Zadarski brodar

BRZA VEZA Nova katamaranska linija na relaciji Rijeka – Krk – Lopar – Novalja – Zadar

Marinko Glavan

Linija je umalo otkazana jer je Županijska lučka uprava Krk, dva mjeseca nakon izdavanja, povukla suglasnost, da bi je nakon intervencije Agencije za obalni linijski pomorski promet, ponovno izdala prije dva dana



RIJEKA Nova sezonska brzobrodska linija ovoga će ljeta povezivati Rijeku s Krkom, Loparom, Novaljom i Zadrom, potvrđeno je iz Agencije za obalni linijski pomorski promet i brodarske tvrtke G&V Line Iadera iz Zadra.


Prema riječima Dražena Montane iz G&V Line Iadera, katamarani će na novoj liniji ploviti svakodnevno, u periodu između 15. lipnja i 15. rujna ove godine. Liniju će održavati katamaran »Melita«, kapaciteta prijevoza 180 putnika, koji će iz Rijeke polaziti u 8:15 sati, a putovanje do Zadra trajat će točno četiri sata, s pristajanjem u Gradu Krku, Loparu i Novalji. Iz Zadra će kretati u 16:15 sati, a u Rijeku će se vraćati navečer u 20:15 sati.


Krčka (ne)suglasnost


– Ukoliko interes putnika bude veći od kapaciteta katamarana Melita, na liniji ćemo angažirati katamaran Antonija, koji ima 240 sjedišta. Vjerujemo da će interes biti dobar, posebno turista i izletnika, ali i stanovnika Rijeke, Zadra i otoka, koji će dobiti novu, kvalitetnu vezu. Iz Rijeke će katamaran kretati u jutarnjim satima, s obzirom da u popodnevnima iz Rijeke prema Rabu i Novalji plovi katamaran Jadrolinije pa će sada stanovnici tih otoka imati dvije veze dnevno s Rijekom, ujutro i poslijepodne, ali i izravnu vezu sa Zadrom, rekao je Montana.




Ova je linija već bila neslužbeno najavljivana, no prije desetak dana, kada su već bile ishođene sve potrebne dozvole i suglasnosti, posve neočekivano, Županijska lučka uprava Krk povukla je prethodno već izdanu suglasnost za pristajanje katamarana u luci Krk, zbog čega je cijela linija umalo bila otkazana. To je izazvalo oštru reakciju ne samo brodara, već i Agencije za obalni linijski putnički promet, koja je G&V Line Iaderi već bila izdala odobrenje za održavanje linije.



Cijene karata na novoj liniji startat će od 50 kuna, koliko će stajati plovidba između Krka i Lopara. Trideset kuna više stajat će karta na dionicama Rijeka – Krk i Lopar – Novalja. Na relacijama Rijeka – Lopar, Krk – Novalja i Novalja – Zadar, karta će stajati 100 kuna, dok će Rijeka – Novalja i Lopar – Zadar stajati 130 kuna. Za plovidbu između Krka i Zadra valjat će izdvojiti 150 kuna, a za cijelu rutu, između Rijeke i Zadra, 190 kuna.



Komercijalna linija


Ravnateljica Agencije Paula Vidović upozorila je Županijsku lučku upravu Krk, koja je suglasnost povukla s obrazloženjem da luka Krk nema dovoljan kapacitet operativne obale, s obzirom na velik broj izletničkih plovila i ribarskih brodova koji na njoj pristaju, da uskraćivanjem suglasnosti krši odredbe Pravilnika o uvjetima i načinu održavanja reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora RH i Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, prema kojemu brodovi na održavanju redovnih linija imaju pravo prednosti pri privezu u lukama. Ravnateljica se obratila i Ministarstvu pomorstva, županu Zlatku Komadini i gradonačelniku Krka Dariju Vasiliću, nakon čega je Županijska lučka uprava Krk ipak ponovno izdala suglasnost brodaru.


– Kao regulatorno tijelo uputili smo dopis Županijskoj lučkoj upravi, nakon čega su ipak izdali suglasnost, tako da će se linija održavati. No smatram da je sve moglo proći bez ovih nepotrebnih komplikacija. Ovo je jedna od rijetkih komercijalnih brzobrodskih linija, na kojoj je sav rizik na brodaru, bez državnih subvencija i nadam se da ovaj slučaj neće odvratiti brodare od pokretanja drugih sličnih, komercijalnih linija, rekla je Vidović.