Izletnici

Ostaje li Crikvenica bez jednodnevnih turista? Komunalci priznaju: ‘Dosad nije prodana nijedna vinjeta’

Ljiljana Hlača

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

No, ne treba značiti da će na tomu ostati, a ovog vikenda s prijevoznicima koji će doći u naš grad iskomunicirat će se ova novina – naglasio je direktor Eko Murvice Lovorko Gržac



CRIKVENICA Komunalno društvo Eko Murvica zaduženo je za izdavanje vinjeta prijevoznicima koji organiziraju izlete za Crikvenicu i do sada nije prodan ni jedan primjerak ove »naljepnice«, saznajemo od direktora ovog poduzeća Lovorka Gržca.


– No, ne treba značiti da će na tomu ostati, a ovog vikenda s prijevoznicima koji će doći u naš grad iskomunicirat će se ova novina – naglasio je Gržac.



Tatjana Plašč, vlasnica crikveničke turističke agencije Via Mea Travel i inicijatorica zanimljivih turističkih evenata, na svom blogu podržava odluku gradskih vlasti o uvođenju vinjeta.




– Nitko nikome ne brani dolazak nego su se uvele tarife za autobusere, kao što to primjerice rade Dubrovnik ili Firenca. Radim s autobuserima, poznajem kalkulaciju po kilometru, ova odluka ih neće baciti na koljena. S druge strane, godinama gledam obješene gaće, ručnike po borovima u parku, pokretne hladnjake i masne papire od bureka, pohane kokoši i zidarske pive, litrene tetrapake po spomeniku palim borcima i po plažama i kante koje »kipe« od smeća i smrada…


Osobno sam napravila pokus i dali smo izdašan popust na konzumaciju i po nekim lokalima i na polupodmornicu i reklamirali se i u autobusima i na lecima. Rezultat je bio: tri prodane brodske karte na više od 80.000 ljudi…


Može li netko zamisliti 40-50 punih autobusa u špici sezone kad stignu odjednom – kako to izgleda? Mi koji tu živimo i radimo znamo kako to izgleda. Slažem se, svatko ima pravo doći na more. Ali naša obala ima 1.777 km (bez otoka). I ako netko (u ovom slučaju grad Crikvenica) želi »zaštiti« tih svojih par kilometara na način da naplati barem odvoz smeća i održavanje tih nekoliko zelenih kvadrata…onda se sve stavi u pogrešan kontekst – kaže Tatjana Plašč. (B. P.)



Vinjetu smo do sada susretali u kontekstu upotrebe određenih vrsta cesta. One se također koriste u pomorstvu (postoje i tzv, otočke vinjete), odnosno nautičkom turizmu. U Republici Hrvatskoj moraju ih imati i strana plovila koja plove hrvatskim morem, a izdaju se u lučkoj kapetaniji. Uz Crikvenicu, na hrvatskoj obali Dubrovnik je također na sličan način odlučio regulirati/kontrolirati ulazak u grad na jedan dan autobusom. Primjerice, u Dubrovniku od 1. ožujka pa do 30. studenoga dnevna naknada za zaustavljanje i parkiranje autobusa s više od 30 mjesta iznosi 800 kuna. Izletnici nisu s veseljem prihvatili novinu s Rivijere, o čemu smo već pisali.


Vrijednost jedne vinjete je 40.000 kuna i ona se izdaje za period od 15. lipnja do 15. rujna na ime prijevozničke tvrtke, omogućuje neograničen broj ulazaka u grad za period koji je izdana i trebala bi omogućiti kvalitetniju organizaciju jednodnevnih izleta koja uključuje – pratnju pri ulasku autobusa u centar, osiguravanje parkirnog mjesta te letak dobrodošlice koji sadrži važne turističke informacije, saznajemo dalje od Eko Murvice.


Izračuni su Grada Crikvenice da bi u konačnici cijena takve karte trebala poskupjeti najviše do 15 kuna. Vinjete se mogu naručiti putem emaila spomenutog društva ili telefonski. Kazna za one prijevoznike koji je ne budu imali je 10.000 kuna. Zanimljivo je da brojčano nema ograničenja koliko će se izdati tih naljepnica.


– No, na ovaj način sigurno će se filtrirati kvaliteta i to je u konačnici za jednodnevnog izletnika najvažnije. U špici sezone i najčešće vikendom Crikvenica zaprimi dnevno i do 80 autobusa. Ako se u svakom autobusu nalazi i do 50 ljudi, to je ukupno 4.000 ljudi. A gdje su ostali turisti te stanovnici? To je ljeti takvo zagušenje centra, ali i pritisak na cijelu našu infrastrukturu te sigurnost da se to ne može opisati. Kontrola se mora uvesti za prostor koji je ograničen – komentira direktor Eko Murvice.