»ŠKOLA ZA ŽIVOT«

Divjak: ‘Uspjeh reforme ovisi o učiteljima’

Ingrid Šestan Kučić

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

Još trebamo poboljšanja, posebno u aspektu posebnih tema za edukaciju, opremanja laboratorija, udžbenika, ali to je sada sve u tijeku. Sigurna sam da će i udžbenici i edukacija biti do jeseni spremni, istaknula ministrica



Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak uvjerena je da će sve škole iduće školske godine biti spremne za primjenu cjelovite kurikularne reforme, a kako bi to doista i bilo tako na jučerašnjem je sastanku s ravnateljima osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske te dijelom i Karlovačke županije najavila jače inteziviranje priprema. U sklopu turneje »Škola za život« ministrica je u Kampusu riječkog sveučilišta imala susret s ravnateljima koji je predstavila kao direktan dijalog Ministarstva i ravnatelja.


– S obzirom da od jeseni u svim školama kreće cjelovita kurikularna reforma to znači da svi ravnatelji osnovnih i srednjih škola moraju biti upoznati ne samo s načelnim nego i praktičnim elemetima provedbe. Ovo je četvrti skup, a još slijede tri takva skupa. Skupove organiziramo kako bi ravnatelji imali priliku čuti što ih od jeseni čeka, a uvođenje reforme proces je zajedničkog rada. Nije pitanje treba li nam reforma, jer na to smo pitanje davno odgovorili. Sada je važno vidjeti što smo naučili iz eksperimentalne primjene, poručila je ministrica.



Podsjetila je i da ukupna ulaganja u osnovne i srednje škole u trogodišnjem periodu iznose dvije milijarde kuna i to bez ulaganja u strukovno obrazovanje.




– To je milijun i pol kuna po školi, a to je najveće ulaganje ikada u reformu u Hrvatskoj. Što se novih udžbenika tiče trenutno imamo 275 novih naslova u procesu recenzije kako bismo imali spremne udžbenike za one razrede u kojima iduće školske godine kreće reforma, a to su prvi i peti razredi osnovnih škola te biologija, kemija i fizika u sedmom razredu, kao i prvi razred srednje škole, zaključila je ministrica.



Ono što se iz ekperimentalne provedbe reforme naučilo je da digitalizacija mora ići u skladu s uzrastom učenika, a iako je ministrica istaknula da su povratne informacije o eksperimentalnoj primjeni vrlo dobre ipak je kazala da su pojedini segmenti uspješniji.


– Negdje još trebamo poboljšanja, posebno u aspektu posebnih tema za edukaciju, opremanja laboratorija, udžbenika, ali to je sada sve u tijeku. Sigurna sam da će i udžbenici i edukacija biti do jeseni spremni. Posebno da će spremni biti učitelji jer o njima ovisi hoće li reforma biti spremna ili ne. Mi smo ti koji sve omogućavamo, ali direktno reforma uspijeva ili ne uspIjeva u učionici, kazala je Divjak.


Ujedno je istaknula kako je važno da svaki nastavnik bude digitalno neovisan, odnosno da ima prijenosno računalo, a svaka učionica da ima barem projektor, ako ne i pametnu ploču ili interaktivan ekran. Za lipanj i srpanj najavila je još edukacija i pripremnih sastanaka, a u ovom trenutku blizu 40 tisuća nastavnika i suradnika registrirani su u procesu edukacije.


– Kada gledamo ravnatelje osnovnih škola pokrivenost ravnatelja edukacijom je 90 posto, a očekujemo i da se drugi uključe. Zadovoljna sam s odazivom i njihovim radom, ali sada moramo ubrzati. Imali smo razgovore i s osnivačima. Njihova se podrška očekuje u osiguranju infrastrukturnih uvjeta za opremu koja se nabavlja. Nije riječ samo o informatičkoj opremi, već i o opremanju laboratorija i knjižnica. Kada govorimo o informatičkoj opremi školama će trebati angažman e-tehničara pa su osnivači već potpisali ugovore s CARNetom o tome da se ta podrška osigura, navela je ministrica.