Za cijenu - ne pitati

Oldtimer autorally Rijeka: Limeni “starci” plijenili pažnju Riječana

Ljiljana Hlača

Snimio Marko GRACIN

Snimio Marko GRACIN

Četrdesetak oldtimera stiglo je iz čitave Hrvatske, Italije, Slovenije i Nizozemske. Očuvani kao da su jučer izašli »ispod čekića«, plijenili su pažnju uoči rellyja mjestima riječkog »prstena«. Bio je tu dodge roadster iz 1924., daimler iz 1952., buick iz 1953., citroen iz 1955. godine i još mnoga druga atraktivna stara vozila



RIJEKA  Četrdesetak oldtimera u jutarnjim satima »zagospodarilo« je djelićem Korza, odakle je startao 19. međunarodni Oldtimer autorally Rijeka 2015., kojeg je organizirao Oldtimer klub Rijeka. Antikna vozila, koja su stigla iz čitave Hrvatske, Italije, Slovenije i Nizozemske, očuvana kao da su jučer izašla »ispod čekića«, plijenila su pažnju brojnih posjetitelja. Kako to uvijek biva, svi su se zadržavali kod najstarijih i rijetkih vozila.


Na Korzu se tako mogao vidjeti dodge roadster iz 1924. godine u vlasništvu Draga i Renate Kuković iz Slovenije. Dodge je kupljen u Sydneyju te je ovo jedini primjerak u Europi.





– Dobro je očuvan jer je većinu svoga vremena bio u Australiji, gdje je toplo. A  takva klima pogoduje ovakvim vozilima, rekli su nam Drago i Renata Kuković. Pitamo ih da li ga iznajmljuju za vjenčanja, što obično čine vlasnici ovakvih oldtimera.


Vozilo za razvode


– Ah, ne. Budući da ima samo jedno mjesto, uz vozača, ovo je vozilo samo za razvode. Ja po dogovoru čekam ženu ispred suda, i onda je vozim, po želji. Koga ne bi oraspoložila vožnja ovakvim ljepotanom, govori nam kroz šalu Drago Kuković.


Bio je tu zatim i citroen traction avant iz 1955. godine, a od 1974. u posjedu Borisa Lenca koji ga, iako su ovakvi primjerci veliki potrošači goriva,  rado vozi, osobito kada ide sa ženom na kavu u Opatiju.


Na rallyju je sudjelovao i lijepi sivi daimler db 18 iz 1952. godine kojeg je prije tri godine u Irskoj kupio Rajko Hlanuda.


– Koliko je koštao – to ne pitajte. To je ljubav, rekao nam je Rajko Hlanuda. Vidio sam ga da je u prodaji preko interneta i otišao po njega. Htio sam baš to. Loše je bio održavan, morao sam uložiti u motor. Dijelova za njega baš i nema – sve se to mora napraviti, rekao nam je Hlanuda, dodajući da je takvih vozila u svijetu svega 500-tinjak.


Finale na Grobniku


Svoje vatreno krštenje na susretu imao je prekrasni buick special 8 iz 1953. godine, u vlasništvu Bogumila i Viviane Šulina, koji su ga tek prije mjesec dana kupili u Francuskoj.


– Imamo kod kuće još dva oldtimera, a s buickom smo prvi put na rallyju. On je autentičan, a takav je imao i Tito, samo u crnoj boji. Prijašnji vlasnici su s ovim vozilom proputovali cijelu Europu, rekla nam je Viviana Šulina.


Nakon Korza, vozila su krenula put Kostrene, zatim Bakra, Kukuljanova, da bi se potom provozali i po Grobniku.