Gradilište u centru

MILIJUNSKI POSAO Počela izgradnja novog zapadnog lukobrana u crikveničkoj luci

Nataša Car

Radovi će se nastaviti do početka turističke sezone, kada će na snagu stupiti privremena zabrana građevinskih radova, no ponovo će se nastaviti na jesen. Plan je da rekonstrukcija i dogradnja luke u cijelosti budu gotove do sezone 2020.



CRIKVENICA Područje oko plivališta u centru Crikvenice nedavno je pretvoreno u gradilište, a razlog je rekonstrukcija i dogradnja luke otvorene za javni promet županijskog značaja Crikvenica. Riječ je o projektu »teškom« više od 30 milijuna kuna, a koji je u velikom dijelu financiran europskim sredstvima.


Ravnatelj Županijske lučke uprave Crikvenica Mario Kružić rekao je da se trenutno izvode pripremni radovi za betoniranje prvog betonskog bloka (utvrdice) koji se betonira na licu mjesta. Za koji dan trebali bi početi podmorski iskopi i zamjena materijala, no točan termin uvelike ovisi o vremenskim uvjetima.


Radovi će se nastaviti do početka turističke sezone, kada će na snagu stupiti privremena zabrana građevinskih radova. U planu je do tada završiti betoniranje svih betonskih blokova koji čine lukobran, uključujući one koji se betoniraju na licu mjesta i one koji se betoniraju na platou i potom stavljaju na morsko dno.


Za izvođenje radova zaduženi su crikvenička Izgradnja i DSS te riječki BSK commerce.– Veseli me da su započeli radovi. Oni će se prekinuti s početkom turističke sezone, no ponovo nastaviti čim ona završi. Plan je da luka u cijelosti bude gotova do sezone 2020. – rekao je Kružić.

Na ljeto 2020. godine Crikveničani će tako imati novi zapadni lukobran koji se gradi prvenstveno radi zaštite plovila tijekom nevremena, zatim T-gat koji će biti u produžetku male palade te novi sidreni sustav, instaliranu vodoopskrbu, hidrante i električne instalacije.


Osim zadovoljavanja sigurnosnih uvjeta tijekom prijevoza putnika, na nekoliko stotina metara novih gatova i lukobrana povećat će se broj vezova i pružiti bolja mogućnost prihvata i priveza većeg broja plovila.


Vrijednost projekta je gotovo 33 milijuna kuna, a on je gotovo potpuno financiran bespovratnim sredstvima europskih strukturnih i investicijskih fondova te sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za razvoj luka otvorenih za javni promet.