Greška u zapisniku

Hoće li se na Trsatu uvesti naplata parkiranja?

Ivor Balen

Dokaz da će se »plave linije« uskoro pojaviti na Trsatu obrtnici su pronašli u zapisniku sa sjednice Vijeća Mjesnog odbora Grad Trsat, u kojem, crno na bijelo, stoji da će Rijeka promet početi provoditi naplatu parkinga do kraja 2013. godine

RIJEKA » Jedna od glavnih tema na Trsatu proteklih tjedana jest bojazan da će oko Dvorane mladosti i u Ulici Slavka Krautzeka, što je glavna prometnica koja prolazi Trsatom, uskoro početi naplata parkinga. Ova informacija posebno je uznemirila trsatske obrtnike, ponajprije vlasnike kafića i ostalih ugostiteljskih objekata, kojima uvođenje naplate može bitno ugroziti poslovanje. Dokaz da će se »plave linije« uskoro pojaviti na Trsatu obrtnici su pronašli u zapisniku sa sjednice Vijeća Mjesnog odbora Grad Trsat, u kojem, crno na bijelo, stoji da će Rijeka promet početi provoditi naplatu parkinga do kraja 2013. godine.   

Problema nema


Preneraženi ovom informacijom, obrtnici su došli na iduću sjednicu Vijeća MO-a, na kojoj im je objašnjeno da je naplata parkinga samo jedna od ideja kojom se želi razriješiti »problem prometa na Trsatu«, te da je navod iz zapisnika – pogrešan. Nakon burne rasprave i izmjene prilično žučnih rečenica između predsjednice MO-a Anđelke Jurašić Mikašinović i obrtnika, zaključeno je da se ideja o naplati odbacuje i da će se tražiti neko drugo rješenje.    – Građane i obrtnike je zabrinuo i zanimao jedan od prijedloga: naplata parkiranja. Poslije rasprave o prednostima i nedostacima takvog riješenja mišljenje je da bi naplata parkiranja, u financijski teškim vremenima, uvelike utjecala na poslovanje prvenstveno ugostiteljskih objekata. Vijeće već dvije i pol godine intenzivno traži rješenje uređenja prometovanja područjem Trsata i pri tome su kontaktirane strukture koje se bave navedenom problematikom i mogu ponuditi stručna riješenja: Direkcija za prometno redarstvo Grada Rijeke, Prometna policija, Treća policijska postaja, Rijeka promet te Prometne jedinice mladeži. Čuli smo različite prijedloge, pogledali prezentacije i razmatrali mogućnosti realizacije iznesenog. Potpuno riješenje za sve ne vidimo niti u jednom prijedlogu, iako smo svjesni da razvoj Trsata, posebno dolaskom studentske populacije u Kampus, traži promjene, rekla je Jurašić Mikašinović nakon sjednice kojom je dominiralo nepovjerenje Trsaćana prema Vijeću, utemeljeno na spornoj rečenici iz zapisnika. Predstavnici građana i obrtnika, na čelu s Markom Pilatom, vlasnikom Caffe bara »Kiss«, smatrali su da ih netko »pravi ludima«, ne mogavši vjerovati da je do greške u zapisniku došlo slučajno. – Ljudi sve više dolaze na Trsat, cijene nekretnina rastu i sada vi sve to želite upropastiti uvođenjem parkinga zbog problema kojeg na Trsatu niti nema. Jedini dio Trsata koji ima problema s parkingom je dio Šetališta Joakima Rakovca (glavna ulica na putu prema crkvi, op. a.), ali taj dio se ni ne spominje kao dio na kojem bi trebalo uvesti naplatu. Ako se uvede naplata, ne samo da ćemo izgubiti goste, nego će se ljudi, da izbjegnu plaćanje, parkirati po okolnim ulicama kojima neće moći proći kola vatrogasaca ili hitne pomoći, sukus je argumenata koje su iznosili trsatski obrtnici.




Sjednici Vijeća MO Grad Trsat kao gost prisustvovao je i dopredsjednik Vijeća Grada Rijeke Hrvoje Burić, koji stanuje na Trsatu. Burić je najavio da će ova tema doći i na sjednicu Odbora za promet, kojem je on na čelu. Nedavni kandidat HDZ-a za gradonačelnika je podržao Trsaćane u borbi protiv naplate parkinga i rekao da se iza cijele priče zapravo krije nesposobnost gradskog komunalnog društva koje želi na uštrb građana pokriti svoje loše poslovanje.



S obzirom da je tajnik MO-a Marijan Matković upozorio vijećnike da im je pročitao zapisnik sa spomenutom rečenicom prije usvajanja i da su znali što izglasavaju, na koncu nije ostalo drugo nego pretpostaviti da je doista riječ o gruboj pogreški.   

Samo ideja


Da se naplata parkinga na Trsatu, barem za sada, ipak neće uvesti, potvrdili su i iz Rijeka prometa. Direktorica te tvrtke Spomenka Mičetić rekla je da im se proteklih godina Mjesni odbor Trsat obraćao u više navrata vezano za problematiku odvijanja prometa, osobito oko Trga Viktora Bubnja kod Dvorane mladosti i dijela Ulice Slavka Krautzeka, gdje se povremeno događaju gužve zbog turističkih autobusa i posjetitelja Trsatskome svetištu.    – Rijeka promet je analizirao situaciju u prometu te je zaključio da je moguće primijeniti više mjera uvođenja reda na predmetnom području, od kojih je jedna i uvođenje naplate parkiranja. Dokazano je naime da je uvođenjem naplate parkiranja na nekim drugim dijelovima grada (npr. Kozala gdje je naplata uvedena na izričit zahtjev MO), smanjen pritisak na parkirna mjesta što je stanarima olakšalo parkiranje vlastitih vozila. U tom smislu obavljen je razgovor s MO Grad Trsat gdje je osim mjera sankcioniranja nepropisnog parkiranja, prezentirana i razmatrana mogućnost uvođenja naplate parkiranja, a vezano za bolju protočnost prometa i smanjenje prometnih gužvi, kaže Mičetić, dodavši da je temeljem izvršene analize utvrđeno da je razmatrano područje uglavnom dosta opterećeno vozilima koja utječu i na sigurnost i protočnost prometa na tom području te da bi uvođenje naplate parkiranja utjecalo na smanjenje pritiska na raspoloživa parkirna mjesta. – Napominjemo međutim da nije donesena nikakva konkretna odluka vezana za mjere koje će se primijeniti na predmetnom području, pa tako niti za uvođenje naplate parkiranja. U međuvremenu će Rijeka promet još neko vrijeme pratiti stanje u prometu na području Trsata. Kada bi se u suglasnosti s Mjesnim odborom i donijela odluka o uvođenju naplate parkiranja, tada bi se razmatrala odgovarajuća cijena parkiranja, kako za korisnike parkiranja tako i za stanare, pri čemu stanari sukladno dugogodišnjoj praksi i odlukama Grada Rijeke uvijek imaju povlaštenu cijenu parkiranja, koja prema važećim odlukama iznosi 40 kuna mjesečno, zaključila je direktorica Rijeka prometa.