LJUDI NEZADOVOLJNI

Zatvorena poslovnica naljutila mještane: Dražani ne žele u banku odlaziti skroz u Lovran

Aleksandra Kućel Ilić

Foto M. GRACIN

Foto M. GRACIN

Banka je najviše potrebna starijim osobama i svima koji se ne koriste elektroničkim načinom poslovanja, no i u sezoni je veoma važno da poslovnica ovdje postoji, osobito za turiste. Osobno bih volio da se otvori bilo koja poslovnica banke – kaže načelnik Općine Mošćenička Draga Riccardo Staraj



MOŠĆENIČKA DRAGA – U Mošćeničkoj Dragi je zatvorena poslovnica Erste banke pa je najmanja liburnijska jedinica lokalne samouprave ostala bez jedine banke na ovom terenu.


Uslijed toga, obratili su nam se nezadovoljni mještani koji smatraju da je putovanje do Lovrana, gdje se nalazi najbliža poslovnica Erste banke, neprihvatljivo. Nadaju se da se radi o privremenom rješenju, no sudeći prema službenom odgovoru na pitanja koja zanimaju javnost, čini se da će se u ovom trenutku morati priviknuti na novonastalu situaciju.


– S obzirom na to da u obližnjem Lovranu već ima poslovnicu s rastućim brojem klijenata i transakcija, Erste banka odlučila je krajem prošle godine zatvoriti poslovnicu u Mošćeničkoj Dragi te je o tome pravovremeno obavijestila sve klijente i zajednicu.




S obzirom na to da se Lovran nalazi u blizini Mošćeničke Drage te je u poslovnici u Lovranu povećan broj zaposlenika i omogućena brža i kvalitetnija usluga, vjerujemo da će klijenti i dalje biti zadovoljni pruženom uslugom. Uz to, važno je napomenuti da sve veći broj klijenata redovito koristi usluge elektroničkog bankarstva te većinu transakcija obavlja i bez dolaska u poslovnicu.


Na mjestu nekadašnje poslovnice u Mošćeničkoj Dragi klijentima je i dalje na raspolaganju uplatno-isplatni bankomat, a dodatno je svim klijentima fizičkim osobama te poslovnice omogućeno besplatno korištenje računa do 30. travnja 2020., odnosno besplatno korištenje elektroničkih usluga (NetBanking, mBanking) u sljedećih 12 mjeseci.


Zasad nismo zaprimili prigovore klijenata, no ukoliko ih bude, slobodno nam se mogu obratiti, a mi ćemo individualnim pristupom pokušati pronaći rješenje na obostrano zadovoljstvo.


Digitalni kanali


Općenito govoreći, Erste banka je s jedne strane orijentirana na usmjeravanje jednostavnijeg, transakcijskog dijela poslovanja na digitalne kanale i uređaje kad god je to moguće, a s druge još snažniji fokus na savjetodavnu uslugu koju klijenti mogu dobiti u fizičkim poslovnicama.


Kombinacijom jednoga i drugoga unapređuje se tradicionalan odnos između banke i klijenata sa svim prednostima digitalizacije s jedne strane te osobnog pristupa s druge.


U tom smislu fizičke poslovnice još dugo neće izgubiti na važnosti, ali se može očekivati da će doći do određene optimizacije njihovog broja. Poslovanje jednog dijela poslovnica transakcijskog tipa bit će prebačeno u veće centre, a u tim mjestima bit će postavljeni uplatno-isplatni bankomati.


Uz navedeno, trendovi jasno pokazuju sve veću naklonost klijenata prema korištenju digitalnih kanala. Kad je riječ o segmentu poslovanja sa stanovništvom, mobilno bankarstvo (mBanking) je vodeća digitalna usluga koja kontinuirano bilježi snažan porast broja korisnika te broj i volumen naloga.


Na dan 31. siječnja 2020. Erste banka broji nešto manje od 225 tisuća korisnika mBanking usluge, što je za 32% više nego u istom razdoblju prošle godine.


Tijekom cijele 2019. godine putem mBanking aplikacije napravljeno je 7,9 milijuna transakcija, što je za 47% više nego u istom razdoblju pošle godine – stoji u službenom odgovoru na novinarska pitanja, dobivenom iz Erste banke.


Načelnikovo pismo


Da se za problem zatvaranja banke u Mošćeničkoj Dragi mora pronaći rješenje, baš kao i sami mještani, smatra i draški načelnik Riccardo Staraj.


