Primorsko-goranski savez

Sve više protivnika plutajućeg LNG terminala: “Najbolje bi bilo da na Krku uopće nema industrija”

Hina

Predsjednik PGS-a je istaknuo da su interesi otočana ponajprije turizam i poljoprivreda kao komplementarna aktivnost 



Predsjednik Primorsko-goranskog saveza (PGS) Darijo Vasilić istaknuo je u srijedu na konferenciji za novinstvo u Rijeci da je ta politička stranka protiv izgradnje plutajućega LNG terminala kod Omišlja na Krku te je od Vlade zatražila da zaustavi taj projekt, ali, dodao je, PGS-u nije neprihvatljiv model kopnenoga LNG terminala na istoj lokaciji.


Vasilić je rekao da je to najdugovječniji nerealizirani projekt svih vlada zato što »velike svjetske sile često mijenjaju svoje planove dobavnih pravaca za plin«.


Predsjednik PGS-a je istaknuo da su interesi otočana ponajprije turizam i poljoprivreda kao komplementarna aktivnost te kako bi bilo najbolje da na Krku uopće nema industrije, no, dodao je, svjesni su da se industrija negdje mora razvijati, a prednosti lokacije kod Omišlja su višestruke, poput dubokog mora kod obale i lake dostupnosti, pa se, za razliku od nekih u drugim krajevima Hrvatske, ne protive svemu.


»Pomirili smo se da na Krku može biti LNG terminal, ali ne bilo kakvih značajki, te smo spremni poduprijeti kopneni s minimalnim utjecajem na okoliš«, rekao je Vasilić.Predstavljen projekt plutajućeg terminala donosi previše otvorenih pitanja, a studija o njegovu utjecaju na okoliš nije odgovorila na mnoga od njih, rekao je, dodajući da su mnoge opasnosti za okoliš, a nedovoljni kompenzacijski učinci za lokalnu zajednicu.

Pozvao je da se »sa svih strana« učini pritisak na Vladu da odustane od plutajućeg terminala jer se nigdje u svijetu tako veliki projekti ne rade bez sinergije s lokalnom zajednicom. Općina Omišalj i Primorsko-goranska županija izričito su se usprotivile tom projektu, a to stajalište podupiru i druge jedinice lokalne samouprave na Krku.


Na pitanje je li i stanovništvu Krka prihvatljiv kopneni terminal ili su protiv bilo kojeg takvog postrojenja, Vasilić je odgovorio kako su u PGS-u zaključili da kopneni terminal »donosi mnogo manji rizik za more, da je sigurniji te da manje vizualno opterećuje krajolik« na ulazu na otok.