Prinova u floti

U kraljevičkom Dalmontu izgrađen najveći trajekt Rapske plovidbe. Zavirili smo u njegovu unutrašnjost

Orjana Antešić

Trajekt "Četiri zvonika" još će svega nekoliko dana biti u kraljevičkom Dalmontu / Foto Ivica TOMIĆ

Trajekt "Četiri zvonika" još će svega nekoliko dana biti u kraljevičkom Dalmontu / Foto Ivica TOMIĆ

Novi trajekt, vrijedan gotovo 60 milijuna kuna, može odjednom prevesti 99 vozila i 594 putnika, dok je ukupan kapacitet dosadašnje rapske flote u kojoj su četiri trajekta iznosio 166 vozila i 1.082 putnika



KRALJEVICA – U svojih nešto više od pedeset godina postojanja te više od trideset milijuna prevezenih putnika i devet milijuna prevezenih vozila, Rapska plovidba nikad u svojoj floti nije imala trajekt kao što je »Četiri zvonika«, apsolutno najveće plovilo u rapskoj floti do sada, primopredaja kojega je prije nekoliko dana obavljena u kraljevičkom brodogradilištu.


Svojim kapacitetom i maritimnim karakteristikama novi trajekt, vrijedan gotovo 60 milijuna kuna, velik je iskorak za rapskog brodara, ali i za cijeli otok, njegov turizam i daljnji razvoj.


Slike, ali i brojke često govore više od riječi. Samo ćemo apostrofirati da ovaj novi trajekt može odjednom prevesti 99 vozila i 594 putnika dok je ukupni kapacitet sadašnje flote Rabljana, u kojoj su četiri trajekta, bio 166 vozila i 1.082 putnika.




Komforni putnički salon / Foto Ivica TOMIĆ


Komforni putnički salon / Foto Ivica TOMIĆ



S ukupnom snagom porivnih motora od 1.788 kilovata »Četiri zvonika« moći će na liniji Stinica – Mišnjak postizati brzinu do 12,5 čvorova, a od novog se trajekta, osim značajnog smanjenja nepregledne kolone turista koji ljeti žele doći na Rab, puno očekuje i u pogledu sigurnijeg povezivanja otoka s kopnom za vrijeme zimskog perioda u burovitom Velebitskom kanalu.


“Četiri zvonika” ponos Rabljana


»Četiri zvonika« djeluje uistinu impresivno, kako izvana, tako i iznutra. Ono što su zamislili projektanti riječke tvrtke Navis Consult, u djelo su pretvorili kraljevički Dalmont i njegovi kooperanti. Kobilica trajekta, podsjetimo, položena je na kraljevički navoz u rujnu 2016. godine. Bila je to prekretnica i za škver u Kraljevici u kojem su se nakon kalvarije stečaja i dužeg niza godina, sada pod vodstvom Dalmonta i njegovog vlasnika Ivana Ivića, ponovno počeli graditi veliki brodovi.


Komforni putnički salon / Foto Ivica TOMIĆ


Komforni putnički salon / Foto Ivica TOMIĆ



Novi trajekt Rapske plovidbe dug je 79 metara, širok 17,5 metara i s gazom od 2,5 metara. Porinut je u rujnu 2017., točno godinu dana nakon što je položena kobilica, u visokom stupnju opremljenosti. Na prvoj palubi smješten je komforni putnički salon sa 116 sjedala dok je još 172 sjedala osigurano za putnike koji žele uživati u pogledu s paluba trajekta.


U strojarnici sve novo-novcato / Foto Ivica TOMIĆ


U strojarnici sve novo-novcato / Foto Ivica TOMIĆ



Za smještaj posade na drugoj je palubi osigurano šest kabina dok je komandni most opremljen suvremenim navigacijskim uređajima.


Prva plovidba u ožujku


Službena primopredaja ovog najnovijeg ljepotana u floti Rapske obavljena je prošlog četvrtka. Nakon potpisa primopredajnog zapisnika, kako dobri stari običaji nalažu, Ivan Ivić spustio je zastavu Dalmonta s »Četiri zvonika«, a njegov zapovjednik Vinko Jaška podignuo je onu Rapske plovidbe.


Rampa za osobe s invaliditetom / Foto Ivica TOMIĆ


Rampa za osobe s invaliditetom / Foto Ivica TOMIĆ



Velika fešta, sa stotinjak uzvanika, u kraljevičkom će se brodogradilištu održati ovog petka, a tjedan poslije »Četiri zvonika« zaplovit će prema svojoj matičnoj luci, Rabu. Prvu plovidbu i prijevoz putnika i vozila između Mišnjaka i Stinice trebao bi obaviti u prvim danima ožujka.


Ivan Ivić, vlasnik Dalmonta koji je izgradio trajekt / Foto Ivica TOMIĆ


Ivan Ivić, vlasnik Dalmonta koji je izgradio trajekt / Foto Ivica TOMIĆ