Ranger Raptor

Jači od svakog bespuća: Novi Fordov pick-up ima još veće terenske sposobnosti

Edi Prodan

Markantan i sposoban – Ford Ranger Raptor

Markantan i sposoban – Ford Ranger Raptor

Ford je svom pick-upu dodijelio još veće terenske sposobnosti  tako da je sad nezaustavljiv čak i na onim bespućima gdje prolazak izgleda nemogućim



Tržište pick-up vozila koje je nekad bilo »rezervirano« uglavnom za SAD i općenito sjevernoamerički kontinent, u zadnjih se dvadesetak godina žestoko proširilo i na ostale dijelove svijeta. Jasno, ta je »revolucija« išla paralelno sa sve značajnijim utjecajem SUV-ova na cjelokupno tržište. No, s tim širenjem crossovera, što pick-up automobili dominantno i jesu, dolazile su i nove obaveze za te moćnike koji osim putnika moraju prevoziti i značajnije količine tereta.


Morali su naime u kabinama postajati sve izdašnijima, morali su taj dio vozila dovoditi skoro pa u limuzinski sklad.


Predator


A sve je to dobro poznato i jednom od najznačajnijih svjetskih proizvođača automobila Fordu. On je dakako dokazan i u pick-up programu, a ovih se dana svom poznatom Rangeru odlučio dati još moćniji, snažniji i upečatljiviji dojam. »Složena« je tako verzija Raptor koja kao da želi poručiti: ja sam nezaustavljiv. Uostalom, prevedeno na hrvatski »raptor« znači – predator. Ali jednako tako poručuje da ni na uobičajenim prometnicama neće biti ni najmanje benigan, da je brz i spreman za nadmetanje i takve vrste.




S druge strane unutrašnjost definira čisti luksuz. Od presvlaka sjedala do mogućnosti spajanja pametnih telefona, što istina danas jeste raširena pojava kod novih automobila, no pick-upovi za nju do sada baš i nisu marili.


Motor koji koristi je dizelaš s četiri cilindra smještenih u dvije litre zapremine. Razvija velikih 213 KS uz maksimalno 500 Nm okretnog momenta. Motor inače dolazi iz Fordove EcoBlue obitelji tako da zadovoljava i stroge ekološke standarde današnjice. Mjenjač je automatski s deset stupnjeva prijenosa.


Mačistička oaza


Pogon ima nekoliko opcija, od onog na zadnju osovinu koji je dovoljan u uobičajenim uvjetima vožnje, preko integralnog pogona na sve kotače, sve do inače rijetke opcije kod SUV-ova – blokadu diferencijala kako bi se moglo savladavati najteže prepreke.


Elektronsko podešenje trakcije moguće je na vrlo jednostavan način – elektroničkim putem preko čak šest ponuđenih opcija koje uvažavaju većinu poznatih podloga – od snijega do stjenovitih prepreka. Dodajmo još kako su mu i kočnice unapređene, te da ima goleme naplatke i gume – 285/70 R17.


U svakom slučaju, jedna do zadnjih »mačističkih« oaza u sve feminiziranijem svijetu na četiri kotača. Cijena i početak prodaje u Europi za sada nisu poznati.