Magnetska privlačnost

AUTOMOBILSKI NOVITETI U 2018. GODINI: Atraktivne modele predvode njemački proizvođači

Edi Prodan

Broj noviteta ove bi godine mogao biti i za 20-ak posto veći od uobičajenog jer sve je više posebnih modela na hibridni ili električni pogon, a kolonu noviteta predvode – njemački proizvođači



Nema straha, i ova će godina donijeti obilje kad su automobilski noviteti u pitanju. Razloga je nekoliko, ponajprije onih koji posljednjih godina upućuju na lagani ekonomski oporavak u svim granama industrije pa tako i automobilske, ali i zbog procesa koji u dizajnerskom i pogonskom smislu scenu čine posebno zanimljivom. Situacija s automobilskom industrijom je zapravo slična onoj u kojoj se nalaze tiskani mediji.


Nije naime dovoljno imati samo novine na papiru, neophodne su i one vijesti koje iste redakcije proizvode u elektronskom, web formatu. Pa tako današnje marke, bolje rečeno koncerne jer danas je više-manje sve povezano u nekoliko moćnih alijansi, imaju obavezu u najvećoj mjeri proizvoditi klasične automobile, dakle one koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem, ali i ubrzano osmišljavati hibridne pogone odnosno one na struju koji u konačnici zahtijevaju i potpuno osebujne modele. Dakle, slijedi nam period, a 2018. godina je jako dobar uvod u njega, u kojem ne da ćemo imati standardnih pedesetak noviteta, brojka bi mogla biti i za dvadesetak posto viša.


Bogatstvo VW svijeta


Krenemo li od i u Hrvatskoj najzastupljenijeg koncerna, onog čije se sjedište nalazi u njemačkom Wolfsburgu, materijala o novitetima ima dovoljno za čitavu temu koju načinjemo. Primjerice, Audi nakon velikog uspjeha s limuzinom A8, za ovu godinu najavljuje novi A6. Priča s njim je slična najvećoj limuzini, a značajnije promjene nam donosi najmanji A1 koji također predstavlja novu generaciju.




Novi su modeli i u ultrapopularnom Q razredu. Novi je Q3, ali ono što budi veliku pažnju je dolazak Q8 što će biti jedan od privlačnijih modela za najbogatiju klijentelu.


Volkswagen Polo SUV


Volkswagen Polo SUV



Prelazak u sam Volkswagen donosi također obilje zanimljivosti. Ponajprije T-Roc samo što se nije počeo prodavati. U Hrvatskoj je, primjerice, njegova premijera zakazana odmah u drugoj polovici siječnja. Polo također dobiva svoju tradicionalnu »terensku« izvedbu, a Golf raste u lagano monovolumensku strukturu naziva Sportsvan. Još je zanimljivija situacija sa Seatom.


On naime najavljuje veliki SUV koji bi se našao u razredu sa Škodinim Kodiaqom, ili još i više, moćnikom koji smo znali kao Tuareg. Škoda se također sve više nameće kao proizvođač koji želi imati predstavnika baš u svakom razredu ili nekoj specifičnoj podskupini. Porsche, pak, dolazi s novim Cayennom što je značajni događaj sam po sebi.


Citroen C5 Aircross


Citroen C5 Aircross



Nova velika grupacija na globalnom automobilskom nebu, dakako s posebnim naglaskom na Europu je PSA. Ona osim svog tradicionalnog i dobro poznatog francuskog krila, sada dolazi i s njemačko-engleskim pojačanjima, velikoserijskim proizvođačima Opelom i njegovom engleskom inačicom Vauxallom. Kod Citroena, i to relativno brzo očekujemo nastavak Aircross priče. U ovom je slučaju to ona s oznakom C5, ali riječ je zapravo o komfornom izdanju kompaktne klase, ne o automobilu koji smo nekad znali kao limuzinu C5. Zato DS dolazi s vrlo luksuznim SUV-om 7 Crossback koji najavljuje ulazak u bitku s već vrlo rasnim automobilima što oblikuju stavove i onih koji ih kupuju, ali i onih koji ih samo – gledaju. I dive im se. Kod Opela se očekuje nastavak lijepe priče o Insigniji, koja se nedavno okitila i titulom HR Auto 2018., a ona je u sportskom ritmu, GSi verzija koja će imati motor snažniji od 250 »konja«.


