prima drukčije podražaje od ostalih receptora, naročito vidnih. To se događa kad se nejednoliko krećemo, a te stalne promjene kretanja u smislu ljuljanja, skretanja, poskakivanja, ubrzavanja i usporavanja ne možemo vidjeti već samo osjetiti. Naše unutarnje uho gdje se nalazi centar za ravnotežu zamjećuje kretanje, ali budući da našim očima okolina prividno stoji na mjestu, dolazi do “kratkog spoja” u mozgu jer on ne zna kako bi nas pravilno pripremio na suočavanje s podražajima.


Zahvaljujući novim istraživanju, Jaguar i Land Rover stvorili su matematički algoritam koji daje tzv. „wellness ocjenu“ za svakog putnika unutar vozila. Time se može automatski personalizirati stil vožnje i podesiti određene uvjete u putničkoj kabini kako bi umanjili simptome bolesti za do 60%, prenosi vozim.hr.




Tehnologija koju razvijaju Jaguar i Land Rover predviđena je za njihove automobile budućnosti. Za njih Jaguar u narednih 10 godina pretpostavlja potpunu elektrifikaciju, a u planiranju samovozivih automobila u kojima će se putnici baviti aktivnostima koje trenutno mnogima pogoršavaju mučninu, poput čitanja knjige ili gledanja filmova, rješavanje problema kinetoze očito je od velikog značaja.


Jaguar i Land Rover već su prikupili podatke vezane za bolest putovanja na temelju 24 000 prijeđenih kilometara u kombinaciji s aktivnostima koje odvraćaju pažnju putnika od vožnje, poput čitanja mailova. Na osnovu toga, postavljeni su osnovni parametri o vožnji budućih samovoznih automobila. Ključ je u što manjem broju korekcija upravljača u vožnji, čime se automatski smanjuje i količina podražaja koju organizam dobiva, piše vozim.hr.