Viškovo, 10. ožujka 2018. (linija 20) / Foto Damir ŠKOMRLJ
U Autotroleju tvrde da ovaj incident nije povezan s prethodna tri, budući da je riječ o drugom tipu autobusa, znatno novijem od MAN-ova iz devedesetih na kojima su izbila sva tri prethodna požara, a ni pozicija na kojoj je došlo do zapaljenja nije ista
RIJEKA – Najnoviji, četvrti u nizu požara na autobusima Autotroleja u zadnje vrijeme, do kojeg je došlo na liniji broj 20 Viškovu proteklog vikenda, najvjerojatnije je izbio zbog oštećenja na elektroinstalacijama u motoru – kazao je za Novi list Marin Rajčić, direktor gradskog prijevozničkog poduzeća.
Iako se točan uzrok požara još utvrđuje, Rajčić ističe kako po svemu sudeći ovaj incident nije povezan s prethodna tri, budući da je riječ o drugom tipu autobusa, znatno novijem od MAN-ova iz devedesetih na kojima su izbila sva tri prethodna požara, a i pozicija na kojoj je došlo do zapaljenja nije ista kao u prethodnim slučajevima.
Druga serija
– Najbitnije je da nitko od putnika nije ozlijeđen, kao ni vozač, koji je zaista brzo reagirao, zaustavio vozilo te krenuo gasiti požar s vatrogasnim aparatom. U ovom trenutku nam još uvijek nije poznato što je uzrokovalo požar, no, prema informacijama s kojima raspolažemo došlo je do oštećenja na elektroinstalacijama u motornom prostoru. Navedeno oštećenje nije bilo moguće uočiti na redovnim servisima i pregledima vozila, jer su žice elektroinstalacije postavljene u zaštitne rebraste cijevi. Autobus će biti detaljno pregledan i utvrdit će se točan uzrok zapaljenja, a bit će obavljeno i vještačenje.
Isto tako treba naglasiti kako ovaj slučaj zapaljenja vozila nije identičan prijašnjim slučajevima, odnosno kako najvjerojatnije nije riječ o istom kvaru, obzirom na poziciju samog zapaljenja. Također, ovdje je riječ o drugoj seriji vozila, odnosno riječ je o mlađem vozilu, koje je nabavljeno 2005. godine, te ne bih dovodio u korelaciju ovaj požar i one prijašnje – kaže Rajčić.
Istraga još traje
Prema njegovim riječima, iz Rijeka plusa, gradske tvrtke koja, između ostalog servisira vozni park Autotroleja, tvrde kako se kvar nije mogao predvidjeti, a autobus koji se zapalio zadnji put je bio na periodičnom servisu 22. siječnja ove godine, kada su učinjene sve potrebne kontrole, a prije samo desetak dana na vozilu je obavljena zamjena ulja i filtera.
Što se tiče prethodnih triju požara, uzroke još uvijek utvrđuje sudski vještak, a Rajčić kaže kako se uskoro očekuju rezultati.
– Procjenjujem kako će se određeni dijelovi gdje je došlo do požara poslati na laboratorijsku analizu. Isto tako, u suradnji s proizvođačem, obavljen je pregled preostalih vozila te serije iz 1997. i 1998. godine, te su vozila ponovno puštena u promet nakon što su preventivno zamijenjeni neki sklopovi motora – kaže Rajčić.