I cjenovno privlačan

Hyundai Kona na putu da postane – ikona

Edi Prodan

Vrhunski dizajn – Hyundai Kona

Vrhunski dizajn – Hyundai Kona

Dizajnerski apsolutno jedna od najprivlačnijih primjeraka crossovera manjih dimenzija, fukcionalna s velikim rasponom opreme i solidne ulazne cijene – Kona



Brzinski, od Barcelone gdje je održana svjetska premijera pa do hrvatskih prometnica, od prošlog tjedna u prodaji se nalazi Hyundai Kona. Moderni crossover na ulaznom rubu kompaktne klase po čitavom se nizu elemenata izdvaja od konkurencije pa nam se već nakon prvog druženja čini kako bi Kona zapravo jako lako mogla postati – ikona.


Na čemu temeljimo takva razmišljanja? Ponajprije na naglašeno privlačnom izgledu koji i unutar te klase kojom se provlači razigrani dizajn – dominira. Drugi je element funkcionalnost, prostranost kabine jer prtljažnik je ipak sasvim prosječnih »gabarita«, a treći vrlo prihvatljiva cijena koja starta od 119.990 kuna u izvrsno opremljenom paketu opreme »DRIVEit«.


Snažna arhitektura stražnjeg kraja


Snažna arhitektura stražnjeg kraja





Ono što ju također izdvaja od ostalih je činjenica da je Kona istinski SUV progresivnog dizajna s mogućnošću pogona na sva četiri kotača, 7 DCT mjenjačem i detaljima koji se mogu personalizirati prema potrebama urbanih kupaca. Ona je tim značajnija jer Hyundai s njom želi doći do prekretnice putem koje bi do 2021. godine postao prvim, najprodavanijim azijskim automobilskim brandom u Europi.


Moderna unutrašnjost


Moderna unutrašnjost



Spomenuli smo već paket opreme »DRIVEit« s kojim dolazi ulazni cjenovna verzija posjeduje najnoviju tehnologiju aktivne zaštite, sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake i sustav upozorenja vozača na umor, tu su i start i stop sustav, tempomat, bluetooth, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, LED dnevna i pozicijska svjetla, uzdužni krovni nosači, SUV obloge, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori u boji vozila, 16-inčni alu-naplatci.



Kona dolazi uz deset dostupnih boja karoserije (Chalk White, Lake Silver, Dark Knight, Tangerine Comet, Acid Yellow, Pulse Red, Velvet Dune, Ceramic Blue, Phantom Black, Blue Lagoon) i dvije boje krova (Dark Knight i Phantom Black), koje čine ukupno dvadeset kombinacija boja, omogućujući kupcima da kreiraju kombinacije koje najbolje odgovaraju njihovom karakteru i životnom stilu.



Ono što je u prošlosti Hyundaija bilo nemalo prigovora su – materijali unutrašnjosti. Danas je to prošlost jer vrlo su pažljivo odabrani kako bi zadovoljili najviše standarde kvalitete. Novost kod unutrašnjeg dizajna je mogućnost potpune personalizacije i kreiranja vlastitog stila. Dostupne su četiri boje unutrašnjosti, osim klasične sive, moguće je birati između crvene, narančaste i boje limete. Bojom su naglašeni detalji poput ventilacijskog otvora, prošiva presvlaka na sjedalima te obloge upravljača, a crvena i boja limete dolaze i sa sigurnosnim pojasevima u istim bojama.


Trenutno Kona dolazi u ponudu s dva turbobenzinska motora s velikim okretnim momentom. Manji je 1.0 T-GDI sa 6 stupanjskim ručnim mjenjačem i 120 KS, drugi 1.6 T-GDI 177 KS i 7 stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te pogonom na sve kotače. Na ljeto 2018. Hyundai će za Konu lansirati i svoju sljedeću generaciju efikasnih dizelskih motora zapremnine 1.6 litara.



Kona je prvi Hyundaijev model koji nudi head-up display što pokazuje relevantne informacije o vožnji izravno u liniji vida vozača, omogućujući vozaču bržu obradu informaciju te zadržavanje pozornosti na cesti. Kona je opremljena i prvoklasnim Krellovim glazbenim sustavom s 8 zvučnika koji donosi vrhunski doživljaj u vožnji.



Kona nudi besprijekoran integrirani sustav povezivanja i multimedije koji vožnju čine intuitivnijom i sigurnijom. U najvišim stupnjevima posjeduje audio sustav s 8-inčnim LCD dodirnim zaslonom s integriranom stražnjom kamerom za parkiranje, Apple CarPlay i Android Auto, kao i s navigacijom te 3D kartama. Kona je opremljena Hyundai SmartSense sustavom koji je u skladu s najvišim europskim sigurnosnim standardima. Između ostalog podrazumijeva sustav prepoznavanja prepreka i autonomnog kočenja u slučaju opasnosti (AEB with pedestrian detection), detektor mrtvog kuta (BCW), sustav koji upozorava vozača na umor (DAW) i sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake (LKAS).


Na probnim smo vožnjama imali najopremljeniju verziju koja nas je – oduševila. Mada, kako i ne bi kad se u automobilu nevelikih dimenzija – dužina mu je 4135 mm, zapremina prtljažnika 365 litara, dobije skoro 180 KS. Sjajna dinamika vožnje, ali i jednostavnost opsluživanja. Automatski mjenjač koji pedantno odgovara na modalitet vožnje, od ekološkog do sportskog. Ono što tu baš i nije po volji je cijena koja probija 200 tisuća kuna. Mada, kad bismo neke njemačke ili japanske proizvode ovako posložili, cijena bi im bila još kud i kamo viša.


Prtljažnik prosječnih dimenzija


Prtljažnik prosječnih dimenzija



Da, baš privlačni automobil koji uvelike pogađa i interese hrvatskih kupaca stoga – da, prodajne brojke bi ku i kod nas mogle biti jako lijepe.