Počeo najznačajniji auto salon godine

Francuska auto industrija u sjeni Claudije Schiffer

Edi Prodan

Unatoč činjenici da je osmišljen kako bi pronosio slavu francuske automobilske industrije, salon je bio silno obojen njemačkim bojama – velik dio zasluge za takav utisak pripada Claudiji Schiffer, Opelovom zaštitnom licu



Nedostajala je još samo Angela Merkel. Jer najznačajniji automobilski salon godine, Mondial de l’Automobile 2014. što je jučer započeo u Parizu bio je, unatoč činjenici da je osmišljen kako bi pronosio slavu francuske automobilske industrije, silno obojen njemačkim bojama. Velik dio zasluge za takav utisak pripada Claudiji Schiffer, modnoj ikoni s više od tisuću naslovnica, ali i Opelovom zaštitnim licem najnovije, pete generacije Corse što se do sada prodala u 12 milijuna primjeraka. Uz golemu dozu iščekivanja, Opelova je press konferencija tako zaslužila status najposjećenijeg događaja prvog novinarskog dana ovogodišnjeg Pariza.


Mada, uz činjenicu da nova generacija Corse donosi obilje noviteta, silno bogatstvo opreme i dizajnersku genetiku Adama, te povoljnu cijenu što u Njemačkoj iznosi 12 tisuća eura, dogodilo se i to da je Schiffer zapravo ukrala show Opelu. Za njom je bila tolika pomama fotoreportera, ali i novinara općenito, da je Corsa morala pričekati dobrih sat vremena kako bi došla u prvi plan.


Francuski aduti


Drugi dio priče o njemačkom osvajanju Francuske, kamo sreće da im je bila ova pamet prije osam desetljeća, dolazi iz redova Volkswagena, točnije njegovog velikog srednjoklasnog hita Passata. Pariz je doslovno obljepljen njegovim plakatima – posebno su uočljivi u metrou kojim dnevno prolazi na milijune putnika.    




   Francuski su aduti bili pak značajnije izraženi na Citroenovom prostoru koji promovira i svoju novu, luksuznu marku DS i Peugeotovom čija se zona interesa jako naglašava kako u ekološkoj karakteristici njihovih motora, tako i u sportskim iskoracima. Renault je bio nešto tiši u modelskoj liniji, ali je s druge strane novinare silno privuklo lice nekadašnjeg F1 šampiona Alaina Prosta koji je došao podržati Renault u ovim gospodarski gledano ni najmanje lakim vremenima.


   Ono što se također dalo iščitati na ovogodišnjem Mondialu, i ne samo u automobilskom smislu, može se povezati i s modnom scenom, odnosno pariškim Tjednom mode što se održao uoči automobilskog showa. Na njemu se moglo uočiti čitav niz prosvjeda protiv ustaljenog modnog poretka, odnosno negodovanje eksploatacijom manekenki, u svakom smislu. U tom duhu – nikad manje prezenterica uz automobile! Trend se istina uočava već godinama, sad je kulminirao. I dok smo se na izostanak modnih dodataka već navikli na njemačkim, pa i francuskim te japanskim prostorima, tome se uistinu nismo nadali od talijanskih proizvođača. No, kako je kod njih već neko vrijeme uočljiv izostanak novih modela automobila, jer su se silno koncentrirali na američku auto industriju koju odnedavno posjeduju, možda je i logična posljedica da se uz Fitaove automobile pojavljuju neutralne prezenterice. Sve je izgleda ostalo na nekoliko ultraluksuznih marki, Lamborghinija ponajviše.


Stotinjak premijera


Ono što je s druge strane nezaustavljiv trend, sve je veća prisutnost električnih i hibridnih automobila, kao i sasvim novog promišljanja mobilnosti. Jučer je u tom smislu najviše pozornosti privukla Toyotina trokolica I-Road što bi mogla biti odličnim protuotrovom za sve zagušenije gradove. Pariški Mondial de L’automobile je inače za posjetitelje otvoren do 19. listopada, a ukupno nudi stotinjak premijera različitog stupnja i intenziteta.