Predstavljaje u Barceloni

Povratak partijanerice sa stilom: Seat predstavio petu generaciju Ibize

Edi Prodan

Nova generacija Ibize je iznimno uspješni miks kvalitete i funkcionalnosti koji opet donosi i tako potrebni, prepoznatljivi dizajn



Luca de Meo, direktor Seata je prigodom lansiraja nove generacije Ibize bio posebno optimističan. Ponajprije, istknuo je kako nova Ibiza dolazi u godini u kojoj je Seat osvario najbolji financjski rezultat u svojoj povijesti, u godini u kojoj su srušene rekordne brojke iz 2001. godine.


– U skladu s tim pozitvnim trendom, nova Ibiza dolazi kao idealni poticaj ofenzivi koju će uskoro nadopunti i Arona, SUV B segmenta koji i nastaje na osnovi Ibize, tako da očekujemo kako će ova godina i na kraju biti rekordna, poručo je de Meo na prigodnoj konferenciji za novinare u Barceloni, nedaleko Martorella, mjesta gdje se i provizod Ibiza. Dodajmo da je riječ o tvornici iz koje se u 75 država izvozi čak 80 posto tih automobila B segmenta.


Vratmo li se samom proizvodu, Ibiza što u lipnju dolazi u prodaju i u Hrvatskoj, uistinu je vrlo kompleksni, definirani, na neki način i sasvim odrasli automobil. Vanjske linije su uspjele pomriti težnju za nešto smirenijim diznajnom, ali i s obiljem modernih prepoznatljivih znakova, posebnosti koje određeni prozvod čine drugačijim od drugih. Ono što se ne vidi, ali se itekako osjeti za testnih vožnji je nova MQB platforma na kojoj će se godšnje proizvoditi čak 700 tisuća automobila B segmenta Volkswagenovog koncerna.




Dzajner Daniel Hervas pojasnio je osnovne nakne prigodom oblikovanja petete genercije Ibize. U njoj su tako pomirena najnovija tehnološka dostgnuća, prmjerice izražajna prednja LED svijetla, ali nije se bježalo ni od retro detalja koji o Ibizi pričaju priču kao o modernom automobilu koji istodobno ima i svoju jako zanimljivu, ponosnu prošlost.


U unutrašnjosti se priča ponavlja, a uz vrlo jednostavne, pomalo plošne linije, ističu se i detalji koji usklađuju boje vanjštne s unutrašnjošću. Kako je također Hervs naglasio, kvaliteta materijala od kojih je napravljena unutrašnjost ibize jednake su onima kod Leona, a to je itekako dobra referenca.



Deset godina mlađi kupci od prosjeka u B segmentu karakteristika je ljudi koji se vezuju uz Ibizu. Znak je to da je nakon određenih lutanja u prošlosti Seat s aktualnom generacijom Ibize, baš kao i s ovom koja se očekuje za nekoliko tjedana, opet pronašao svoju ciljnu skupinu, da se vratio mladenačkom temperamentu što mu je prigodom transformacije u VW koncern i bio cilj.


A da bi se s mladima bolje korespondiralo, Seat je pokrenuo i čitav niz dizajnerskih uradaka – od podložaka za čaše, pa sve do daski za surfanje. Naprosto priča o ovoj Ibizi se preslikava i pronosi gdje je god moguće tako da bi se uistinu moglo ostvariti željeno – vraćanje posebnog unikatnog imagea unutar moćnog koncerna što bi svakako imalo i jako dobre refleksije na samo tržište.



Naravno, Ibiza dozvoljava i jako zanimljivu nadogradnju, uostalom poznata su nam FR izdanja ovog temperamentnog automobila, a tu su i audio sustavi koji idu do čak 300 wati izlazne snage.Dimenzijama Ibiza ide u red najvećih prmjeraka svoje klase. Mada, osim što se proširila za više od 8 centimetra, nije se značajnije promijenla u odnosu na aktualnu generciju.

Dužina joj je 4,06 metar, širina, 1,78 te visina 1,44 m. Međuosovinski razmak je 2564 mm volumen prtljažnika jako izdašnih 355 litara.


Ono što je još ostalo za predstaviti su motori. Svi su benzinci trocilindrični, ali snaga im je ovisna o tome imaju ili ne turbinu. Najmanjem je tako snaga 75 KS, dok su oni s turbinom vrlo izdašni – 95 te 115 »konja«. Prema deklaraciji svima je prosječna potrošnja niža od pet litara, a uskoro se očekuju i sportskiji iskoraci, poput primjerice 1.5-litrenog benzinca snage 150 KS. Na konferenciji za novinare je također najavljeno kako će se 2019. godine pojaviti i potpuno električna Ibiza.


S Ibizom smo u okolini Barcelone napravili oko 200 kilometara. Vrlo zahtjevna konfiguracija brdskih pa i prometnica s kojima smo se probijali kroz vinograde, ali i autoceste pokazali su svu raskoš motora snage 115 KS. Dovoljno je i elastičan, snažan baš koliko treba, a potošnja se bez problema drži u zoni do šest litara. Slabije modele nismo imali prigodu isprobati, no kako nam se čini idealni će koktel biti onaj s motorom od 95 KS u nešto raskošnijem paketu opreme za što će se morat izdvojiti oko 100 tisuća kuna.Rekli smo, prodaja u Hrvatskoj starta do sredine lipnja.

Prema već osmišljnoj prodajnoj strategiji, početna cijena s vrlo zaokruženom, izdašnom opremom, ali s možda malo preslabim motorom od 75 KS je 92.450 kuna. U svakom slučaju, prema svim prvim impresijama Ibiza se itekako uklopila trend dobrih brojki s kojima se uvodno pohvalio i de Meo.