Auto-test

Fiat 500: Ležerno uživanje u dokolici

Edi Prodan

Fiat 500 tradicionalno donosi obilje užitaka, no u ovom mu slučaju nedostaje snage i osjećaja za cijenu



Neprolazna privlačnost bila bi najkraća definicija Fiata 500. Linija što ne zastarijeva u testnom »lounge« paketu dobila je i mnogo zanimljivih detalja, a najviše se svakako ističu 15-colne lakometalne »felge«. Iznimno dobro pristaju cjelokupnom izgledu, a u unutrašnjosti se priča o privlačnosti ponavlja. Automobil je i u kabini prostran, prtljažnik je dostatan za osnovne potrebe, a ako u »điru« nisu četiri putnika, djeljiva stražnja klupa može riješiti i zahtjevnije situacije.


Fiat 500 lounge je kako bi mu se snizilo cijenu dobio i osnovni 1,2-litreni motor sa 69 KS. Koji su efekti? Cijena je snižena u odnosu na dizelsku ili benzinsku 100 KS snažnu inačicu, ali je i dalje ostala – visokom. Automobil je uistinu privlačan, žene bi rekle »neodoljiv«, ali kada jedan mališan prijeđe cijenu od 110 KS, to mora i potkrijepiti nečim snažnijim od 69 KS.


No dobro, krenimo u konkretno testiranje. A ono je pokazalo i neke iznenađujuće rezultate. Kao prvo – motor djeluje znatno snažniji no što to piše na papiru. Može se s njime i vrlo dinamično pa bismo prije zaključili kako mu nedostaje okretnog momenta no konkretne snage. U situacijama, kretanje na oštroj uzbrdici primjerice, kada veliki okretni moment rješava problem, naših 100-tinjak Nm nije bilo baš dovoljno. Automobil je posebno dobar u gradskoj vožnji gdje zahvaljujući okretnosti ide poput šila. Iz trake u traku, ispred, iza i između. Zahvaljujući mogućnosti namještanja servo uređaja u posebno »mekanu« poziciju, njegovo je parkiranje također jako jednostavno. Potrošnja nije istina kao u »podacima«, ali je se u velikoj većini situacija može obuzdavati, odnosno držati na nekih 20-ak posto iznad deklariranog. Velika se rastrošnost javlja na autocestama i visokim brzinama. E tada ni prijeći prosjek od 8 litara nije iznenađujuće. Na kraju testiranja prosjek nam je bio 6,2 litre što je zapravo jako dobro s obzirom na tip motora i naprezanja koja zbog manje snage prolazi.




Oprema nije imala ni jedan nedostatak. Klima radi odlično, audio- sustav je dobar, sjedala čvrsta koliko treba, ne manjka ni ukrasnih detalja. Malo se tko neće u njemu osjećati ugodno, a kako je i sigurnosna oprema na visini, straha nema.


Ono gdje dakle dodatno zapinje je zona cijene. Kad bi ju se uspjelo spustiti ispod 100 tisuća, ne bismo prigovarali. Da, istina je, Fiat 500 je i automobil prestiža pa se mogu očekivati i više cijene, ali i u toj situaciji istaknuti je iznos previsok.


Odoljeti mu nije lako. Poput svih onih stvari koje nas privlače, a nisu nam dostupne. Ono što nas je svakako veselilo bila je jednostavnost upravljanja u gradskim vožnjama, a nije nam smetalo ni to što smo, ma koliko je od predstavljanja prošlo već četiri godine, privlačili vjerojatno sve poglede kojima smo uopće ušli u »fokus«. Ili baš kao kad bismo preveli pojam »lounge« kako je nazvan paket opreme. S obzirom na to da taj pojam u verziji »lounge bara« znači uživati u finom koktelu, ili nekom drugom piću, na ugodnom, ali i luksuznom mjestu, sve je zapravo rečeno jer Fiat 500 s ovim motorom je zapravo savršen automobil za lagano uživanje u dokolici.