Esino Lario

Seljaci koji su vikali vuk: Kako su ovi Talijani cijelom svijetu ‘prodali foru’ o propadanju svog sela

Portal Novilist.hr

Foto Wikimedia Commons

Foto Wikimedia Commons

Tvrdilo se da je sve iz mjesta Esino Lario na rasprodaji, ali ispostavilo se da je riječ o marketinškom triku. 



Prošlog je mjeseca na internetskoj stranici naselja Esino Lario sa sjevera Italije, sve bilo na rasprodaji. Primjerice, po povoljnim su se cijenama prodavali prometni znakovi i klupe.


U oglasu gotovo svakih talijanskih novina, gradonačelnik Pietro Pensa, objasnio je da razlog rasprodaje leži u manjku sredstava u borbi protiv smanjenja stanovništva, prenosi Guardian.


„Nažalost, više ne posjedujemo sredstva kojima bi se borili s problemima većima od nas. Odlučio sam prodati većinu simbola Esino Laria“, rekao je gradonačelnik.




Inicijativa je brzo prihvaćena u medijima koji su pokrivali priču. Ali, na dan kada je rasprodaja trebala započeti na internetu, nešto sa stranicom nije bilo u redu. Potencijalni kupci nisu mogli kupiti ništa, već ih se preusmjeravalo na stranicu gdje je od njih zatraženo da podijele slike na društvenim mrežama. Čitava rasprodaja je bila – lažna vijest, otkriva Guardian.


Esino Lario nema nikakvih problema, a još je i privukao sredstva kroz različite manifestacije – broj stanovništva (745) se smanjio neznatno.


FOTO/Esino Lario, Wikipedia


FOTO/Esino Lario, Wikipedia



Misterija je ispitana na novinarskoj konferenciji u Milanu. Rasprodaja je režirana od strane tehnološke kompanije koja se specijalizirala za širokopojasni pristup udaljenih sela.


Kompanija se udružila s vijećem Esino Laria da podigne svijest o depopulaciji ruralnih područja, usput skupljajući publicitet.


Massimo Castelli, nacionalni koordinator za manja sela, kaže da podržava bizarnu obmanu. „Kao predstavnici, pokušavamo smanjiti patnju malenih mjesta. Ali, ovaj problem nije bio priča za medije – možda pokriju šarene inicijative poput prodaje kuća po cijeni od jednog eura.“, kaže Castelli.

Manje lokalne vlasti su postale snalažljive u borbi za sredstva i pažnjom javnosti. Fora s prodajom kuća od jednog eura, postala je izrazito popularna. Posljednji primjer ovakve ideje je Sambuca, o čijim smo nekretninama i sami pisali.