Jedan od najprivlačnijih crossovera – Renault Captur
Captur zaslužuje najviše ocjene u većini promatranih parametara, opći utisak mogu djelomično pokvariti cijena i potrošnja podosta iznad deklarirane
Renaultov Captur podvrgnut je prije nekoliko mjeseci laganom redizajnu što je bilo i sasvim opravdano s obzirom na to da je riječ o pioniru crossover revolucije kojoj svjedočimo u klasi što povezuje B i C segment. K tome, riječ je i o jednom od najprodavanijih modela te vrste što je posebna pohvala Renaultovoj inovativnosti pa i hrabrosti. Većina proizvođača naime Captur tek sada počinje slijediti tako da je njegova liderska pozicija tim jasnija.
Uz vrlo privlačni izgled i dvobojnost karoserije, u vjerojatno najefikasnijoj kombinaciji boja, Captur krasi i naglašena kvaliteta materijala. Ona se posebno ogleda u unutrašnjosti vozila, na plastičnim dijelovima, ali i primjerice na tkaninama sjedala. Razigranost, ali uz dozu decentnosti kako dizajn unutrašnjosti ne bi stario dulji niz godina.
Motor koji ga je pokretao bio je težini i namjeni vrlo pristali benzinac snage 120 »konja« što upućuje na jednu od optimalnijih opcija – 10-ak kilograma na 1 KS. To se u dinamici vožnje jako lijepo očitava, ubrzanje je linearno, međuubrzanja funkcionalna, posebno kod pretjecanja. Dodajmo još i činjenicu kako je podvozje dobro podešeno: upija neravnine ali omogućava i poprilično brzu vožnju.
Ono što nikako nismo mogli dovesti u sklad promoviran iz kataloga bila je potrošnja. Deklarirani je prosjek svega 5,6 litara. Nama je na kraju putni kompjutor pokazivao 7,1 litru. Što je uostalom i primjereno motoru koji je pokretao testni Captur. Deklariranu potrošnju nismo uspijevali postići ni u najboljim situacijama, a bilo je i onih kad smo prelazili osam litara. K tome, oblik autombila kao što je to Captur donose i neke negativne manifestacije po pitanju koeficijenta otpora zraka tako da je navednih 7,1 litru još i jako dobra vrijednost.
Krajnji učinak kad je cijena u pitanju ne izgleda tako dobro kako to čini cjelina automobila. Cijena osnovnog modela je 124 tisuće kuna. No kad se pribroje dodaci, ponajprije R-Link multimedijalni sustav koji uključuje i navigaciju kao i kameru s maksimalnim pregledom od 360 stupnjeva, odlične alu-naplatke, internetsku povezivost te mogućnost preslikavanja funkcija »pametnog« telefona na zaslon te još s nekim funkcionalnim dodacima – prelazimo 151 tisuću kuna. Mada, je li nam automobil poput Captura dovoljan? Jeste, i po funkcionalnosti kao i po ostalim elementima, posebno po činjenici da je jako privlačan izgledom. Pa onda možda ni iznos nije tako pretjeran. Bit će ipak da je jedini problem u tome da su naše plaće – premale.