Rekonstrukcija kolodvora

Riječani, naoružajte se strpljenjem: Središtem grada dnevno će prolaziti desetak kontejnerskih vlakova. I tako dvije godine

Darko Pajić

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

Početak rekonstrukcije kolodvora Brajdica planiran je krajem lipnja i trajat će dvije godine. Za to vrijeme sav željeznički promet s terminala Brajdica trebao bi prolaziti središtem grada što znači da će već ovog ljeta na snazi biti novo prometno rješenje u zoni oko Ulice Ivana Zajca i Rive



RIJEKA Zbor rekonstrukcije željezničkog kolodvora Brajdica, koja će započeti ovoga ljeta kroz središte Grada Rijeke svakodnevno će prolaziti najmanje desetak vlakova s kontejnerima i takvo stanje trebalo bi potrajati oko dvije godine koliko je predviđeni rok izgradnje. Riječani će trebati puno strpljenja i živaca kako bi se priviknuli na novu prometnu situaciju, jer će vlakovi koji ometaju cestovnu i pješačku komunikaciju prema riječkoj rivi, kao i prema gradskoj tržnici, biti svakodnevna i učestala pojava.


Sav željeznički promet s pomorskog terminala Brajdica bi trebao u naredne dvije godine prolaziti središtem Rijeke, a riječ je o oko 70.000 TEU-a godišnje, odnosno gotovo trećini ukupnog prometa na zasad jedinom kontejnerskom terminalu riječke luke. U funkciji neće biti izvlačni željeznički tunel Sušak na Brajdici, pa će tako kontejnerski vlakovi prvo biti formirani na Brajdici, a zatim će preko Delte, Ulice Ivana Zajca i riječke rive prolaziti prema teretnom dijelu glavnog željezničkog kolodvora u blizini Mlake, gdje će se formirati teretni vlakovi i kretati prema Zagrebu ili u smjeru Ljubljane. Riječ je o investiciji koja će imati veliki utjecaj na promet u Rijeci.Žičana ograda

Zbog svega navedenog tvrtka HŽ Infastruktura, koja je zajedno s Lučkom upravom Rijeka investitor u ovom projektu, izradila je prometno tehnološki elaborat u kojem su obrađena rješenja posebne regulacije cestovnog i željezničkog prometa. Elaborat je izrađen u koordinaciji i uz suglasnost s Gradom Rijeka, te se već sada zna kada bi vlakovi trebali prolaziti kroz Rijeku. Autobusno stajalište kod Kazališnog parka će se ukloniti i privremeno izmjestiti u Ribarsku ulicu. U Ulici Ivana Zajca predviđeno je posebno osiguranje koridora pruge te će na ovom mjestu, odnosno na potezu od zgrade kazališta do Rive Boduli, biti postavljene samostojeće žičane ograde obostrano uz koridor pruge. Time se nastoji spriječiti pretrčavanje pješaka u Ulici Ivana Zajca izvan označenih pješačkih prijelaza, jer je poznato kako je to česta i prilično masovna pojava u kretanju pješaka prema riječkoj tržnici.


Foto: V. KARUZA


Foto: V. KARUZA





Postojeći pješački prijelazi će ostati, a ostat će u funkciji i pješački pothodnik, koji će biti najbolji i najsigurniji izbor za dolazak i odlazak pješaka s glavne riječke tržnice. Naime, u trenutku kad vlakovi budu prolazili prepriječit će prolaz automobilima i pješacima, a tada niti označeni pješački prijelazi neće biti u funkciji. Procjenjuje se da će najmanje desetak vlakova dnevno prolaziti kroz središte grada, kao i da će barem desetak minuta biti potrebno da vlak prođe Ulicom Ivana Zajca i riječkom rivom. Stoga su prometnim elaboratom predviđena i dnevna razdoblja za prometovanje vlakova.



Ugovor o izgradnji potpisan je 19. travnja u Guvernerovoj palači, a tvrtke Kolektor Koling i Euro Asfalt trenutno su u fazi izrade vremenskog plana s dinamikom izvođenja radova. Investicija je vrijedna 35,56 milijuna eura, a 85 posto sredstava financira se nepovratnim sredstvima iz europskog fonda CEF.


Cilj projekta je povećanje udjela i funkcionalnosti željezničkog transporta s terminala Brajdica s ciljem preusmjeravanja još većeg broja kontejnera s cesta na željeznicu. Planira se rekonstrukcija svih postojećih kolosijeka u kolodvoru Rijeka Brajdica, proširenje postojećeg tunela Sušak i izgradnja novog izvlačnjaka u proširenom tunelu, izgradnja četiri nova kolosijeka na kontejnerskom terminalu, rekonstrukcija postojeće i izgradnja nove kontaktne mreže, ugradnja novog signalno sigurnosnog i telekomunikacijskog uređaja i ugradnja kompletno nove kolodvorske rasvjete.


Zbog radova u tunelu uvođenje privremene regulacije prometa predviđa se i na Pećinama, odnosno na Šetalištu XIII. divizije, ali bi ovdje trebalo biti osigurano kontinurano, iako usporeno odvijanje cestovnog prometa u pojedinim razdobljima.



Tri faze izgradnje


Svakog dana u jutarnjem terminu od 6 do 9 sati, kao i u poslijepodnevnom terminu od 14 do 17 sati neće biti prometa vlakova kroz grad.  Isto tako u razdoblju od 9 do 14 sati i od 17 do 6 sati ujutro pruga će biti otvorena za vlakove, a očekivani broj vlakova ovisit će o pristizanju brodova i kontejnera na terminal Brajdica.


Očekuje se da će u dnevnom terminu od 9 do 14 sati i od 17 do 22 sata kroz grad prolaziti do 5 vlakova, a još toliko u noćnom terminu od 22 do 6 sati ujutro. Dakle valja računati na svakodnevna ometanja prometne komunikacije, pa i na buku vlakova u noćnim satima.


Kompletan projekt sastoji se od tri etape ili faze, prva je izgradnja na kontejnerskom terminalu Brajdica. Zatim slijedi 1.b. faza rekonstrukcije kolodvora Rijeka-Brajdica i na kraju 2. faza izgradnje novog tunela izvlačnjaka. Kako navode u HŽ Infrastrukturi očekivani početak radova planiran je krajem lipnja te se očekuje kako će novo prometno rješenje s preusmjeravanjem teretnih vlakova kroz središte Rijeke biti na snazi već tijekom ovog ljeta i trebalo bi potrajati dvije godine.


Trenutno se još uvijek ne zna točan datum uvođenja opisanog prometnog režima u Rijeci, ali je sasvim izvjesno kako će se Riječani već ovog ljeta morati početi navikavati na povećan broj vlakova u središtu grada. I to neće biti mala promjena, pa će radove na Brajdici itekako osjetiti svaki stanovnik i posjetitelj Rijeke. Trebat će imati živaca i strpljenja, trebat će i upamtiti razdoblja prometovanja vlakova i što više koristiti pješački pothodnik prema tržnici. Bit će svojevrsni rizik uputiti se automobilom na riječka parkirališta na Rivi ili oko tržnice, jer bi se čekanje na izlazak s parkinga moglo znatno produljiti. Ujedno se valja nadati kako neće biti većih prometnih nezgoda, kao i da će izgradnja biti završena u planiranom roku od dvije godine.