Električni hit


Globalnim se prostorom jako dobro kreće i grupacija koju objedinjava Renault. Ali kad je u pitanju 2018. godina glavna je zvijezda – Nissan. Dobro, mnogo se istina očekuje i od nove generacije Dustera, no o njemu smo već pisali kao o jednoj od zvijezda 2017. godine. Dakle Nissan dolazi s novom generacijom Leafa. U cijelosti električni automobil koji svojim dimenzijama ide u red vozila idealnih za obiteljske potrebe, putovanja ali i za snalaženje u gradu, imao je u svojoj prvoj generaciji sve: od titule europskog automobila godine do jako dobrih prodajnih brojki koje su posebno impresivne bile u Skandinaviji.


Uostalom, ne nosi bez razloga titulu najprodavanijeg električnog automobila na svijetu. Krasi ga dizajnerska genetika poznata i kod Micre, ali s nekim futurističkijim nadgradnjama, kao i baterija autonomije od 400-tinjak kilometara, slično kao kod Renaulta Zoe. Nissan ove godine donosi još jedno uzbuđenje, novu generaciju Jukea. Manji crossover specifičnog izraza jako je dobro prošao u svojoj prvoj generaciji. Većina ga je obožavala, u tom njegovom drskom dizajnu, ali nije nedostajalo ni onih kojima nije bio ni najmanje lijep. E da bi se upravo i te privelo u svoje »jato«, Nissan je Jukeu dao nešto blaži, prihvatljiviji izgled. I dalje markantan ali sada nešto bliži onome kojeg pronalazimo kod »umivenijeg« Qasqaija.


Renault donosi Alaskan, pick-up nastao na bazi Navare, kao i RS opciju Meganea.


Renault Megane RS


Renault Megane RS



Povratak u Njemačku znači i pogled u izlog koji nudi pojam automobilske industrije – Mercedes. A kod njega ne fali noviteta. Ponajprije riječ je o novoj A klasi. Nastavak dobro poznate priče, ali s još agresivnijim iskorakom. Pravi sportaš i u svom osnovnom izričaju. Njegova se prodaja očekuje u zadnjem dijelu godine, najvjerojatnije nakon salona automobila u Parizu, dakle u listopadu. Krasit će ga i neki novi motori dok bi se cjenovno zadržao u gabaritima koji su nam već poznati.


Mercedesovi coupe iskoraci


Mercedesovi coupe iskoraci



Tu je i novi GLE, SUV koji se pod raznim nazivima u tvrtki sa simbolom trokrake zvijezde nalazi najduže, koji će se u prodaji naći na samom kraju godine, kao i nova generacija evergreena C klase. Nju se pak očekuje i prije ljeta. I za kraj kad je tvrtka iz Stuttgarta u pitanju – Mercedes-AMG GT coupe ekstremna zvijezda jednake takve cijene, ne manje od 1,5 milijuna kuna.


Bavarsko kraljevstvo


I sada put – Bavarske. A tamo je BMW koji proživljava vjerojatno najpotentnije razdoblje u svojoj povijesti. Ne zna se rastu li im brže prodajen brojke i postoci ili pak pojava novih modela. I njihov je koncern bogat, odlučna se priča slaže kod svih, od najmanjeg Minija do reprezentativnog Rolls Roycea. Što je novog? A što nije!


