Podrška

Ni jedno dijete neće ostati bez asistenta: PGŽ osigurala novac za sto pomoćnika u nastavi

Ingrid Šestan Kučić

Uvažavanje individualnih potreba učenika ostvaruje se s pomoćnicima u nastavi / Foto Vedran KARUZA

Uvažavanje individualnih potreba učenika ostvaruje se s pomoćnicima u nastavi / Foto Vedran KARUZA

Kroz Europski socijalni fond osigurana su dva milijuna kuna za rad 56 pomoćnika, ali to nije bilo dostatno jer je postojala potreba škola za zapošljavanje još 44 pomoćnika te je Županija osigurala dodatnih dva milijuna kuna za njihov rad



RIJEKA Kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju omogućila podrška za što kvalitetnijim obrazovanjem uz uvažavanje njihovih individualnih potreba, interesa, sposobnosti i mogućnosti, Primorsko-goranska županije i ove je godine u okviru projekta »Uz pomoćnike u nastavi do inkluzivnog obrazovanja u Primorsko-goranskoj županiji« osigurala pomoćnike u nastavi, a kako je na jučerašnjoj konferenciji za novinare pojasnio župan Zlatko Komadina, kroz Europski socijalni fond osigurana su dva milijuna kuna za rad 56 pomoćnika, ali to nije bilo dostatno.


– Postojala je potreba škola za zapošljavanje još 44 pomoćnika te je Županija osigurala dodatnih dva milijuna kuna za njihov rad.


Rijeka pionir u brizi


Primorsko-goranska županija neće ostaviti niti jedno dijete kojemu je pomoć potrebna bez pomoćnika u nastavi. Rijeka je bila pionir u brizi za osobe s poteškoćama, invaliditetom i motoričkim smetnjama. Prva je imala vrtić za djecu s cerebralnom paralizom na Krnjevu, prva je otvorila programe integracije djece u osnovne škole, prije svega u školi Gornja Vežica, a u srednjoškolskom obrazovanu prva je Ekonomska škola.




Svjesni toga, uključili smo naš Upravni odjel za odgoj i obrazovanje kojem smo upravo proširili programe socijalne politike, a za programe iz područja socijalne skrbi osnovali smo Upravni odjel za socijalu i mlade kako bismo zajedno u suradnji radili i na drugim kulturno – obrazovnim programima, a ne samo u ovom školskom ciklusu. Nastojat ćemo u projekt pomoćnika uključiti i gradove te općine iz kojih dolaze učenici. Smatramo da bi to bilo u redu – kazao je župan.



Ekonomska škola ove godine ima 10 asistenata, a jedna od pomoćnica u nastavi je i Anja Blečić koja je ujedno i bivša učenica Ekonomske škole. Profesorica povijesti i pedagogije ove je školske godine prvi put pomoćnica u nastavi, a njen je zadatak pomagati učenici prvog razreda Dori Brnić koja je nakon završetka osnovnoškolskog obrazovanja u OŠ Gornja Vežica ovog tjedna postala srednjoškolka, a pomoćnika u nastavi, kaže Dora, ima od drugog razreda osnovne škole.


– Sve razrede u osnovnoj školi prošla sam s odličnim, a pomoćnik u nastavi mi pomaže pisati, vodi me po hodnicima, kao i na toalet. Zajedno smo na nastavi i družimo se – kaže Dora.


Pojašnjavajući kako Dora prvenstveno nastavu prati slušajući te joj najviše pomaže u pisanju, Blečić kaže da se učenici uz asistente osjećaju sigurnije.


– Moj je zadatak biti od pomoći u bilo kojem trenutku. Ukoliko joj se neka prepreka učini nepremostivom ja sam tu da joj pomognem – pojašnjava Blečić.



Pročelnica Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje Edita Stilin kao posebnost istaknula primjer učenice iz Broda na Kupi koja prva u Hrvatskoj pohađa nastavu na daljinu i to u riječkoj Ekonomskoj školi.


Poremećaji u ponašanju


– Svih sto učenika, koliko ih je bilo po prijavama škola, dobili su pomoćnike u nastavi, a najveći broj učenika za koje su zatraženi pomoćnici, njih 47, ima poremećaje u ponašanju. U Primorsko-goranskoj županiji imamo ukupno pet programa za učenike s teškoćama u srednjim školama. Tri programa su u Ekonomskoj školi, upravni referent, administrator i pomoćni administrator s ukupno 25 učenika i 10 pomoćnika. Jedan je program cvjećara u Graditeljsko obrtničkoj školi gdje imamo 7 učenika i 4 pomoćnika u nastavi te program pomoćnog kuhara i slastičara na Malom Lošinju koji pohađaju 2 učenika s jednim pomoćnikom u nastavi – istaknula je pročelnica.


Odjel za učenike s teškoćama Ekonomske škole, dodala je ravnateljica Laura Grubišić, ove će godine obilježiti 20 godina rada, a tu školu ukupno pohađa 28 učenika s teškoćama, od čega je dio integriran u redovnu nastavu.


– Osim učenika s cerebralnom paralizom, imamo i učenike s teškoćama iz autističnog spektra, kao i učenike s govornim problemima, a kako bi mogli sudjelovati u nastavi i inkluziji, veliku pomoć im pružaju pomoćnici u nastavi. Pomažu im u socijalizaciji i kompletnoj školskoj dinamici, ne samo za vrijeme nastave već i kod sudjelovanja u priredbama, projektima te kod upoznavanja lokalne zajednice. Bez njihove pomoći sve bi bilo puno teže. To je nešto što nam je dragocjeno – zaključila je ravnateljica.