– Problem zatvaranja banke u Mošćeničkoj Dragi pogodio je i upravu općine i mene osobno. Naime, nakon odlaska u mirovinu dugogodišnje djelatnice Erste banke Radojke Barković, banka je u studenom prestala raditi.


Nakon nekoliko razgovora s čelnicima Erste banke na kraju nismo uspjeli zadržati poslovnicu u Mošćeničkoj Dragi, a svi korisnici upućeni su u najbližu poslovnicu u Lovran. Nakon te informacije odlučio sam napisati pismo i poslati ga svim bankama u regiji ne bi li neka možda našla svoj interes u Mošćeničkoj Dragi.


Cirkularno pismo sadržavalo je i našu »dobru volju« da buduća banka dobije i nekakve povlastice kroz najamninu, javnu površinu, radno vrijeme i slično…


Prva koja se javila bila je ponovo Erste banka. Predložili smo im da rade samo sezonu ako im se tijekom cijele godine ne isplati. Sezonu bi, kažu, prihvatili, no ne mogu jer im zakonska regulativa to ne dopušta. Ponudili su nam ipak neku vrstu pomoći za klijente. Mi kao lokalna samouprava čekamo da se još neka banka eventualno javi na temelju dopisa koji smo poslali, a i ova objava je neka vrsta apela da svi zajedno pokušamo pronaći rješenje.


Banka je najviše potrebna starijim osobama i svima koji se ne koriste elektroničkim načinom poslovanja, no i u sezoni je veoma važno da poslovnica ovdje postoji, osobito za turiste. U Mošćeničkoj Dragi je ostao bankomat Erste banke, a pored njega imamo još šest sezonskih bankomata različitih banaka.


Osobno bih volio da se otvori bilo koja poslovnica banke i da stanovnici ove općine i dalje imaju tu uslugu – naveo je načelnik Općine Mošćenička Draga Riccardo Staraj.


Ne samo turizam


Po njegovim riječima, predstoji borba za što kvalitetniji život mještana, čak i kada im okolnosti ne idu u prilog.


– Svjedoci smo zatvaranja marketa u Brseču i područnih škola u Mošćenicama i Brseču, a prije nekoliko godina u Brseču se zatvorila i pošta. Ne bismo voljeli pratiti taj trend, već suprotno, vidljivim ulaganjima lokalne samouprave u destinaciju dajemo na neki način kreativni i poslovni impuls svim subjektima i osobama koje ovdje žele ostvariti svoju budućnost. Krajem godine je u mirovinu otišao i lučki kapetan Nikola Randić pa je stoga i kapetanija bez djelatnika.


Naime, Andrea Dešković iz kapetanije u Opatiji ima svoje dežurstvo i to samo petkom u Mošćeničkoj Dragi, no unatoč tome, općina će uložiti u obnovu kapetanije ovoga proljeća i dati maksimalan trud zajedno s kapetanijama Rijeka i Opatija da se u dogledno vrijeme zaposli djelatnik koji će svakodnevno biti na usluzi mještanima, ribarima, vlasnicima brodica, barki i turista.


Važno je zaključiti da se Općina Mošćenička Draga brzo razvija jer ulaže u infrastrukturu i turističke resurse, no paralelno gubi neke svoje gospodarske subjekte koji su joj bili od velike važnosti.


Mi jesmo za turizam, no turizam ne mora i ne može biti jedina djelatnost naših mještana. Pozdravljam inicijativu udruga i pojedinaca da se ozbiljno razmišlja o obnovi poljoprivrede (masline, češnjak, broskve, vino…), ribarstvo je tradicionalno zanimanje naših ljudi odmah iza turizma, no valja otvoriti i neke nove mogućnosti.


Glasam za prirodu i zaštićena područja, poimam Općinu Mošćenička Draga kao biser Kvarnera i destinaciju selektivnog turizma, no najvažnije mi je da stanovnici ove općine imaju kvalitetan život, mogućnosti koje nadilaze turizam kao uslužnu gospodarsku djelatnost, dobiju sav potreban servis »na licu mjesta«, a da se pritom ne trebaju uputiti u Lovran ili Opatiju kako bi obavljali svoje svakodnevne poslove.


Za sada se sve bankovne usluge ili većinu njih može dobiti u pošti pa je to možda penzionerima praktično, mladi to čine internetom, no potraga za bankom nastavlja se i dalje – zaključio je Riccardo Staraj, načelnik Općine Mošćenička Draga.