Audi A1


Audi A1



Ponajprije tu je i njihov uvijek omiljeni kompakt iz serije 3. Naglašeno sportski, baš kao što je BMW-ov trend zadnjih godina. Kako se najavljuje na tržište dolazi na samom kraju 2018. godine, a kako ističu posebni se naglasak stavlja na pogon koji bi trebao biti minimalno rastrošan po pitanju potrošnje. S druge strane, dolazi i serija 8 koja će biti jedan od najprivlačnijih automobila današnjice. Beskrajno elegantni automobil trebao bi biti konkurencija Mercedesovoj S klasi u coupe izdanju, štoviše apsolutni predvodnik luksuznih coupea. O i8 roadsteru smo već pisali, a ono što bi moglo napraviti pravu pomutnju na tržištu je SUV serija oznaka X2, X4 i X7. Dok je kod X2 i X4 jasno kako im je cilj popunjavanje baš svih mogućih praznina koje se mogu pronaći na razbuktalom crossover svijetu, X7 je izvedenica iz serije 7 tako da je jasno kako se s njime cilja na najbogatiji segment kupaca. Dakako onih iz bogatog arapskog svijeta ponajviše. Na tržište stiže i popularni roadster Z4, a svi navedeni BMW modeli će se početi pojavljivati u drugoj polovici godine.


Opel Insignia GSI


Opel Insignia GSI



Kod Forda su sve oči uprte u – Focus. Njegova se nova generacija očekuje nakon Ženeve, dakle na proljeće, a naglasak je na evoluciji do sada postignutog. Uz činjenicu da dolazi na opće raširenoj »C« platformi, te početno s 3-cilindarskim benzincem, za ovu generaciju Focusa je značajno da će dobiti i Active verziju koja će u cijelosti koketirati sa SUV svijetom, no s još uvijek upitnim integralnim pogonom.


Korejski »magneti«


Preselimo li se u Japan, dugo se već »šuška« o novoj generaciji Accorda. No, potvrda službenih još uvijek nema. Ono što je pak sigurno, dolazi SUV CR-V s hibridnim pogonom. Kod Mitsubishija sličan model, Eclipse Cross koji je treći SUV u njihovoj kompaniji. Toyota također ne miruje. Fokus je na početak prodaje nove generacije jednog od najsposobnijih automobila na svijetu, mitskog Land Cruisera. No, ono što će zaljubljenike u sportske automobile daleko više razveseliti je nova generacija Supre. Rasni coupe bi se pak na tržištu morao pojaviti do samog kraja godine.


Nova generacija Toyote Land Cruiser


Nova generacija Toyote Land Cruiser



Svakako, zanimljivi su i korejski proizvođači. Snažniji Hyundai predstavlja treću inačicu i30 serije. Dakako, karika koja nedostaje je trovolumenska limuzina naziva Fastback. KIA pak ubrzano sprema novu generaciju Sorenta koji bi trebao postati i izgledom privlačniji i nadasve markantniji, bliži skoro terencima no crossoverima. Hoće li KIA do kraja godine uspjeti predstaviti i novu generaciju Cee’da još nije poznato, no s kojom se brzinom u današnjem svijetu automobila događaju noviteti, ne bi trebalo čuditi da ga ugledamo već na salonu automobila u Parizu.


Toyota Supra


Toyota Supra



Ovo je dakle prvi, brzinski pregled godine koja dolazi. Kako se može primijetiti nema novih najava iz Fiata, a moglo bi ih biti, baš kao što će i Alfa Romeo do kraja godine sasvim sigurno oduševiti svojim još uvijek neimenovanim modelom koji će biti konkurencija Mercedesu E klase, odnosno BMW-u 5. Nismo se značajnije posvetili ni novitetima iz zone supersportskih automobila koji donose jednake takve cijene. No, godina je tek počela, ona je kao i sve ostale dugačka, posebno kad su u pitanju noviteti na četiri kotača. Uostalom, prepustimo se i uživajmo u svakoj vijesti koja do nas stigne, a 2018. godina će po tom pitanju sasvim sigurno biti jako bogata.


Hyundai i30 Fastback


Hyundai i30 Fastback