40. dan radova

Pokušali smo pronaći radnike na gradilištu u Krešimirovoj. Evo što smo doživjeli

Majda Bembić

Fotografije Damir Škomrlj

Fotografije Damir Škomrlj

Kod Javne vatrogasne postaje nailazimo na radnike, jedan je na stroju, nekoliko njih oko njega, sve se čini nekako »mlako«. Nastavljamo dalje i na sljedeće naznake radova nailazimo tek na Mlaci. Dva stroja i jedan kamion, ali prazni. Stoje. Čekaju...



RIJEKA – Radni dan, 11 sati, 39. dan radova u Krešimirovoj ulici u Rijeci. Krećemo pješke od autobusne stanice kod nekadašnjeg Gracijanija prema Mlaci. Dan je sparan, nekako oblačan, ali nije ona velika toplina i žega koja je bila proteklih dana.


Gužva u oba smjera


Gradilište ograđeno, sloj asfalta u dvije prometne trake skinut, ali nigdje nikoga. Radnika niti na vidiku. Na prve radnike i radove nailazimo tek na mjestu preko puta Javne vatrogasne postrojbe Rijeka.


Jedan radnik je na stroju, nekoliko njih oko njega, ali sve se čini nekako »mlako«. Čim vide fotoaparat, miču se. Ne žele se kaže slikati, jer ih stalno netko slika pa se onda to objavljuje po društvenim mrežama pa ih se kritizira kako ništa ne rade.




A nije to baš tako, kaže onako, više u prolazu jedan od njih. »Ja ako moram nešto iskopat, ja to iskopam i onda čekam da netko dalje obavi daljnji posao. Ne mogu ja tu ništa više od toga«


Baš na tom djelu sredinom srpnja prilikom izvođenja radova pronađen je zid nekadašnje luke s dobro očuvanim lukom od cigle. Prilikom pronalaska konzervatori su izašli na teren, napravljen je geodetski snimak lokacije, međutim prema onome što je trenutno vidljivo, taj je dio ponovno djelomično zatrpan i očigledno nije razlog obustave radova na cijeloj dionici.


Nastavljamo dalje prema Mlaci, duž 930 metara duge dionice izvođenja radova, a na sljedeće naznake radova nailazimo tek na Mlaci, u blizinu autobusne stanice. Dva stroja i jedan kamion, ali prazni. Stoje. Čekaju. Ni tu se ne izvode nekakvi radovi.


Dok hodamo po gradilištu, gledamo i promet. Gužva je u oba smjera. Ne stoji se u kolonama, ali se vozi polako, po slobodnoj procjeni oko 20 na sat. Tu i tamo neki vozač zatrubi, ali ne stvara se dojam da su vozači osobito nervozni. Nakon mjesec i pol dana radova, oni koji učestalo tu prolaze, možda su se već i naviknuli.



Odlučimo i mi proći dionicu autom. Od Žabice do Mlake trebalo nam je desetak minuta, ali mislim da smo imali sreće, nismo uletjeli u nikakav prometni čep. Ono što također treba napomenuti je i da se vozači baš ne drže pravila privremene regulacije prometa. Na izlazu na glavnu cestu ispred Željezničkog kolodvora, obavezan smjer je isključivo u pravcu Žabice, ali automobili skreću i prema Mlaci. 



Prilikom početka radova čije je planirano vrijeme izvođenja godinu dana, društvene mreže su »gorjele« od komentara. Sada, na licu mjesta, dok smo prolazili tom trasom, zaustavili smo nekoliko ljudi da ih pitamo što misle o radovima, smetaju li im gužve, što kažu na to kako radnika na mjestu događaja baš i nema. 


Ne bi komentirali


Većina odgovora bila je »ne bih komentirao« ili »ne tiče me se« ili »ne znam što da mislim«. Dvoje je ljudi dalo konkretan odgovor. Jedan od njih glasio je kako sve stoji, kako se ništa ne radi i kako je ovo tragedija za Rijeku, dok je drugi na pitanje smetaju li mu prometne gužve odgovorio kako to i nisu gužve, kako samo treba imati malo strpljenja u prometu.



Izgleda kako je ipak lakše imati mišljenje za tipkovnicom kompjutera u vlastitom dnevnom boravku, nego prilikom prolaska prašnjavim gradilištem.


Ono što je pohvalno je da za vrijeme dok smo mi bili tamo, nismo vidjeli nikoga tko je pretrčavao cestu, iako je jedan pješački prijelaz kod Željezničkog kolodvora, a drugi tek na Mlaci. Možda pretrčavanje preko dvije trake nije dovoljno atraktivno i izazovno kao preko četiri.



Izmjene u projektu?


Duž cijele trase na suprotnoj strani ceste postavljene su cijevi, odnosno bypas za vodu. Jedan od radnika kojeg smo zatekli u blizini kaže kako je to sada prioritet, budući da će služiti za dovod vode kada se na strani gdje se izvode radovi budu mijenjale cijevi.



Jednom kada se do njih dođe, jer ono što se trenutno može vidjeti na većini dionice je samo da nedostaje sloj asfalta. Također dodaje, onako neformalno da radovi trenutno stoje zbog nekih izmjena u projektu koji su trenutno u tijeku. »Zato ne vidite sad tu radnike baš, ali kada te izmjene budu gotove, onda će sve opet krenuti«.