Prijenos ovlasti

Sjednica opatijskog Gradskog vijeća o parkiranju odgođena radi poštivanja zakona

P. N.

Robert Kurelić / Snimio Marin ANIČIĆ

Robert Kurelić / Snimio Marin ANIČIĆ

Robert Kurelić ističe da je postalo jasno da je prema zakonu Gradsko vijeće dužno prenijeti si ovlasti i istovremeno donijeti Odluku o općim uvjetima parkiranja što je zbog vremenskih rokova – završetka javne rasprave početkom ožujka i potrebe dobivanja suglasnosti MUPa – tehnički neizvedivo ukoliko bi se sjednica održala 14. veljače



Nakon prijedloga predstavničke većine da se ovlast o donošenju Odluke o općim uvjetima organizacije parkiranja na javnim površinama prenese na Gradsko vijeće na 8. sjednici Gradskog vijeća 14. veljače razvila se u javnosti polemika između gradonačelnika Dujmića i predsjednika Gradskog vijeća Roberta Kurelića oko sudjelovanja javnosti u postupku donošenja odluke. ‘Rezultat je održavanje triju tribina što smatram iznimno pozitivnim za opatijsku demokraciju’, piše Robert Kurelić u svom priopćenju.


‘Stručne službe sugerirale su da je potrebno prvo održati sjednicu na kojoj bi se prenijele ovlasti natrag na Vijeće, a zatim, nakon što ista stupi na snagu, zakazati novu na kojoj bi se donijela Odluka o općim uvjetima parkiranja. Gradonačelnik je, naknadno, Vijeću uputio prijedlog da se njegova Odluka koja je trenutno na javnom savjetovanju, ugradi u Odluku Vijeća, odnosno da se one objedine’, piše Kurelić.


‘U međuvremenu sam Gradonačelnika i stručne službe upoznao s presudom Visokog upravnog suda iz 2014.  koja izričito zabranjuje Gradskom vijeću da Gradonačelniku prenese ovlast donošenja Odluke o uvjetima organizacije parkiranja na javnim površinama (Usoz-125/2012-6 od 30. svibnja 2014.) što potpuno opravdava zahtjev predstavničke većine da si vrati ovlasti jer su opći akti isključivo u nadležnosti predstavničkog tijela i ne smiju biti preneseni na Gradonačelnika. U suprotnom bi svatko mogao lako na sudu pobijati Odluku koju bi donio Gradonačelnik’, tvrdi Robert Kurelić.




Robert Kurelić ističe da je postalo jasno da je prema zakonu Gradsko vijeće dužno prenijeti si ovlasti i istovremeno donijeti Odluku o općim uvjetima parkiranja što je zbog vremenskih rokova – završetka javne rasprave početkom ožujka i potrebe dobivanja suglasnosti MUPa – tehnički neizvedivo ukoliko bi se sjednica održala 14. veljače.


‘Kako bi se poštivali rokovi javnog savjetovanja, a u dogovoru sa Službama i Gradonačelnikom odlučio sam odgoditi 8. sjednicu Gradskog vijeća te navedenu Odluku staviti na dnevni red Vijeća nakon završetka tribina i javnog savjetovanja kako bi ista bila donesena u skladu sa svim propisima’, piše Kurelić.


On pritom naglašava da je čitava „polemika“ oko problema parkiranja posljedica nedovoljno jasno razgraničenih ovlasti dviju poluga vlasti koje zajedno upravljaju Gradom, predstavničkog tijela koje donosi opće akte i gradonačelnika koji ih izvršava.


‘Ovdje nema niti govora o nekakvom „otimanju“ ovlasti Gradonačelniku, već postupanju sukladno zakonima Republike Hrvatske. Posao je predsjednika Vijeća brinuti se da rad Gradskog vijeća bude usklađen sa zakonima’, zaključuje Kurelić.