Pionir crossover revolucije

Testirali smo Renault Captur: Lider klase dokazao privlačnost

Edi Prodan

Jedan od najprivlačnijih crossovera – Renault Captur

Jedan od najprivlačnijih crossovera – Renault Captur

Captur zaslužuje najviše ocjene u većini promatranih parametara, opći utisak mogu djelomično pokvariti cijena i potrošnja podosta iznad deklarirane



Renaultov Captur podvrgnut je prije nekoliko mjeseci laganom redizajnu što je bilo i sasvim opravdano s obzirom na to da je riječ o pioniru crossover revolucije kojoj svjedočimo u klasi što povezuje B i C segment. K tome, riječ je i o jednom od najprodavanijih modela te vrste što je posebna pohvala Renaultovoj inovativnosti pa i hrabrosti. Većina proizvođača naime Captur tek sada počinje slijediti tako da je njegova liderska pozicija tim jasnija.


Uz vrlo privlačni izgled i dvobojnost karoserije, u vjerojatno najefikasnijoj kombinaciji boja, Captur krasi i naglašena kvaliteta materijala. Ona se posebno ogleda u unutrašnjosti vozila, na plastičnim dijelovima, ali i primjerice na tkaninama sjedala. Razigranost, ali uz dozu decentnosti kako dizajn unutrašnjosti ne bi stario dulji niz godina.


Efektni elementi dvobojnosti


Efektni elementi dvobojnosti





Motor koji ga je pokretao bio je težini i namjeni vrlo pristali benzinac snage 120 »konja« što upućuje na jednu od optimalnijih opcija – 10-ak kilograma na 1 KS. To se u dinamici vožnje jako lijepo očitava, ubrzanje je linearno, međuubrzanja funkcionalna, posebno kod pretjecanja. Dodajmo još i činjenicu kako je podvozje dobro podešeno: upija neravnine ali omogućava i poprilično brzu vožnju.


Prava mjera digitalizacije


Prava mjera digitalizacije



Ono što nikako nismo mogli dovesti u sklad promoviran iz kataloga bila je potrošnja. Deklarirani je prosjek svega 5,6 litara. Nama je na kraju putni kompjutor pokazivao 7,1 litru. Što je uostalom i primjereno motoru koji je pokretao testni Captur. Deklariranu potrošnju nismo uspijevali postići ni u najboljim situacijama, a bilo je i onih kad smo prelazili osam litara. K tome, oblik autombila kao što je to Captur donose i neke negativne manifestacije po pitanju koeficijenta otpora zraka tako da je navednih 7,1 litru još i jako dobra vrijednost.


Krajnji učinak kad je cijena u pitanju ne izgleda tako dobro kako to čini cjelina automobila. Cijena osnovnog modela je 124 tisuće kuna. No kad se pribroje dodaci, ponajprije R-Link multimedijalni sustav koji uključuje i navigaciju kao i kameru s maksimalnim pregledom od 360 stupnjeva, odlične alu-naplatke, internetsku povezivost te mogućnost preslikavanja funkcija »pametnog« telefona na zaslon te još s nekim funkcionalnim dodacima – prelazimo 151 tisuću kuna. Mada, je li nam automobil poput Captura dovoljan? Jeste, i po funkcionalnosti kao i po ostalim elementima, posebno po činjenici da je jako privlačan izgledom. Pa onda možda ni iznos nije tako pretjeran. Bit će ipak da je jedini problem u tome da su naše plaće – premale.