Jedinstvena regija

Potpisan sporazum o razvoju turističkog brenda Gorskog Kotara

Hina

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Cilj sporazuma je uspostava zajedničke suradnje na kreiranju, razvoju i promociji turističkog branda regije Gorski kotar, uz izradu strateških dokumenata za razvoj i promociju turizma te regije



ZAGREB Gorski kotar kao regija jedinstvenog krajolika, prirodne baštine i velikih potencijala za razvoj različitih gospodarskih djelatnosti, posebice turizma, zaslužuje zajednički pristup raznih dionika u kreiranju, razvoju i promociji te regije kao turističkog brenda, istaknuto je u utorak u Ravnoj Gori na potpisivanju sporazuma o suradnji za brendiranje te regije.


Kako su izvijestili iz Ministarstva turizma, cilj tog sporazuma je uspostava zajedničke suradnje na kreiranju, razvoju i promociji turističkog branda regije Gorski kotar, a koja obuhvaća izradu strateških dokumenata za razvoj i promociju turizma te regije za razdoblje 2019.-2025. Na temelju njih će se objediniti i usuglasiti razvojne i marketinške aktivnosti lokalnih turističkih zajednica i jedinica lokalne samouprave.


Sporazum su potpisali ministar turizma Gari Cappelli, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, direktorica Turističke zajednice Primorsko-goranske županije Irena Peršić Živadinov te predstavnici općina i gradova i turističkih zajednica Brod Moravice, Čabar, Delnice, Fužine, Lokve, Mrkopalj, Ravna Gora, Skrad i Vrbovsko, a svemu je prisustvovao i župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina.




Naglasivši da se tim sporazumom pokazuje želja da se potiče udruživanje destinacija koje se zajedničkim djelovanjem mogu kvalitetnije brendirati, pozicionirati na tržištu i razvijati projekte koji će potaknuti ukupni gospodarski razvoj, ministar Cappelli je podsjetio da je Vlada kroz Zakon o brdsko-planinskim područjima osigurala u iduće tri godine gotovo 117 milijuna kuna za različite projekte te da je uvedena i oznaka »Hrvatski gorski proizvod«.


»Taj sporazum je i početak nove turističke priče te vjerujem da Gorski kotar može iskoristiti svoje potencijale i postati prepoznatljiva turistička destinacija, ali i primjer uspješnog društvenog razvoja i gospodarske preobrazbe«, poručio je ministar.


Direktor HTZ-a Staničić također je naglasio važnost udruživanja i povezivanja devet jedinica lokalne samouprave za Gorski kotar, što, po njemu, znači i novu dimenziju u razvoju, promociji i tržišnom pozicioniranju tog područja.


»Hrvatska je u svijetu itekako dobro prepoznata kao ljetna odmorišna destinacija, no zadatak svih nas je da svijetu pokažemo da nudi i puno više od toga. Upravo s tim ciljem podržavamo svaki oblik destinacijske suradnje pa tako i ovaj u sklopu kojega će HTZ biti koordinator u procesu definiranja strateških dokumenata namijenjenim razvoju i promociji turizma Gorskog kotara«, kazao je Staničić, dodavši da se u to uklapa i u strateški cilj razvoja kontinentalnog turizma.


Župan Komadina je istaknuo da je strateška orijentacija Primorsko-goranske županije posebna briga i strateško ulaganje u Gorski kotar, na svim razinama i u svim segmentima – od odgoja i obrazovanja preko izgradnje sportske infrastrukture, zdravstva i poduzetništva do turističke valorizacije bogate prirodne i kulturne raznolikosti Gorskog kotara.


»Upravo je u Ravnoj Gori nedavno pokrenut županijski projekt Centra za velike zvijeri vrijedan oko 8 milijuna kuna. Realizacija tog projekta omogućit će stvaranje ‘zelenih’ radnih mjesta te kvalitetnijoj i održivoj turističkoj valorizaciji i promociji Gorskog kotara, jer ovo područje mora svoje prirodne potencijale pretvoriti u konkurentske prednosti«, smatra Komadina.


Turistička zajednica Kvarnera, kako je kazala njezina direktorica Peršić Živadinov, u suradnji s Primorsko-goranskom županijom još je 2016. izradila i krenula s primjenom Strateškog plana razvoja turizma Kvarnera za razdoblje do 2020., u čemu je jedan od ciljeva i prepoznavanje te stavljanje u funkciju turizma velikog atrakcijskog potencijala Gorskog kotara.


»Još od 2011. kroz projekt Koordinacije turističkih zajednica s područja Gorskog kotara radimo na udruživanju turističke ponude i zajedničke promocije, što je do sada dalo niz zajedničkih aktivnosti za predstavljanje Gorskog kotara. Stoga taj sporazum vidimo i kao svojevrsnu nadogradnju postojeće Strategije«, dodala je Peršić Živadinov.