Omiljeni sport

NOVA REGULACIJA Pješaci i dalje pretrčavaju Zajčevu pa se provlače među ogradama

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Već je osjetno smanjen promet na tržnici, u prvom redu zbog izmještanja autobusne stanice kod kazališta, a unatoč postavljenim metalnim ogradama, dio pješaka i dalje pretrčava sva tri prometna traka u Zajčevoj. No, od policije i Prometnog redarstva - ni traga



RIJEKA Prvi dani nove, privremene prometne regulacije u Ulici Ivana Zajca i na Rivi, koja će zbog rekonstrukcije željezničkog kolodvora Brajdica biti na snazi pune dvije godine, protiču bez većih gužvi i zastoja u centru grada, iako je uočen niz propusta i nedostataka koji bi mogli bitno utjecati na sigurnost prometa, ali i čitavo područje oko glavne gradske tržnice, kazališta i Pomorskog putničkog terminala, posebno kada završe godišnji odmori i započne nova školska godina.


Foto Sergej Drechsler


Foto Sergej Drechsler



Dnevno će, zbog radova na Brajdici, Rivom i Zajčevom, prometovati desetak vlakova, no kako radovi u tunelu Sušak još nisu stvarno započeli, tako tijekom jučerašnjeg dana nije bio predviđen niti jedan prolazak vlaka tim ulicama. Postavljene su metalne ograde duž Zajčeve, a autobusna stanica kod kazališta je izmještena, kao i parkirališna mjesta za dostavu u Zajčevoj, koja su sada iscrtana duž Rive Boduli. Sve to već prvog je dana, kako tvrde trgovci s place, a i sami smo se imali prilike uvjeriti, uzrokovalo nemale probleme.


Tko je ovo osmislio




Primjerice, novoiscrtana parkirališna mjesta na Rivi Boduli, dio vozača je, čini se, doživio kao besplatno parkiralište, pa je čitav trak označena žutom bojom i oznakama za dostavu jučer ujutro, umjesto dostavnim vozilima, bio popunjen isključivo osobnim automobilima, osim na dijelu kod nekadašnje zgrade Transadrije, koji su prodavači s Place zagradili drvenim kašetama. Niti na jednom od tih vozila nismo primijetili kaznu Prometnog redarstva, dok je u isto vrijeme prometni redar, nešto dalje, uredno »lijepio« kazne na vozila parkirana u ulici uz Senjsko pristanište, čiji vozači nisu na vrijeme platili ili produžili parkirališnu kartu.



Prvi dan novog prometnog režima uistinu je opravdanim pokazao apele Hrvatskih željeznica i Lučke uprave Rijeka vozačima i pješacima da budu strpljivi te da poštuju prometnu signalizaciju. Jednako tako pokazao je da se malo što od navedenog poštuje, ali i da oni koji bi se za to trebali pobrinuti, u konačnici i represivnim mjerama, kako bi se izbjegle pogibeljne situacije, očito imaju pametnijeg posla. Jednako kao i oni koji su trebali procijeniti negativne učinke na sve koji posluju na tržnici i oko nje, pa se valja nadati da će nedostaci, koliko je to moguće, na vrijeme biti uklonjeni.



– Ne znam tko je ovo osmislio, ni tko bi to trebao nadzirati, ali i inače loša prometna situacija oko tržnice sada je još gora – kaže nam Duško Diklić, dugogodišnji trgovac i zakupac jednog od najvećih štandova na riječkoj Placi.  Prema njegovim riječima, već jučer je osjetno smanjen promet na tržnici, u prvom redu zbog izmještanja autobusne stanice kod kazališta, zbog čega će mnogi redoviti kupci u idućih dvije godine izbjegavati dolazak.


– Tko će vrećicu krumpira ili lubenicu tegliti skroz do Fiumare. Nitko. Ne dolaze svi na placu autom, mnogi kupci, pogotovo umirovljenici, dolaze autobusom, a sada se ne mogu ni iskrcati ni ukrcati nigdje blizu. Pogledajte i sami koliko je danas ljudi tu, u odnosu na uobičajene dane. Što će tek biti kad krenu vlakovi, kad ljudi ne budu mogli ni autom ni pješice do tržnice. Mi plaćamo zakup štanda devet tisuća kuna mjesečno, ali ima vlasnika ugostiteljskih lokala čiji je zakup i po četrdeset tisuća kuna na mjesec. Tko će njima nadoknaditi izgubljeni promet, kako će bilo tko ovdje opstati u iduće dvije godine, koliko je predviđeno trajanje radova  –  pita Diklić.



Neodgovorni vozači


Promet vozila oko tržnice i inače je problematičan, tvrdi, još otkad je uveden jednosmjerni režim, od Rive Boduli, do spoja Wenzelove i Ivana Zajca, kod zgrade HNK-a.


– Svakodnevno svjedočimo gužvama i zastojima. Kad god u kazalištu prekrcavaju rekvizite, imate kolonu i čekanje po pola sata ili više za izlazak autom s place. Nisu krivi radnici kazališta. Oni, kao i mi, samo rade svoj posao, ali na Rivu Boduli treba vratiti dvosmjerni režim prometa i sve će biti riješeno. Ne znam što reći, pitam se tko upravlja gradskim prometom, i zašto ne vidi te stvari koje mi obični građani vidimo – kaže Diklić.


Osim u poslovanju tržnice, novi prometni režim mogao bi biti problematičan i po pitanju sigurnosti prometa. Naime, unatoč postavljenim metalnim ogradama, jučer je dio pješaka i dalje pretrčavao sva tri prometna traka u Zajčevoj, jedva se provlačeći među panelima ograde.


Prometnoj policiji i gradskom Prometnom redarstvu – nigdje ni traga, iako je riječ o potencijalno iznimno opasnim situacijama, što zbog mogućnosti naleta vozila, što zbog mogućeg naleta vlaka, kad vlakovi počnu prometovati kroz centar grada.


Situaciju dodatno pogoršavaju vozači, koji i dalje neodgovorno parkiraju uz već parkirana vozila na sjevernoj strani ulice, čime blokiraju dio prometnog traka, ali i onemogućavaju pravovremeno uočavanje pješaka, koji jednako neodgovorno pretrčavaju ulicu, unatoč postojećem pothodniku i postavljenim ogradama uz prugu.